Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Vista64] Hibernation werkt niet meer

Pagina: 1
Acties:

• djgeronimo
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 24-08 16:10
Ik heb een tijdje geleden Vista Ultimate SP1 geinstalleerd (11/2008) op mjine nieuwe PC, en mede doordat ik 4GB aan ram had heb ik dan ook voor 64 bit gekozen. Nuja alles werkte goed enzo.

Maar na een tijdje merkte ik opeens dat mijn Hibernation verdwenen was (blijkt een gekend probleem te zijn), ipv een hibernation knop in mijn start menu was die nu vervangen door een sluitaf knop. Aangezien hiberation toch wel een pack sneller in Vista is dan vergeleken met XP, gebruikte ik het ook veel.

Dusja, dan had ik wat rond gegoogled, en kwam ik erachter dat de oorzaak zou liggen bij diskcleaner.
En het zou allemaal op te lossen vallen door powercfg -H ON in een command prompt te typen met administrator rechten.

Dusja zo gezegd zo gedaan, en idd het werkte ook.
Dus alles was weer in orde en hibernation werkte weer. Maar nu deze week, wilde ik mijn pc in hibernation (dus de knop was wel aanwezig) zetten voor het slapengaan, maar mijn scherm werd gewoon zwart (scherm ging uit) maar mijn PC bleef gewoon opstaan (fans bleven draaien en leds bleven ook aan). En er was geen enkele mogelijkheid om daar terug uit te grake, behalve dan de PC uit te schakelen met de powerknop.

Nu heb ik dus nog eens rond gegoogled en hier op tweakers gekeken, en sommige zegge dat het niet werkt als je 4GB ram hebt, maar dat lijkt me vreemd want het heeft al gewerkt, en andere zegge dat het niet werkt als S4 enabled is in bios, maar ik heb effe in bios gekeken en ik kan alleen kieze tusse S1 en S3 (S3 geselecteerd)

Ik heb natuurlijk ook die powercfg -H ON nog eens geprobeerd, maar ook dat hielp niets.Ik vermoed omdat de hibernation knop er nog wel is, maar hij doet niet wat ie moet doen als ik eropklik.

Specs van de pc:
Processor: Intel Core 2 Quad Q9450
Moederbord:Gigabyte GA-EP45-DS3R
Geheugen: Kingston 4GB( 2 x 2048MB), 800MHz, DDR2
Videokaart:Sapphire HD 4870 512Mb | 21133-00-20
Harde schijf:2 x Samsung SpinPoint F1 1 TB

Weet iemand mss nog oplossingen? Of is iemand nog iets anders tegengekomen? Of wordt het gewoon wachten op een patch ofzo (die trouwens wel lang wegblijft, aangezien het een gekend probleem is)?

Groeten,
Gero

• SOEPSTENGEL13
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 29-03-2023
//fout

[ Voor 210% gewijzigd door SOEPSTENGEL13 op 20-01-2009 17:12 ]

• djgeronimo
Maar btw, hibernate staat eigenlijk nog wel op (de knop is er allesinds) alleen doet ie niet wat ie moet doen, hij zet de PC namelijk niet uit.

[ Voor 52% gewijzigd door djgeronimo op 20-01-2009 17:33 ]

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Klopt.

maar dat had je ook kunnen vinden als je zelf ook goed gezocht had.
[google=Hibernate+4GB]

You cannot put a computer that has more than 4 GB of memory into hibernation in Windows XP, in Windows Server 2003, in Windows Vista, or in Windows Server 2008

[ Voor 12% gewijzigd door alt-92 op 20-01-2009 18:36 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• djgeronimo
Die links had ik zelfs ook al gevonden hoor, maar zoals gezegd werkte het eerst wel goed, ik klik op de "stand by" knop in mijn start menu, dan krijg ik dit scherm dat Vista mijn RAM gehuegen naar de harde schijf is aan het opslaan, monitor gaat uit en ook de PC gaat uit.
Als ik dan terug op de powerknop druk dan wordt de vorige sessie geladen en ik kan na +-3 sec al terug aan het werk met mijn PC.

Maar nu doet ie dat dus niet, kzie het scherm waar ie mijn ram gaat opslagen naar mij harde schijf niet, hij zet gewoon mijn monitor uit en PC blijft draaien. Enige oplossing om hier dan uit te graken is door de PC uit te schaken dmv de powerknop.

Wat heeft in de loop van de tijd er dan kunnen voor zorgen dat mijn PC niet meer in hibernation wil? En waarom werkt de oplossing van hierboven gegeven dan wel de eerste keer en de tweede keer niet meer?

Kvind het allemaal nogal een beetje vreemd.

• vandermark
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 27-11 16:00
Check het volgende:

Configuratie -->
Energiebeheer -->
De schema-instellingen wijzigen (van het door jou geselecteerde energieschema) -->
Geavanceerd energieinstellingen wijzigen -->
Onderste optie: Multimedia-instellingen openklikken --> Wanneer media worden gedeeld -->

Hier moet staan: Slaapstand kan worden ingeschakeld

Soms gaat dit op uit staan doordat je via je netwerk mediaapparatuur waarneemt, dat had ik met mijn wifi mp3 speler, die werd herkend en vervolgens werkte slaapstand (S3, is hibernate in vista) niet meer, na bovenstaande te hebben aangepast werkte het weer.

STRAVA | Panasonic 5kW J Monoblock

• djgeronimo
vandermark schreef op dinsdag 20 januari 2009 @ 20:55:
Check het volgende:

Configuratie -->
Energiebeheer -->
De schema-instellingen wijzigen (van het door jou geselecteerde energieschema) -->
Geavanceerd energieinstellingen wijzigen -->
Onderste optie: Multimedia-instellingen openklikken --> Wanneer media worden gedeeld -->

Hier moet staan: Slaapstand kan worden ingeschakeld

Soms gaat dit op uit staan doordat je via je netwerk mediaapparatuur waarneemt, dat had ik met mijn wifi mp3 speler, die werd herkend en vervolgens werkte slaapstand (S3, is hibernate in vista) niet meer, na bovenstaande te hebben aangepast werkte het weer.
Leverde spijtig genoeg ook geen resultaat op :'(

• djgeronimo
Hmm, ik heb het "probleem" gevonden denk 8)7,

Na lang zitte rotzooien in Energiebeheer, zag ik het volgende:

"Aan/uit-knop van menu Start: Sluimerstand"

Het blijkt dus namelijk zo, dat nadat je disk cleaner gerunned hebt en die je hiberfil.sys heeft verwijderd
Dat dan automatisch slaapstand wordt uitgeschakeld (die je dan manueel terug moet inschakelen met powercfg -h on) en de functie van de knop in het startmenu automatisch veranderd wordt naar Sluimerstand

Dus gewoon terug naar slaapstand zetten en het lijkt fixed

Verklaard btw nog altijd wel niet waarom mijn PC dan niet uit sluimerstand (sleep in het engels vermoed ik) wil terugkeren. Achja, maakt ook niet zoveel uit, gebruik toch alleen maar slaapstand =)

Toch bedankt voor alle reacties =)

• icecreamfarmer
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 26-11 18:18

icecreamfarmer

en het is

djgeronimo schreef op donderdag 22 januari 2009 @ 02:24:
Hmm, ik heb het "probleem" gevonden denk 8)7,

Na lang zitte rotzooien in Energiebeheer, zag ik het volgende:

"Aan/uit-knop van menu Start: Sluimerstand"

Het blijkt dus namelijk zo, dat nadat je disk cleaner gerunned hebt en die je hiberfil.sys heeft verwijderd
Dat dan automatisch slaapstand wordt uitgeschakeld (die je dan manueel terug moet inschakelen met powercfg -h on) en de functie van de knop in het startmenu automatisch veranderd wordt naar Sluimerstand

Dus gewoon terug naar slaapstand zetten en het lijkt fixed

Verklaard btw nog altijd wel niet waarom mijn PC dan niet uit sluimerstand (sleep in het engels vermoed ik) wil terugkeren. Achja, maakt ook niet zoveel uit, gebruik toch alleen maar slaapstand =)

Toch bedankt voor alle reacties =)
ik heb hetzelfde probleem nu maar met een oplossing die wat moeilijker is.
Ik heb ook het hele riedeltje van powercfg gedaan echter werkt hibernate pas wanneer ik het op off zet :?
Nu krijg ik het dus werkend door het via start te kiezen echter nu werkt het niet meer met de powerknop of wanneer de accu van de laptop leeg is :?

ik zie ik zie wat jij niet ziet

Pagina: 1