Flitsen en +50 km/h te hard?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beerkeeper
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 21:57
Ik zat net op irc te praten over boetes en dergelijke, maar het volgende kwam ter sprake.

"Als ik nou bij wijze van spreke met 140 km/h geflitst ben waar ik maar 70 km/h mag (puur als voorbeeld), ben ik dan mijn rijbewijs kwijt of krijg ik dan een fikse prent?"

Ik lees verschillende antwoorden her en der op het internet (flitsservice beweert dat je kan rekenen op een fikse boete, maar de ander zegt dat je opgeroepen wordt om je rijbewijs in te leveren).

Wie o wie kan me verlossen met het antwoord? :)

XBO Gamertag: BeerkeeperNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Bij staandehouding ben je volgens mij bij +50 km/h idd je rijbewijs kwijt (al dan niet tijdelijk).

Volgens mij niet als je niet staandegehouden bent omdat ze niet kunnen bewijzen dat jij de bestuurder bent (dacht ik toch?). Een forse bekeuring kan je idd wel verwachten ja, en boven de 69 km/h te hard een dagvaarding volgens de boetebase :)

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielsvr
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 27-05 13:55
Ze kunnen niet nagaan of jij de bestuurder was, dus nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Samopsa
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 03-07 14:17
Eens met de mensen hierboven, bij flitsen kan je rijbewijs niet worden ingevorden vanwege het feit dat de bestuurder niet bekend is, enkel de eigenaar van de wagen.

[ Voor 10% gewijzigd door Samopsa op 20-01-2009 19:09 . Reden: Spuit 11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spiller
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07-07 16:57
De kentekenhouder zal een brief thuis krijgen waarop wordt gevraagd om op te geven wie op het moment van de snelheidsovertreding de bestuurder van dat voertuig was. Als je zelf de kentekenhouder bent hoef je niet mee te werken aan je eigen veroordeling en hoef je dit dus niet op te sturen (zelfde geldt voor familie). Toch zullen de boefjes van Justitie er achter willen komen van wie ze het rijbewijs in kunnen nemen en zullen er dan ook alles aan doen om op legale of illegale wijze er achter te komen wie de bestuurder was.

Je kunt ook zeggen dat je vriend Alibaba uit Zambia reed en een of ander raar adres opgeven, die gaan ze niet kunnen vinden dus krijgt de kentekenhouder het schikkingsvoorstel.

Als je het schikkingsvoorstel vervolgens niet op tijd betaalt mag je voorkomen, hierbij kun je argumenten opvoeren dat je kentekenplaten gestolen zijn en het een andere auto is geweest, dat de radarapparatuur niet deugde of een ander leuk smoesje.

Hopelijk is de kentekenhouder geen leasemij want dan ben je waarschijnlijk zuur. Zij willen niet graag meewerken met dit soort zaken.

[ Voor 6% gewijzigd door Spiller op 20-01-2009 19:11 ]

Ioniq 5 P45

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 53610

Rijbewijs invordering kan alleen als de bestuurder eenduidig bekend is. In de praktijk is dat alleen als ze je staande houden. Foto is altijd de achterkant van de auto (behalve in Duitsland). Daar kunnen ze je niet mee identificeren. Wordt dus gewoon volgens de Mulder norm afgehandeld.
Als ze je dagvaarden weet je gewoon van toeten nog blazen, ze kunnen namelijk nooit bewijzen dat jij achter het stuur zat, of je partner, of die vage kennis die je auto even leende en nu naar Australie is verhuisd maar waar je alleen de voornaam nog maar van weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Niet online

Tom

Bekeuringen tot en met 30 km/u te hard vallen onder Wet Mulder. Dat is puur administratief en daar zitten geen consequenties aan (behalve dat je moet betalen). Je staat dus niet geregistreerd. In principe kun je deze boetes dagelijks krijgen zonder dat er iemand over valt.
De enige uitzondering is de snelweg, daar is het 40 km/u te hard (ipv 30).

Vanaf 30 km/u (of 40 km/u op de snelweg) te hard worden boetes bepaald door de Officier van Justitie. Deze zullen dus ook ergens in de administratie terecht komen.

Op het moment dat je met 50 km/u of harder gepakt bent door de KLPD/politie zal je rijbewijs altijd ter plekke ingenomen worden. Afhankelijk van je geschiedenis (dat weet de OvJ) krijg je deze weer terug. Bij de eerste keer (van een dergelijke snelheid) na een paar dagen, maar als het al vaker is voorgekomen kunnen ze em langer inhouden. De bijbehorende boete is ook afhankelijk van je verleden.

Bij geflitst worden met die snelheid zul je een brief krijgen (bestuurdersverklaring) waarop je moet aangeven wie de bestuurder was. Hoe dit exact aan te pakken weet ik zo niet, maar meestal raden ze het af omdat je niet hoeft mee te werken aan je eigen veroordeling. Je kunt beter zeggen dat je van niets weet. Als ze een naam hebben (dmv een bestuurdersverklaring) kunnen ze alsnog je rijbevoegdheid ontnemen.

Maargoed, zie flitsservice.nl forum, dat onderwerp is daar al erg vaak langsgekomen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aaajeetee
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 02-07 15:18
Anoniem: 53610 schreef op dinsdag 20 januari 2009 @ 19:15:
Foto is altijd de achterkant van de auto (behalve in Duitsland).
Ook hier in Nederland wordt wel degelijk van voren geflitst, is mijn zus (en mij) ooit eens overkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

aaajeetee schreef op dinsdag 20 januari 2009 @ 19:24:
[...]

Ook hier in Nederland wordt wel degelijk van voren geflitst, is mijn zus (en mij) ooit eens overkomen.
Klopt, er word in Nederland zeer regelmatig van voren geflitst zelfs. Zie o.a. http://www.flitsservice.n...n-flitsen-mag-t36458.html

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09-07 17:00

BCC

Inderdaad dit doen ze onder andere voor gordel dragen. Dus als jij 70 te hard rijdt en ze kunnen bewijzen dat jij achter het stuur zat, dan ben je wel degelijk de sigaar. Gelukkig wel.

[ Voor 54% gewijzigd door BCC op 20-01-2009 19:35 ]

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Widow
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 27-05 13:01
Leuk als je op de motor rijd :P

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowCube
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 05:55

YellowCube

Wait...what?

aaajeetee schreef op dinsdag 20 januari 2009 @ 19:24:
[...]

in Frankrijk ook...ben ik vorige week achter gekomen.

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sibylle
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 13-07-2023
met de motor altijd ff extra gas en zwaaien, heb toch geen kentekenplaat voorop :P

Ctrl+k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Sibylle schreef op dinsdag 20 januari 2009 @ 20:54:
met de motor altijd ff extra gas en zwaaien, heb toch geen kentekenplaat voorop :P
LOL dat zou echt het eerste zijn wat ik ging doen als ik een motor had :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BCC

BCC

Sibylle schreef op dinsdag 20 januari 2009 @ 20:54:
Je zal niet de eerste motorrijder zijn die daarom alsnog opgespoord wordt.

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

G-PHREAK schreef op dinsdag 20 januari 2009 @ 22:29:
[...]

LOL dat zou echt het eerste zijn wat ik ging doen als ik een motor had :D
doe het alleen niet te vaak. in Engeland was er een kerel die express elke keer zijn middelvinger opstak.
Na een poosje werd de politie dat zo zat dat ze zijn gaan speuren en via zijn beschrijving (type motor en motorpak) zijn ze achter de vermoedelijke dader gekomen en hem gaan schaduwen..

toen hij bij de paal kwam reed hij eerst niet te hard maar ging expres om te sarren te hard rijden om geflitst te worden in de gedachte dat hij niet gepakt zou worden.. maar helaas reed er een smeris achter hem en kreeg hij er een hoop gedonder mee..

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flashin
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17-12-2023
BCC schreef op dinsdag 20 januari 2009 @ 23:29:
[...]

Je zal niet de eerste motorrijder zijn die daarom alsnog opgespoord wordt.
Moraalriddertje, hoe wilde je dit gaan doen dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maks
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 09-07 15:36
YellowCube schreef op dinsdag 20 januari 2009 @ 20:26:
[...]

in Frankrijk ook...ben ik vorige week achter gekomen.
Ik ook, een stuk of 10 keer denk ik (heen en terug vanuit Spanje) . Gewoon vriendelijk zwaaien dan krijg je geen boete weet ik uit ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

flashin schreef op woensdag 21 januari 2009 @ 00:33:
[...]
De politie wil in het geval van echte irritantelingen nog wel eens extra speurwerk verichten om achter de identiteit van iemand te komen (kunnen allerlei manieren zijn, van gewoon posten tot een toevalligheid).

Maar dat gebeurd zo weinig dat het amper de moeite waard is om er rekening mee te houden. Bij mij geld ook, flitser van voren = gas erop :P

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yor
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11-06 16:19

Yor

Yor1313#2571

Je kunt natuurlijk mooi jezelf van de domme houdenmaar er is toch echt in de Wegenverkeerswet geregeld dat de houder van het kenteken ten alle tijde verantwoordelijk is voor de overtredingen en misdrijven die met het voertuig waarvoor het kenteken is afgegeven, worden gepleegd. Dit houdt dus in dat de houder de pisang is en dan ook een dikke boete tegemoet kan zien indien hij niet de daadwerkelijke bestuurder wil aangeven.
ToolkiT schreef op dinsdag 20 januari 2009 @ 23:33:
[...]

doe het alleen niet te vaak. in Engeland was er een kerel die express elke keer zijn middelvinger opstak.
Na een poosje werd de politie dat zo zat dat ze zijn gaan speuren en via zijn beschrijving (type motor en motorpak) zijn ze achter de vermoedelijke dader gekomen en hem gaan schaduwen..

toen hij bij de paal kwam reed hij eerst niet te hard maar ging expres om te sarren te hard rijden om geflitst te worden in de gedachte dat hij niet gepakt zou worden.. maar helaas reed er een smeris achter hem en kreeg hij er een hoop gedonder mee..
Geen idee of het toeval is, maar in 2004/2005 ergens, is er een student van de politie academie geweest die ook dacht op deze manier lollig te zijn....

[ Voor 49% gewijzigd door Yor op 21-01-2009 04:13 ]

http://yor.minitroopers.com

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 131051

Spiller schreef op dinsdag 20 januari 2009 @ 19:10:
Toch zullen de boefjes van Justitie er achter willen komen van wie ze het rijbewijs in kunnen nemen en zullen er dan ook alles aan doen om op legale of illegale wijze er achter te komen wie de bestuurder was.
Is het weer zover, ja? :N Niveau youtube-comment op de wegmisbruikerfilmpjes. Want ja, zij zijn de vijand die illegaal bezig is, niet diegene die te snel probeerde te rijden natuurlijk. :')
<Insert hoop kinderachtig gelul en geforceerd gedoe om onder uw verantwoordelijk uit te komen.>
If you can't stand the heat, stay out of the kitchen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Ik herriner me iets van een Engelsman die met zijn Engelse Audi in Duitsland rondreed en Kermit de kikker als passagier bijhad :P

http://www.autoblog.nl/ar...pet-geflitst-in-duitsland

:P
Anoniem: 131051 schreef op woensdag 21 januari 2009 @ 04:35:
[...]

De staat naait ons al op alle mogelijke manieren. ;)

[ Voor 55% gewijzigd door Snake op 21-01-2009 06:08 ]

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unclero
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-07 15:42

unclero

MB EQA ftw \o/

flashin schreef op woensdag 21 januari 2009 @ 00:33:
Gewoon door te kijken wat voor type het is. Wat voor persoon zit erop (type helm, jack, enz). En dan in je databeest kijken waar in de buurt de eigenaren van die type motoren wonen en gaan posten om te kijken of er eentje op lijkt.

Soms heb je dan mazzel dat er een grapjas woont die het vlak buiten de straat keer op keer zwaait naar de camera. Soms niet, dan heb je er eentje uit een paar steden verderop die slim is, en die pak je wat moeilijker.
Snake schreef op woensdag 21 januari 2009 @ 06:02:
Als het je niet bevalt, ga je toch lekker ergens anders wonen?

Quelle chimère est-ce donc que l'homme? Quelle nouveauté, quel monstre, quel chaos, quel sujet de contradiction, quel prodige!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gabberhead
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07-12-2020

Gabberhead

Pluizig en blauw

Yor schreef op woensdag 21 januari 2009 @ 04:10:
Je kunt natuurlijk mooi jezelf van de domme houdenmaar er is toch echt in de Wegenverkeerswet geregeld dat de houder van het kenteken ten alle tijde verantwoordelijk is voor de overtredingen en misdrijven die met het voertuig waarvoor het kenteken is afgegeven, worden gepleegd. Dit houdt dus in dat de houder de pisang is en dan ook een dikke boete tegemoet kan zien indien hij niet de daadwerkelijke bestuurder wil aangeven.
Het gaat ook niet om de boete. Die komt in het geval van een onbekende bestuurder inderdaad altijd bij de kentekenhouder terecht.
Het gaat om het inhouden van het rijbewijs. Dat kan inderdaad alleen als de bestuurder ten tijde van de overtreding bekend is.

Integratie ontwikkelaars hier melden! http://www.whitehorses.nl

"If everything seems under control, you're just not going fast enough."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BCC

BCC

Of wanneer aannemelijk gemaakt kan worden dat hij het voertuig bestuurde.
Nee eerwaarde, net die dag had ik mijn motor uitgeleend aan iemand met exact hetzelfde motorpak, helm en lengte, maar ik weet niet meer wie dat was. Dat mijn buren mij op de motorfiets hebben zien stappen is een leugen!

[ Voor 63% gewijzigd door BCC op 21-01-2009 09:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
  • Laatst online: 09-07 16:17
Yor schreef op woensdag 21 januari 2009 @ 04:10:
Die boete krijg je hoe dan ook, alleen waar het om gaat is dat ze niet je rijbewijs in kunnen nemen als je geflitst wordt omdat ze niet weten wie de bestuurder was op dat moment.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EQJim
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 07-07 15:56
unclero schreef op woensdag 21 januari 2009 @ 09:42:
[...]

[...]

Als het je niet bevalt, ga je toch lekker ergens anders wonen?
offtopic:
Ook een aardige dooddoener he? Omdat je kritiek hebt op een bepaald systeem of beleid moet je maar ergens anders gaan wonen? Of moeten we alles maar als makke schapen accepteren? Ik ben het met je eens dat als je de wet overtreedt je de straf ook moet accepteren (if you can't do the time, don't commit the crime) maar dat betekend mijns inziens niet dat je het beleid niet in twijfel mag trekken. Ik betaal mijn boetes zonder morren en gekke bezwaarschriften, maar dat neemt niet weg dat ik het belachelijk vind dat ik niet 's nachts 140 mag rijden op een lege snelweg.

[ Voor 12% gewijzigd door EQJim op 21-01-2009 10:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naboo
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 09-06 11:48

Naboo

#WINNING!! DUH!

EQJim schreef op woensdag 21 januari 2009 @ 10:54:
[...]

offtopic:
Ook een aardige dooddoener he? Omdat je kritiek hebt op een bepaald systeem of beleid moet je maar ergens anders gaan wonen? Of moeten we alles maar als makke schapen accepteren? Ik ben het met je eens dat als je de wet overtreedt je de straf ook moet accepteren (if you can't do the time, don't commit the crime) maar dat betekend mijns inziens niet dat je het beleid niet in twijfel mag trekken. Ik betaal mijn boetes zonder morren en gekke bezwaarschriften, maar dat neemt niet weg dat ik het belachelijk vind dat ik niet 's nachts 140 mag rijden op een lege snelweg.
Ach, Camiel is goed bezig. A1 gaat de snelheid 's nachts omhoog naar 120 ipv 100.
Dus als die proef slaagt, kunnen we misschien ook een 120 naar 140 verwachten.

Lovers, they will leave you
A thief will rob you blind
And good friends are awful hard to find

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hari-Bo
  • Laatst online: 07:27
Snake schreef op woensdag 21 januari 2009 @ 06:02:
Ik herriner me iets van een Engelsman die met zijn Engelse Audi in Duitsland rondreed en Kermit de kikker als passagier bijhad :P

http://www.autoblog.nl/ar...pet-geflitst-in-duitsland

:P

[...]

Geweldig :D Maar hou pakken ze dit bijv aan als je een bivakmuts en met zonnebril op in je auto zit, redelijk onherkenbaar. :P

Bos Stern Service Onafhankelijke Mercedes-Benz dienstverlening; diagnose, codering, retrofit, sleutelservice. ECU en tuning alle merken welkom. Projecten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09-07 13:24

JT

VETAK y0

Anoniem: 131051 schreef op woensdag 21 januari 2009 @ 04:35:
[...]

Is het weer zover, ja? :N Niveau youtube-comment op de wegmisbruikerfilmpjes. Want ja, zij zijn de vijand die illegaal bezig is, niet diegene die te snel probeerde te rijden natuurlijk. :')

[...]

Moraalridder to the rescue! Ooit wel eens meegemaakt dat justitie alle boetes vernietigde omdat een camera niet op tijd was geijkt? Nee, gebeurd alleen als iemand anders erachter komt. Enzovoort enzovoort. Dus Spiller heeft een prima punt.
Naboo schreef op woensdag 21 januari 2009 @ 10:57:
[...]

Ach, Camiel is goed bezig. A1 gaat de snelheid 's nachts omhoog naar 120 ipv 100.
Dus als die proef slaagt, kunnen we misschien ook een 120 naar 140 verwachten.
:? A1 is voor 80% al 120?

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowCube

YellowCube

Wait...what?

JT schreef op woensdag 21 januari 2009 @ 14:03:
[...]

Moraalridder to the rescue! Ooit wel eens meegemaakt dat justitie alle boetes vernietigde omdat een camera niet op tijd was geijkt? Nee, gebeurd alleen als iemand anders erachter komt. Enzovoort enzovoort. Dus Spiller heeft een prima punt.
waar heb je het over?
als justitie constateert dat iemand de snelheid met 50+ km/u overschreden heeft (zeker in een voorbeeld als uit de TS: 140 waar je 70 mag), dan mag justitie van mij alle middelen inzetten om zie iemand te pakken te krijgen. Iets zegt me namelijk dat een persoon die zo over de schreef gaat, dat niet per ongeluk gedaan een keer gedaan heeft.
Dat het voorkomt dat camera's niet geijkt zouden zijn doet daar helemaal niets aan af.

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Laatst online: 07:18
Anoniem: 53610 schreef op dinsdag 20 januari 2009 @ 19:15:
Rijbewijs invordering kan alleen als de bestuurder eenduidig bekend is. In de praktijk is dat alleen als ze je staande houden. Foto is altijd de achterkant van de auto (behalve in Duitsland). Daar kunnen ze je niet mee identificeren. Wordt dus gewoon volgens de Mulder norm afgehandeld.
Als ze je dagvaarden weet je gewoon van toeten nog blazen, ze kunnen namelijk nooit bewijzen dat jij achter het stuur zat, of je partner, of die vage kennis die je auto even leende en nu naar Australie is verhuisd maar waar je alleen de voornaam nog maar van weet.
Mobiele flitsers werken tegenwoordig ook gewoon van voren. Heb hier laatst de 2 foto's van collega's die achterelkaar reden gezien: mooi de voorkant van de Porsche en de Alfa. Je kon alleen niet zien wie erin zitten, aangezien de focus duidelijk op het nummerbord ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

YellowCube schreef op woensdag 21 januari 2009 @ 14:14:
[...]
waar heb je het over?
als justitie constateert dat iemand de snelheid met 50+ km/u overschreden heeft (zeker in een voorbeeld als uit de TS: 140 waar je 70 mag), dan mag justitie van mij alle middelen inzetten om zie iemand te pakken te krijgen. Iets zegt me namelijk dat een persoon die zo over de schreef gaat, dat niet per ongeluk gedaan een keer gedaan heeft.
Dat het voorkomt dat camera's niet geijkt zouden zijn doet daar helemaal niets aan af.
Ja, en dan. Ze hebben hem/haar gevonden. Werd er nu 49 km te hard gereden of 51?
Je begrijpt natuurlijk dat het op dat moment heel moeilijk wordt om de veroordeling voor elkaar te krijgen. Dus een op tijd geijkte radar is 100% noodzakelijk, zo niet opzouten met die justitie jongens. Moeten ze hun werk maar fatsoenlijk doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YellowCube

YellowCube

Wait...what?

ah, dus jij mag wel 49-51 km/u te hard rijden, niet meewerken aan je eigen vooroordeling, justitie opzadelen met een hele hoop extra werk en vervolgens zeggen: "ja maar, jullie moeten wel netjes blijven".

Begrijp me niet verkeerd: voor overtredingen van 0 tot (hell, ik zal je tegemoet komen) 20 km/u wil ik het nog best met je eens zijn. Ik betwijfel ook ten zeerste of justitie daar een berg werk van zou gaan maken. Maar in het geval van iemand die met meer dan 50 km/u de snelheid overschrijdt toch echt niet. Laat mij dan maar gewoon de moraalridder zijn.
:Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

YellowCube schreef op woensdag 21 januari 2009 @ 16:20:
ah, dus jij mag wel 49-51 km/u te hard rijden, niet meewerken aan je eigen vooroordeling, justitie opzadelen met een hele hoop extra werk en vervolgens zeggen: "ja maar, jullie moeten wel netjes blijven".

Begrijp me niet verkeerd: voor overtredingen van 0 tot (hell, ik zal je tegemoet komen) 20 km/u wil ik het nog best met je eens zijn. Ik betwijfel ook ten zeerste of justitie daar een berg werk van zou gaan maken. Maar in het geval van iemand die met meer dan 50 km/u de snelheid overschrijdt toch echt niet. Laat mij dan maar gewoon de moraalridder zijn.
:Z
Niet op mij betrekken, doe ik andersom ook niet. Ik ben niet degene die je voor moraalridder uitmaakte.

Wat ik aan wil geven is dat, het verschil van 1 a 2 een gigantisch verschil kan uitmaken. Bij 49 krijg je een (flinke) boete, bij 51 ben je je rijbewijs (al dan niet tijdelijk) kwijt. Als justitie niet eenduidig aan kan tonen dat je 51 gereden hebt, denk je dat de rechter dan accoord gaat met een veroordeling? Gelukkig maar van niet, want anders waren we helemaal overgeleverd aan de eventuele willekeur van justitie en politie. Wat dat betreft ligt de bewijslast dus duidelijk aan de kant van de overheid, de verdachte hoeft niets te bewijzen (alleen maar te ontkennen). Zelfs het redelijkerwijs doet in deze niet af, het bewijs moet eenduidig en onweerlegbaar zijn.

Dat betekent dat ze dus moeten zorgen dat hun spullen voldoen aan de wettelijke eisen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowCube

YellowCube

Wait...what?

ik betrek het ook niet op jou noch voelde ik me aangesproken door jou.

[ Voor 57% gewijzigd door YellowCube op 21-01-2009 16:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reloader
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 08-07 14:02
rijbewijs is niet kwijt, je zegt toch gewoon dat je het niet was, je auto had uitgeleend .... en je weet niet meer aan wie kunnen ze niet bewijzen dat jij het was.. mits je op de foto staat..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Reloader schreef op woensdag 21 januari 2009 @ 16:52:
rijbewijs is niet kwijt, je zegt toch gewoon dat je het niet was, je auto had uitgeleend .... en je weet niet meer aan wie kunnen ze niet bewijzen dat jij het was.. mits je op de foto staat..
ik weet niet hoe het in NL is, maar in de UK is de kentekenhouder verantwoordelijk voor zijn auto.
Als hij niet reed moet hij aangeven wie er wel reed, anders word hij alsnog verantwoordelijk gehouden voor wat er met zijn auto is gebeurt..
Vind ik eigenlijk ook niet meer dan redelijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defusion
  • Niet online
ToolkiT schreef op woensdag 21 januari 2009 @ 17:01:
[...]

ik weet niet hoe het in NL is, maar in de UK is de kentekenhouder verantwoordelijk voor zijn auto.
Als hij niet reed moet hij aangeven wie er wel reed, anders word hij alsnog verantwoordelijk gehouden voor wat er met zijn auto is gebeurt..
Vind ik eigenlijk ook niet meer dan redelijk...
je krijgt dan dus ook een bekeuring, maar je rijbewijs wordt dan NIET ingenomen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

defusion schreef op woensdag 21 januari 2009 @ 17:46:
[...]

je krijgt dan dus ook een bekeuring, maar je rijbewijs wordt dan NIET ingenomen
En de bijbehorende demerit points... http://en.wikipedia.org/wiki/Point_system#United_Kingdom

[ Voor 10% gewijzigd door ToolkiT op 21-01-2009 17:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unclero
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-07 15:42

unclero

MB EQA ftw \o/

Anoniem: 53610 schreef op woensdag 21 januari 2009 @ 16:33:
[...]

Niet op mij betrekken, doe ik andersom ook niet. Ik ben niet degene die je voor moraalridder uitmaakte.

Wat ik aan wil geven is dat, het verschil van 1 a 2 een gigantisch verschil kan uitmaken. Bij 49 krijg je een (flinke) boete, bij 51 ben je je rijbewijs (al dan niet tijdelijk) kwijt. Als justitie niet eenduidig aan kan tonen dat je 51 gereden hebt, denk je dat de rechter dan accoord gaat met een veroordeling? Gelukkig maar van niet, want anders waren we helemaal overgeleverd aan de eventuele willekeur van justitie en politie. Wat dat betreft ligt de bewijslast dus duidelijk aan de kant van de overheid, de verdachte hoeft niets te bewijzen (alleen maar te ontkennen). Zelfs het redelijkerwijs doet in deze niet af, het bewijs moet eenduidig en onweerlegbaar zijn.

Dat betekent dat ze dus moeten zorgen dat hun spullen voldoen aan de wettelijke eisen.
Kijk, ik snap je punt wel..
Als je maar 20 te hard hebt gereden en je krijgt een prent van 50 te hard, vind ik het volkomen terecht dat je bezwaar maakt. Als je echter willens en wetens om wat voor absurde reden (je was gewoon aan het sporten op de openbare weg) dan ook meer dan 50km te hard rijd, en je krijgt daar een prent van.. Dan moet je niet denken dat menig weldenkend mens (met uitzondering van het rechterlijke hof) je serieus neemt als je meent dat jou groot onrecht is aangedaan.

Quelle chimère est-ce donc que l'homme? Quelle nouveauté, quel monstre, quel chaos, quel sujet de contradiction, quel prodige!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

unclero schreef op woensdag 21 januari 2009 @ 18:14:
[...]
Kijk, ik snap je punt wel..
Als je maar 20 te hard hebt gereden en je krijgt een prent van 50 te hard, vind ik het volkomen terecht dat je bezwaar maakt. Als je echter willens en wetens om wat voor absurde reden (je was gewoon aan het sporten op de openbare weg) dan ook meer dan 50km te hard rijd, en je krijgt daar een prent van.. Dan moet je niet denken dat menig weldenkend mens (met uitzondering van het rechterlijke hof) je serieus neemt als je meent dat jou groot onrecht is aangedaan.
Dat is nu net het punt wat ik probeer te maken, waar leg je de grens van wat aanvaardbaar is. Om dat te voorkomen moet de apparatuur gewoon aan de wettelijke eisen voldoen. Als de apparatuur daar niet aan voldoet dan zie ik dat inderdaad als een groot onrecht. Dan wordt het namelijk willekeur.
Een mooi voorbeeld is die lelijke eend (max. 110 km/h) die (jaren geleden) in zeeland geflitst werd met een snelheid van meer dan 300 km/h 8)7 Bleek achteraf een samenloop van omstandigheden te zijn waar de apparatuur niet tegen kon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heracles
  • Laatst online: 11-12-2024
Anoniem: 53610 schreef op woensdag 21 januari 2009 @ 19:18:
[...]

Dat is nu net het punt wat ik probeer te maken, waar leg je de grens van wat aanvaardbaar is. Om dat te voorkomen moet de apparatuur gewoon aan de wettelijke eisen voldoen. Als de apparatuur daar niet aan voldoet dan zie ik dat inderdaad als een groot onrecht. Dan wordt het namelijk willekeur.
Een mooi voorbeeld is die lelijke eend (max. 110 km/h) die (jaren geleden) in zeeland geflitst werd met een snelheid van meer dan 300 km/h 8)7 Bleek achteraf een samenloop van omstandigheden te zijn waar de apparatuur niet tegen kon.
Precies, zomaar een greep:

"Snelheidscontroles soms waardeloos" http://www.spitsnieuws.nl...ontroles_soms_waarde.html
" Vrouw wordt geflitst met 707km/h" http://frontpage.fok.nl/nieuws/34201
"Geflitst met meer dan 900 km per uur" http://frontpage.fok.nl/nieuws/26851

En de topper:
"Geflitst met 1.857 kilometer per uur" http://frontpage.fok.nl/nieuws/35949

En dit is alleen maar wat in de media komt. Denk je echt dat een agent het achteraf gaat melden als zijn radar verkeerd afgesteld stond en daardoor bij elk voertuig +5km/h optelde bijvoorbeeld, waardoor veel mensen een onterechte bekeuring zouden hebben gekregen? Als hij er überhaupt zelf zou zijn gekomen. 8)7
Pagina: 1