RAID 0 behouden bij mobo upgrade?

Pagina: 1
Acties:
  • 155 views

• Hazuki
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18-01 01:28

Hazuki

On my Suzuki

Topicstarter
Hoi,

Ik heb hier 2 160GB Hitachi schijfjes in een RAID 0 configuratie. Eergisteren is het moederbord van die PC naar de eeuwige jachtvelden vertrokken, dus ik zal een nieuw mobo moeten aanschaffen.

Het gaat hier om een Gigabyte P35-DS3R met Intel ICH9 RAID controller. Ter vervanging is mijn oog gevallen op een Gigabyte P45-DSR3 met ICH10R.

Is het mogelijk om de bestaande RAID config en de daarbij horende partities te behouden? Of is dat alleen mogelijk als ik een moederbord met exact dezelfde controller aanschaf? (Of misschien is het wel helemaal niet mogelijk, ik ben een noobje of dat gebied :X )

Koekie?

• Motrax
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Motrax

Profileert

Alleen met dezelfde controller. Met heel veel geluk (minimale kans) zou ICH10R het accepteren, maar ik zou eerder een lot in de loterij kopen ;)

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

• tjtristan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12-06-2025
Volgens mij zit hier wel een backwards compability in hoor, ik kan het alleen niet zo 1,2,3 vinden, misschien dat een andere tweaker je hier meer zekerheid over kan geven :).

http://specs.tweak.to/15535

• richardboer
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 13:37
Je zou dit programma kunnen proberen:

http://www.runtime.org/raid.htm

Quote uit Het grote Seagate 7200.11 SD15-firmware problemen topic
Voor RAIDarrays kun je bijvoorbeeld RAIDreconstructor gebruiken om data terug te halen, ervanuitgaande dat de disks niet volledig defect zijn.

Richard

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Een ICH9 kun je zonder problemen omzetten naar een ICH10. Dit werkt feilloos is mijn ervaring (al ging ik van een ICH7 naar een ICH10). Die dingen zijn allemaal hetzelfde.
Het staat in elk geval ook in de dcoumentatie van de Intel Matrix RAID. Zie verder ook de RAID FAQ.

Dit topic gaat dicht omdat dit in principe letterlijk uit de manual te halen is, maar het antwoord lijkt me nu ook wel duidelijk :)

Dit topic is gesloten.