verschil samsung hd103uj en he103uj

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bougher
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 18-03-2015
Heeft iemand een idee wat het functionele (!) verschil is tussen deze twee typen (hd103uj en he103uj). Ik kan vooralsnog geen echt specifieke zaken ontdekken, behalve naam, prijs, stroomverbruik en gewicht. Allen niet erg significant voor het prijs verschil.

En nee....de eerste google hit is niet het antwoord op mijn vraag zoals elders bij tweakers verondersteld (grizzlybeer en orion84; in dat geval even doorlezen graag).

"Hmm, no evidence of this in the specs. Those seem to be 100% identical."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Gewoon ff googlen voortaan?
Das Duell gegen den hauseigenen Rivalen Samsung Spinpoint F1 HD103UJ verliert das brandneue Terabyte-Laufwerk Spinpoint F1 RAID HE103UJ - wenn auch knapp.
http://www.pcwelt.de/star...pinpoint_f1_raid_he103uj/

De HD103UJ is dus iets sneller, zei het krap.

Daarnaast is de HE103UJ bedoeld voor RAID-gebruik, de HD103UJ kennelijk niet specifiek.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bougher
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 18-03-2015
Je hebt gelijk. Ik had wat zorgvuldiger kunnen google'n. Overigens vind ik de verschillen niet erg significant. Ik vraag me nog steeds af waarom samsung twee nagenoeg dezelfde types in de markt zet. Misschien om via een slimme strategie meer omzet bij bedrijven te kunnen genereren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Waarom ze twee types in de markt zetten is vrij eenvoudig lijkt me: het is bekend dat Samsungs in een RAID-set niet erg betrouwbaar zijn, dan hebben ze een behoorlijk uitvalpercentage (check ook het Samsungtopic in dit forum).

Met de speciaal voor een RAID-set ontworpen HE103UJ mag je er redelijkerwijs vanuit gaan dat ze die problemen hebben aangepakt.

Dat die laatste dan iets minder presteert is meestal geen issue in een RAID-set, daar gaat het over het algemeen om redundancy en rauwe opslagcapaciteit (nepspul als RAID0 buiten beschouwing gelaten), niet over de laatste procenten prestatie(winst).

En bij bedrijven zie ik deze schijven niet in RAID-sets zitten, behalve misschien in de meest ultrabasic entry-level servertjes. Een beetje serieuze server heeft SCSI- of SAS-disks in zijn RAID-sets zitten.

[ Voor 16% gewijzigd door wildhagen op 21-01-2009 18:43 ]

Virussen? Scan ze hier!