Toon posts:

scheelt het veel?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu een
MSI 6163va + P3 500@560 + 192mb 100mhz
Ik wil dit laten vervangen door een:
MSI K7TPro + Athlon 800Mhz 128mb 133mhz (later meer)
Verder hou ik mijn HD Maxtor 7200rpm udma66 + CTX19" + G32mbmx + zip + A:\ + kast (bigtower)
Dit is:
A) Als ik mijn p3 + mobo + geheugen verkocht krijg, hoeveel zou ik ervoor kunnen krijgen en dan niet wat jijervoor zou geven want de meeste tweakers willen het beste. Dus wat de 'gewone' gebruiker ervoor geeft + waar kan ik het beste verkopen?
B) Als jullie denken dat het veel scheelt in snelheid. Ik gebruik veel 3dmax, visualcafe, metacreations, photoshop etc.
C) Beetje over te klokken is
D) Alles compatible en stabiel is (zoals mijn comp nu).

Dus of jullie A,B,C en D willen beantwoorden.
Alvast bedankt!

Verwijderd

a) geen id
b) meer FPU mhz enzo scheelt altijd en aangezien een athlon in die test altijd beter scoort als een p3 op zelfde snelheid is het dus sneller en ook best wel veel sneller.
c) overclocken gaat stukken beter als jouw (hoogstwaarschijnlijk p3 500 katmai 512kb ding) die kreeg ik niet vdr dan 620 en dat von ik al heel wat.
d) er zijn wat kleine problemen met de geforce kaarten op sommige mobo;s maar dat schijnt redelijk mee te vallen. Voorderest net zo stabiel als elk systeem wat windows draait Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/forum/g/smilies/frown.gif

en nou gaat ik me bierie halen en me chippie

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt en een goed idee bier een chips.
En van die 512kb en Katmai dat klopt, ik krijg hem niet verder dan 560 want dan loopt ie bij de system check vast. Enige ideeen nog? ik kan het voltage niet veranderen

Verdere reply's zijn zeker welkom

Verwijderd

hij kan naar de 620 maar dan moet je package eraf slopen staan zat how to's hoe dat moet. En dan ga je opzoek naar een cooler. Een alpha ofzoiets iig een groe die je cache chips koelt. Ik gebruikte een 4fans cooler met een aplha heatsink en dat kickte echt ass. Maar die voltage verhogen is wel nodig als je hem superstabiel wil houden. Daar kan ik je niet mee helpen. BIOS update ??? kweetniet