• lvanhoe
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 07-01 20:21
Gegroet,

het volgende is het geval. Ik heb sinds een dag een setup met twee videokaarten. Een Geforce 7600GT die mijn beide monitoren laat draaien, en een Geforce 9600GT met een DVI en een HDMI uitgang.

Nu probeer ik mijn televisie aan te sluiten op de HDMI-uitgang van mijn Geforce 9600GT. Dit werkt prima, de TV wordt herkend als 'monitor', het geeft prima beeld, dus ik kan gewoon film kijken op mijn televisie.

Echter, het geluid komt nog steeds uit de PC-speakers en niet uit de TV. Dit terwijl HDMI daar nu juist voor geschikt zou moeten zijn.

Wat is hier het probleem? Ik draai Windows XP en heb geen aparte geluidskaart, dus waarschijnlijk onboard sound (realtek?)

• Shuriken
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 16-02 12:23

Shuriken

Life is all about priorities

Nvidia heeft geen apart HD Audio Codec op de kaarten geplaatst i.t.t. ATI. Dus je zult een SPDIF signaal aan je video kaart moeten voeren wil je geluid op je tv krijgen.

Er zit op je 9600GT een witte 4 polige connector met meestal een label J9. Dat is SPDIF Input. Daar zal je je SPDIF Out op moeten aansluiten.

Op de meeste Nvidia moederborden (sinds Geforce 7050 chipset) zit er een interne SPDIF out op het moederbord. Met een bijbehorend kabeltje kan je de zaak dan doorlussen.

Heb je dit niet dan moet je zelf iets verzinnen.

[ Voor 56% gewijzigd door Shuriken op 20-01-2009 19:02 ]

I rather have a bottle in front of me, then a frontal lobotomie