Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

XP instaleren op compaq evo D510

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

ff voorstellen, ik ben Andreas en woon in Rotterdam.

Ik zit met het volgende probleem:

Ik heb hier een compaq evo D510 met de volgende specs:
pentium 4 2400 mhz, hd 40 gb en 512 mb geh.
Nu is deze pc geheel leeg, vandaar dat ik xp pro wil herinstalleren.

Het volgende heb ik al geprobeerd.
In de bios...cd drive als eerste.....dit werkt niet
De cd werkt wel omdat ik de pc waar ik nu vanaf post hier ook mee geïnstalleerd heb.
Toen heb ik een andere cd drive erin gezet, helaas zonder resultaat.
Ik krijg het volgende commando in opdrachtpromt: C:\>
Ik heb hier ook geprobeerd om te verwijzen naar de cd drive, maar zonder resultaat.
De harde schijf is ook losgekoppeld geweest, helaas....

wie kan mij verder helpen?

bedankt alvast,
Andreas. :)

• Fanatix
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 28-11 20:20
Welkom op GoT :w

Booten vanaf CD-rom toestaan in de bios is iets wat me meteen te binnenschiet, even de bios doorspitten of je iets kan vinden.

de C:\ slaat er op dat er geen Windows aanwezig is en deze dus "klaar" is met booten.

[ Voor 5% gewijzigd door Fanatix op 21-01-2009 10:40 ]

Computer games don't affect kids; I mean if Pac-Man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music.

Verwijderd

Misschien de cd speler als master zetten ik weet niet of dat het geval is.

• Xaero
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 28-11 10:21
Probeer eens voor de gein wat dingen uit te sluiten. Neem bijvoorbeeld een Ubuntu-Live CD (geen idee of je die hebt, anders even maken). Zo kan je alsnog even checken of het aan de CD ligt, of toch aan de PC. Aangezien volgens jou de CD-drive het niet is, zou je dus moeten kijken naar andere dingen.

Verwijderd

Topicstarter
Xaero schreef op woensdag 21 januari 2009 @ 15:58:
Probeer eens voor de gein wat dingen uit te sluiten. Neem bijvoorbeeld een Ubuntu-Live CD (geen idee of je die hebt, anders even maken). Zo kan je alsnog even checken of het aan de CD ligt, of toch aan de PC. Aangezien volgens jou de CD-drive het niet is, zou je dus moeten kijken naar andere dingen.
hoi,

bedankt voor de antwoorden dusver.
Ik heb een cd met ubuntu 6 in de cd-drive gedaan, maar helaas geen resultaat. :(

zelfde cd in deze pc gedaan waar ik nu mee post en alles werkte!

Dus aan de XP cd ligt het niet, aan cd drive ligt het niet, wie heeft er nog tips?

groet ;)

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Ik denk dat je toch nog even moet kijken in de Bios, want blijkbaar ziet hij de cd-rom drive niet. Word deze wel aangegeven als herkend in de bios? Zo niet, dan zou je ook nog een andere cd-rom drive kunnen proberen.

Groeten hoeft hier niet hoor, ;)

[ Voor 10% gewijzigd door Hooglander1 op 22-01-2009 13:10 ]

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

• Baazie
  • Registratie: Februari 2008
  • Niet online
probeer eens F12 of iets dergelijks zou je boot menu moeten krijgen, en dan nog eens proberen

• Alaksandus
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 28-11 15:50

Alaksandus

Vae puto deus fio

Baazie schreef op donderdag 22 januari 2009 @ 13:15:
probeer eens F12 of iets dergelijks zou je boot menu moeten krijgen, en dan nog eens proberen
Voor de D510 is dit dacht ik F9..

Als een god in Nijmegen.

Verwijderd

Topicstarter
ik heb alle opties (F12/F9) geprobeerd, de cd drive word in de bios herkend. ook heb ik een andere cd-drive geprobeerd. helaas, niks.....

• Fanatix
Heb je ook gecontroleerd of je daadwerkelijk mag booten van cd ? Wat los staat van de boot order welke beide in de Bios te vinden zijn.

Computer games don't affect kids; I mean if Pac-Man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music.

Verwijderd

Topicstarter
Fanatix schreef op donderdag 22 januari 2009 @ 13:50:
Heb je ook gecontroleerd of je daadwerkelijk mag booten van cd ? Wat los staat van de boot order welke beide in de Bios te vinden zijn.
mmm nee dat niet...waar kan ik dat precies vinden?

• Fanatix
Apparaat configuratie als ik het me heel goed herrinner, gewoon even de bios menuutjes langs lopen. En er staat vanzelf iets als Boot Security of iets in die omgeving.
Succes.

Precieze uitleg is natuurlijk moeilijk omdat alle biossen (ik bios, jij biost, wij biossen ¿?) van elkaar verschillen, dus je zal het toch een klein beetje zelf moeten uitzoeken ;)

[ Voor 34% gewijzigd door Fanatix op 22-01-2009 14:36 ]

Verwijderd

staat jou cd speler wel op MASTER, dit kan ook problemen veroorzaken.

• Xaero
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 28-11 10:21
Heb je niet een verotte kabel ? Dat kan een reden geven dat 1. de cd niet wordt herkent en 2. de andere cd-drive ook niet werkt. Want waarschijnlijk heb je dezelfde kabel gebruikt voor een andere cd-drive?
Heb eigenlijk geen idee of dat een reden kan zijn, maar je kan het eens proberen ;)

Verwijderd

Topicstarter
ik heb master boot security op uitschakelen gezet, ik heb een andere cd drive geprobeerd...helaas geen resultaat. zucht.......

• Rocadi
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 06-09-2024
Mijn voorstel is om in je BIOS alles naar de fabrieksinstellingen terug te zetten. Ga via F10 naar Setup.
Kies bovenin links op Bestand en kies dan "Stel standaardinstellingen en sluit dan af". Bevestig dit daarna door F10.
Het systeem start weer opnieuw op. Via F10 weer naar Setup. Kies dan "Opslaggebied" en daarna "Apparaatconfiguratie". Staat je CD Rom daar onder secundaire IDE schijf? Zo ja, ga dan naar "Opties" en kijk of de secundaire IDE controller is ingeschakeld. Ga dan naar "Opstartvolgorde" en zorg dat de IDE CD Rom drive als eerste staat. Bevestig eventuele veranderingen altijd via F10.
Zo zou het moeten werken. Succes!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb alles geprobeerd wat je me hebt geadviseerd, helaas zonder resultaat...
wat kan ik nu nog doen? booten vanaf een floppy??

• Rocadi
Wat gebeurt er als je de bandkabel van de CD Rom drive aansluit op de primaire IDE connector van je mobo?

Verwijderd

Topicstarter
Rocadi schreef op zaterdag 24 januari 2009 @ 12:25:
Wat gebeurt er als je de bandkabel van de CD Rom drive aansluit op de primaire IDE connector van je mobo?
ook dit resulteert in niets, alleen geeft de bios wel aan dat de cd drive nu de primaire is...en de hd
secundaire......maar verder dan het scherm met kom ik niet....

Microsoft Windows 98......

C:\>_ ....

• MadDog11
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:52
mmm, denk dat je moet opstarten met bootflop met cd-romdrivers, denk dat dat atm de bottleneck is, was indertijd het geval met veel pc's in win9x tijdperk

• Rocadi
Kun je de XP installatie CD op een andere computer testen of deze daar wel wil opstarten. Ik heb hier op een Compaq Evo D500 een aantal oude CD Rom spelers geprobeerd (de oudste was van 2000) en XP had hiermee totaal geen moeite.

• Rocadi
Verwijderd schreef op zaterdag 24 januari 2009 @ 16:35:
[...]

ook dit resulteert in niets, alleen geeft de bios wel aan dat de cd drive nu de primaire is...en de hd
secundaire......maar verder dan het scherm met kom ik niet....

Microsoft Windows 98......

C:\>_ ....
In je startbericht vermeldde je dat je XP wil installeren en nu heb je het over "Microsoft Windows 98". Wat wordt het nu?

Verwijderd

Topicstarter
Rocadi schreef op zaterdag 24 januari 2009 @ 19:15:
[...]

In je startbericht vermeldde je dat je XP wil installeren en nu heb je het over "Microsoft Windows 98". Wat wordt het nu?
ik wil ook xp installeren, waarschijnlijk heeft win98 er vroeger opgestaan....
Ik heb werkelijk van alles geprobeerd, andere cd drives (3 stuks), andere kabels, de cd werkt wel in andere pc's.
Ik ben nu bezig met een boot cd te maken, kijken of dat helpt...hebben jullie verder nog tips?

bedankt alvast :)

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:52

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Dit gaat ondertussen helemaal niet meer over de (evt eigenaardigheden van) de Compaq Evo D510, maar puur over hoe Windows XP te installeren.

Move OH -> WC

Oslik blyat! Oslik!

• Rocadi
Als je via F10 in de BIOS komt en je gaat via Opslaggebied naar Opslagopties staat dan alles ingeschakeld met uitzondering van de laatste regel(=uitgeschakeld). Is dit bij jou ook het geval?

Welke BIOS versie staat er op? Via F10 naar Bestand en Systeemgegevens ==> wat staat er bij Systeem-ROM?
Pagina: 1