Toon posts:

GTX285 - Scherpe Toon bij 3D/Load

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey Tweakers,
wou deze ervaring even met jullie delen....heb onlangs een Asus GTX 285 kaartje aangeschaft...
Op zich werkt de kaart prima,.... echter...wanneer ik een game opstart en in 3D modus ga, begint er een hele scherpe, fijne toon te klinken....een toon die licht wijzigt bij HD activiteit.
De toon lijkt met te komen van de grafische kaart zelf...rond de PCI-E voedingsconnectoren....
Zouden dit slechte capacitors zijn of dergelijks?

(heb al geprobeerd om andere PCI-E voedingsconnectoren te gebruiken, echter zonder succes).

• nedernakker
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16-11-2024
kan zijn dat er een spoel staat te resoneren, dit kun je verhelpen met een klodder lijm, anders gewoon de kaart RMA'en

Ryzen 7 5700G // 3060 Ti // 32 GB 1600 MHz // 1 TB NVMe // 2 TB SATA // 2x 2560x1440 @75 hz

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 04-04 17:20

Wiethoofd

Broadcast TOM

Inderdaad piepende spoelen, google eens op coil whine en dan kom je ook de lijm/nagellak-tip tegen om deze mogelijk het zwijgen op te leggen. Ook het vermelden van je merk en type en wattage voeding is altijd handig om te weten ;)

Volg me op Twitter/X & Bluesky

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Mijn 8800GT heeft precies het zelfde. Bij mij is het echter bijna niet te horen.

Er is in ieder geval niets mis met de kaart, ook al maakt ie dat geluid.

• Kaiseros
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 28-04 19:33
Dit heb ik ook bij mijn XFX 260GTX Black Edition, dit zijn inderdaad de spoelen. Gewoon geluid wat harder zetten en je hoort het niet meer.

Verwijderd

Topicstarter
thnx all....!

• Nessuno
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 14-05 22:53

Nessuno

io sono nessuno

nedernakker schreef op dinsdag 20 januari 2009 @ 19:15:
kan zijn dat er een spoel staat te resoneren, dit kun je verhelpen met een klodder lijm, anders gewoon de kaart RMA'en
gaat niet werken omdat er verder niets mis is met de kaart
hier kom ik achter na 3x een msi N280gtx omgeruild te hebben en nu het zelfde heb met een Evga Gtx285
de fabrikanten zijn er van op de hoogten en zeggen zelf ook dat het geen invloed heeft op de kaart of de werking er van (bron is van iemand die dit zelfde verhaal op het ]-[ard ocp forum had gepost.)

verder word daar ook door div mensen gemeld dat het geluid met een paar dagen minder word en niet meer hoor baar zal zijn.

http://www.hardforum.com/showthread.php?t=1357688
http://www.tomshardware.co.uk/forum/page-249994_15_0.html

[ Voor 7% gewijzigd door Nessuno op 28-01-2009 16:52 . Reden: bron er bij gezocht ]

Na rose e cient spin

Verwijderd

Is normaal heb dit ook met mijn GTX280. Alleen bij zware games als crysis en farcry2 en applicatie furmark. Bij 'normale' games als coh,cod4/5, GTR evolution en noem maar op hoor ik niks of nauwelijks wat

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Het geluid wordt heftiger als de kaart heter wordt of meer moet doen. Een waterblok zat eens iets scheef op de core van mijn 8800GT. Toen ging ik 3dmark draaien en maakte hij het geluid een stuk meer toen de core richting de 90 graden ging.

Nu is de core altijd onder de 45 graden en hoor ik het geluid bijna niet.

Edit: Dat bij scrollen van internetpagina's heb ik ook. Erg vaag is het wel 8)7

[ Voor 11% gewijzigd door PilatuS op 28-01-2009 16:48 ]

• benchMarc
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 12:22
Bij mij viel het vooral op als ik bij internetpagina's naar beneden scrollde. Maar idd, ik denk dat terugsturen geen optie is.

• Nessuno
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 14-05 22:53

Nessuno

io sono nessuno

PilatuS schreef op woensdag 28 januari 2009 @ 16:44:
Het geluid wordt heftiger als de kaart heter wordt of meer moet doen. Een waterblok zat eens iets scheef op de core van mijn 8800GT. Toen ging ik 3dmark draaien en maakte hij het geluid een stuk meer toen de core richting de 90 graden ging.

Nu is de core altijd onder de 45 graden en hoor ik het geluid bijna niet.

Edit: Dat bij scrollen van internetpagina's heb ik ook. Erg vaag is het wel 8)7
scrollen in pagina's kan je verhelpen door in ie (al je die gebruikt) vloeiend scrollen uit te zetten :D
dan ben je daar iig van af

Afbeeldingslocatie: http://i41.tinypic.com/2motvls.png

[ Voor 3% gewijzigd door Nessuno op 28-01-2009 16:55 ]

Na rose e cient spin

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 04-04 17:20

Wiethoofd

Broadcast TOM

Hier heb ik een 8800GTS 512MB (Alpha Dog) die 24/7 aanstaat voor Folding@Home, deze piepte in het begin ontzettend, nu zijn we 2 weken constante full load verder en de piep is inderdaad weg/minder.

Volg me op Twitter/X & Bluesky

• Cidious
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 03-05 13:45

Cidious

The Bloody Gent

In de buurt van mijn processor heb ik er ook last van.. ik maakte me een half jaar terug ook enorm zorgen.. maar het beesie draait nog steeds trouw op volle toeren en het geluid blijft ook nog steeds terug komen als ik zware applicaties draai..

Dussuh.. Ik zou zeggen: "Niks loos Koos"

R7 9850X3D + ASUS ROG X870E APEX + RTX 5090 FE + 48GB TG Xtreem 8200 CL38 + Seasonic PRIME TX-1300 ATX3

Pagina: 1