Toon posts:

SBS2003 + Standaard 2003 geen machtigingen tot het openen

Pagina: 1
Acties:
  • 101 views

Verwijderd

Topicstarter
Heb hier een SBS2003 server en een 2003 Standard server.

Wil ik nu van de SBS2003 iets openen op een share van de 2003 server dan gaat dat perfect.
Echter wanneer ik iets van de standard server op de SBS2003 server wil openen krijg ik de melding
"Kan geen toegang tot het opgeven apparaat, pad of bestand krijgen. Mogelijk hebt u geen toegangsmachtigingen voor het item". Dit heb ik alleen bij *.exe files uitvoerende files zeg maar.
Een txtje kan ik gewoon openen. De 2003 server hangt in het domein van de SBS2003 server.

Ik kan de file in de share wel kopieren en lokaal op de machines zetten, dan opent hij de file wel.
Echter wil ik hem direct van de share openen. De share op de SBS server heeft alle rechten. All users mogen alles, administrators eveneens. Ook al de Server zelf aan de map toegevoegd.

Ik log op de 2003 server in met de administrator account. Deze gebruik ik ook voor de SBS server.
Aan de SBS server hangen 3 werkstations. Deze kunnen alle wel gewoon files openen en uitvoeren vanaf de SBS server shares.

Ik hoop dat ik dit keer voldoende informatie heb gegeven.
En dat mijn probleem duidelijk is. Zo niet vraag gerust, ik zal zo snel mogelijk aanvullende informatie geven.

Verwijderd

Topicstarter
Als ik trouwens lokaal op de 2de server aanmeld.
En dan de share benader dan kan ik de files wel openen... snap er helemaal niets van.

• jjbstolk
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 05-02 16:41
Kijk eens naar je NTFS rechten. Heb je niet toevallig alleen lees rechten gegeven?

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Je geeft weer totaal niet aan wat je hebt geprobeerd, en ik heb je daar gisteren al over aangesproken. Dit topic gaat dicht, open maar een nieuwe waarin je wel vermeldt wat je hebt getroubleshoot en gezocht.

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Dit topic is gesloten.