Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb vanmiddag met XFX Support gesproken met de vraag of ik er een "AMD Phenom™ II X4 940 Black Edition" erop kon zetten want ik zag hem niet in de support list staan.
Ik heb deze mobo ook gekocht voordat de Phenom II er was.

Ik kreeg als reactie dat hij niet zal gaan omdat het een 125Watt versie was en dat zou de mobo niet aankunnen.
Maar dat vind ik raar omdat er nu een AMD X2 6000+ van 125Watt erop zit en dat werkt gewoon prima.

Ik heb op internet zitten zoeken maar ik vind heel weinig informatie erover, eigenlijk niks.

Kunnen jullie mij misschien helpen?

Dit is wat ik over de mobo kon vinden:
AMD® Athlon™ X2 6xxx (Kuma), Phenom X3 7xxx (Toliman), Phenom X4 9xxx (Agena), AMD® Athlon™ 64 (Orleans), AMD® Athlon™ 64 LV (Lima), AMD® Opteron™ 1xxx (Santa Ana), AMD® Athlon™ 64 X2 (Windsor), AMD® Athlon™ X2 BE-xxxx (Brisbane EE), Phenom X3 8xxx (Toliman)

Maar toen was de PhenomII nog niet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kalizec
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-07 01:45
Om een P2 te kunnen draaien moet die BIOS het ondersteunen. Indien er geen nieuwere BIOS voor uit is zul je echt op zoek moeten naar iemand die het werkend heeft gekregen of zelf de eerste zijn die het probeert.

Qua TDP mag het niet uitmaken. Er staan idd al Phenoms op die lijst met een TDP van 125 watt. Maar qua BIOS maakt het wel uit. Gezien het een AM2+ bord is zijn in principe alle benodigde features voor handen, echter is er dan wel een werkende BIOS voor nodig. (imho).

Core i5-3570K/ASRock Z75 Pro3/Gigabyte Radeon HD7850/Corsair XMS3 2x4GB/OCZ Vertex2 64GB/3x640GB WD Black/24" B2403WS Iiyama x2/Nec 7200S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Al aangemeld op de XFX website bij support? Daar kan je vast wel een cpu support list vinden en ook bios-en voor je bord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 20 januari 2009 @ 19:35:
Al aangemeld op de XFX website bij support? Daar kan je vast wel een cpu support list vinden en ook bios-en voor je bord.
Ja, anders kon ik niet met hun chatten ;)
Maar ze zeiden dat het niet kon omdat het 125watt CPU was.
Ik vond dat erg vreemd en een lijst kon ik niet vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmmm dat is mogelijk(zijn wel meer borden die dat niet kunnen)... wel vreemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 20 januari 2009 @ 20:05:
Hmmm dat is mogelijk(zijn wel meer borden die dat niet kunnen)... wel vreemd.
omdat mijn AMD X2 6000+ ook 125 watt is en die functioneert wel gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is wel heel raar :S. Ik denk dat ie dan wel gewoon zou moeten werken mits er een goeie bios voor is. Kijk daar anders eens in. Staat vaak wel wat er veranderd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-tuning
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 09-09 16:41
Waarschijnlijk doet hij het wel hoor, ik heb mijn Phenom 940 ook voor 2 dagen op een M2N-Sli Premium bordje gehad.

Werkt gewoon :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 20 januari 2009 @ 20:33:
Dat is wel heel raar :S. Ik denk dat ie dan wel gewoon zou moeten werken mits er een goeie bios voor is. Kijk daar anders eens in. Staat vaak wel wat er veranderd is.
er was 1 bios update naar v1.1 en dat was voor RAM
Pagina: 1