Importeren uit Engeland

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 15:06

alienfruit

the alien you never expected

Topicstarter
Ik heb een tijd gewerkt voor een Engelse klant en deze bied mij een Apple notebook aan als betaling in natura. Alleen nu vraag ik mij af hoe het zit met het importeren van deze notebook. Zo ver ik weet is het Verenigd Koninkrijk gewoon onderdeel van de EU (alleen zonder de euro?) en zou ik dus geen invoerrechten hoeven te betalen en alleen de BTW.

Heeft iemand hier ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• decipherer
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15:18
De btw wordt gewoon in het verenigd koninkrijk betaald, bij invoering betaal je dus geen invoerrechten of btw.

Ik koop regelmatig in de UK en dat gaat echt heel makkelijk. Wordt gewoon opgestuurd en je hoeft verder nergens naar te kijken (behalve dan dat de verkoper te vertrouwen is natuurlijk ;))

[ Voor 46% gewijzigd door decipherer op 20-01-2009 16:26 ]

De beste ideeën komen als je bezig bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 11:15
het is een land die het sjengen heeft ondertekend. je bent hier dus vrij van invoerrechten.

A Soldiers manual and a pair of boots.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

To_Tall schreef op dinsdag 20 januari 2009 @ 16:25:
het is een land die het sjengen heeft ondertekend. je bent hier dus vrij van invoerrechten.
Niet helemaal, maar daar gaat Schengen ook niet over dus da's ok.

Binnen de EU geldt vrij verkeer van goederen. Schengen is aangaande het openen van de grenzen voor personen e.d. (en wat ander spul), daar doet het VK niet aan mee behalve voor justitiele ondersteuning.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScuL
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01:44
Zeker met de huidige stand van de pond loont het zich om spullen uit Engeland te halen.Engeland is idd onderdeel van de EU en je hebt dus geen perikelen met invoeren.

ProMods ETS2 uitbreiding - Mijn tijdszone is UTC+13

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3dfx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
To_Tall schreef op dinsdag 20 januari 2009 @ 16:25:
Sjengen? Ik sjeng, jij sjengt?

Schengenakkoord heeft alleen betrekking op vrije verkeer van personen; vrije verkeer van goederen valt onder andere (EU-)regels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royal
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

Royal

Flush

alienfruit schreef op dinsdag 20 januari 2009 @ 16:23:
Ik heb een tijd gewerkt voor een Engelse klant en deze bied mij een Apple notebook aan als betaling in natura. Alleen nu vraag ik mij af hoe het zit met het importeren van deze notebook. Zo ver ik weet is het Verenigd Koninkrijk gewoon onderdeel van de EU (alleen zonder de euro?) en zou ik dus geen invoerrechten hoeven te betalen en alleen de BTW.

Heeft iemand hier ervaring mee?
Moet geen probleem zijn, toen ik in Nederland woonde heb ik regelmatig hardware opgestuurd gekregen vanuit Engeland (oa. Macbook / Macbook Pro) en heb nog nooit invoerkosten moeten betalen. De BTW betaald je in Engeland dus zelfs die hoef je niet te betalen.

Je gaat ook geen problemen met de garantie krijgen want Apple kent net als de meeste fabriekanten europese garantie.

There is no dark side of the Moon really... as a matter of fact it's all dark

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit

alienfruit

Topicstarter
Aha. Ik was er niet helemaal zeker van. De website van de Douane was mij niet volstrekt duidelijk. Het is al veel gezeur op betaalt te krijgen. Terwijl ik toch 5.5 dag hard gewerkt heb voor de Engelse overheid :(

Het is als volgt klant (Engeland) koopt notebook en stuurt het vervolgens naar mij op hier in Nederland

[ Voor 20% gewijzigd door alienfruit op 20-01-2009 16:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz
  • Laatst online: 16:37

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Even afgezien van het feit dat je uit het VK natuurlijk gewoon een laptop kunt importeren: voor laptops hoef je sowieso nooit douanerechten (nieuwe term voor invoerrechten) te betalen, aangezien voor laptops een tarief is ingesteld van 0% ;)

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit

alienfruit

Topicstarter
Naja, we kunnen het altijd proberen. Maar bedankt ik was niet bekend met die nieuwe uitsluiting van notebooks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

alienfruit schreef op dinsdag 20 januari 2009 @ 16:55:
Naja, we kunnen het altijd proberen. Maar bedankt ik was niet bekend met die nieuwe uitsluiting van notebooks.
Da's niets nieuws hoor. Laptop is computerapparatuur en daarvoor geldt al jaren geen douanetarief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prototype
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

prototype

Cheer Bear

Is de BTW trouwens op te voeren als voorkosten? i.e. is het belastingaftrekbaar? :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jatmoos
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 27-06-2024
als je naar Engeland gaat, zit er op sommige airports een dixons tax free winkel.
Met de huidige koers scheelt het kopen van een macbook pro 2.4 een goeie 600 euro.

Afbeeldingslocatie: http://i39.tinypic.com/2qm3ndi.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Gizz schreef op dinsdag 20 januari 2009 @ 16:37:
Even afgezien van het feit dat je uit het VK natuurlijk gewoon een laptop kunt importeren: voor laptops hoef je sowieso nooit douanerechten (nieuwe term voor invoerrechten) te betalen, aangezien voor laptops een tarief is ingesteld van 0% ;)
Is dat ook uit de US of A ivm [Ervaringen] Sony Vaio P ?

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Dat is gewoon wat de EU heeft vastgesteld voor goederen die de EU binnen komen. Voor laptops staat dat dus op 0%. BTW is een ander verhaal, dat betaal je wel gewoon.

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch_Razor
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01-11-2024
Dat trucje probeerde de Harrods me ook aan te smeren, helaas geldt tax free alleen voor mensen die naar een land buiten de EU reizen, aangezien je daar (meestal) weer invoerrechten moet betalen.

Binnen de EU kunnen ze je geen tax free form geven.
basicbeat schreef op dinsdag 20 januari 2009 @ 22:41:
als je naar Engeland gaat, zit er op sommige airports een dixons tax free winkel.
Met de huidige koers scheelt het kopen van een macbook pro 2.4 een goeie 600 euro.

[afbeelding]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

m.a.w., mocht je nou toch naar de VS gaan o.i.d. en je hebt een nieuwe MBP nodig, vlieg via LHR ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domokoen
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19-06 16:06
CyBeR schreef op woensdag 21 januari 2009 @ 00:29:
m.a.w., mocht je nou toch naar de VS gaan o.i.d. en je hebt een nieuwe MBP nodig, vlieg via LHR ;)
Reken er alleen wel op dat je reis daardoor flink langer wordt, want op LHR heb je minimaal 2 uur overstaptijd nodig om het te kunnen halen. Tussen de terminals moet je namelijk 25-30 minuten met een bus rijden... :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Mr.Chinchilla schreef op woensdag 21 januari 2009 @ 00:34:
[...]

Reken er alleen wel op dat je reis daardoor flink langer wordt, want op LHR heb je minimaal 2 uur overstaptijd nodig om het te kunnen halen. Tussen de terminals moet je namelijk 25-30 minuten met een bus rijden... :X
Mwah, een besparing van 600 euro is een beetje rondhangen op 't vliegveld wel waard lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 120284

Neem ook mee dat een van de redenen dat de UK nu zo interessant is dat ze daar laatst de BTW van 17.5% naar 15% verlaagd hebben :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Wat je ook nog zou kunnen doen is een goedkoop-ass ticket naar Londen boeken (goedkoop genoeg om de besparing nog de moeite waard te maken dus) en vanaf Heathrow een full-fare 100% refundable ticket naar een niet-EU land. Laptop kopen, terugvliegen, andere ticket cancellen en geld terug ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik snap hem niet?

Ticket naar London kopen en dan vanaf London naar een niet EU land, dan weer terugvliegen naar London en je ticket naar terug naar NL cancelen :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royal
  • Niet online

Royal

Flush

CyBeR schreef op woensdag 21 januari 2009 @ 02:41:
Wat je ook nog zou kunnen doen is een goedkoop-ass ticket naar Londen boeken (goedkoop genoeg om de besparing nog de moeite waard te maken dus) en vanaf Heathrow een full-fare 100% refundable ticket naar een niet-EU land. Laptop kopen, terugvliegen, andere ticket cancellen en geld terug ontvangen.
Helaas zijn er naar Heathrow geen cheapass tickets te boeken :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Molybdenum
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-06 08:34
als je je ticket annuleert kom je niet in het tax-free deel van het vliegveld...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

En dan nog; is het daar dan uberhaupt goedkoper? Vaak is zo'n locatie enorm duur voor de winkels en moeten ze dat compenseren door de prijzen omhoog te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit

alienfruit

Topicstarter
Nou ja, ik heb de notebook nu als het goed is voor 1369GBP excl. verzendkosten. Alleen wel met een dramatische betaalmethode PayPal Klant > PayPal Mij > PayPal Klant Privé. Zodat het niet onder zijn inkomstenbelasting valt. Hij is dus iets duurder omdat ie gewoon in de Apple Store in London koopt.

Maar ja, scheelt nog aardig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jatmoos
1150 pond is nu 1150 euro. Scheelt dus 650 euro voor de macbook pro 2.4. (bij de dixons tax free stores)
Leuk als je toch naar Engeland gaat. Als ik in juni naar Engeland ga ( dan heb ik het geld bij elkaar om er 2 te kopen) en de pond is nog zo laag neem ik er 2 mee. 1 voor mezelf en 1 voor de verkoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit

alienfruit

Topicstarter
Ooh, deze klant stuurt hem op via DHL binnenkort :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

basicbeat schreef op woensdag 21 januari 2009 @ 22:06:
1150 pond is nu 1150 euro. Scheelt dus 650 euro voor de macbook pro 2.4. (bij de dixons tax free stores)
Leuk als je toch naar Engeland gaat. Als ik in juni naar Engeland ga ( dan heb ik het geld bij elkaar om er 2 te kopen) en de pond is nog zo laag neem ik er 2 mee. 1 voor mezelf en 1 voor de verkoop.
Dream on. 1150 GBP wordt eerder 1265 euro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch_Razor
Check Google maar, de pond is inderdaad gestegen ;)

De MBP is trouwens overal in London evenduur, en niemand wilde korting geven. Behalve bij Peter Jones, daar issie 9 pond goedkoper, en krijg je 2 jaar garantie ipv 1. (waarvoor je wel terugmoet naar hun warenhuis, envolgens mij was het gewoon een tikfout)

Zou em trouwens vooral in de officiêle Apple store kopen, de mensen zijn daar een stuk klantvriendelijker dan bij de premium reseller die ik kon vinden,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royal
  • Niet online

Royal

Flush

basicbeat schreef op woensdag 21 januari 2009 @ 22:06:
Het is ook allemaal zo makkelijk he. Want de pond die gaat niet meer sterker worden in de aankomende 5 maanden, misschien kan je er tegen die tijd wel 3 kopen! 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jatmoos
Anoniem: 120284 schreef op donderdag 22 januari 2009 @ 00:24:
[...]

Dream on. 1150 GBP wordt eerder 1265 euro
oh ja? , dan heb je waarschijnlijk gebruikt gemaakt van een andere koersconverter als ik.
Ik maak dagelijks gebruik van de Grenswisselkantoor koersconverter die dagelijks de stand van de GBP in de berekening meeneemt. Natuurlijk is het maar de vraag of de CC maatschappij waarmee je de laptops waarschijnlijk afrekent ook deze koers hanteert, maar dat ga ik zeker een paar dagen voor vertrek eens navragen . De koers staat inmiddels een dag later al op 1130 euro, hij is weer gedaald. Welke koers heb jij gebruikt ?

Afbeeldingslocatie: http://i44.tinypic.com/n53s7m.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royal
  • Niet online

Royal

Flush

Kijk jij maakt dus de standaard fout, doe hem maar snel eens anders om dus van euro naar pond, want je wisselt immers je euro's om in ponden en niet andersom.

Op de GWK site zie ik dus het volgende, 1129.78 euro = 974,33 pond, En sowieso van Travelex moet je nooit vanuit gaan je kan beter kijken op website's zoals xe.com ed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twister336
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Volgens mij zit bij dat bedrag gewoon de winstmarge van GWK. Dus je krijgt bij hun maar 1129,78 euro als je 1150 pond omwisselt.
Het staat er trouwens letterlijk bij dat dit hun koers is en dat die anders kan zijn bij andere GWK vestigingen... Het is dus niet de officiele koers.

Dit wel:
Afbeeldingslocatie: http://nl.exchange-rates.org/Chart.aspx?iso_code=EUR&base_iso_code=GBP&mode=G&filter=30

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuker
  • Laatst online: 12:06
de koers is nu ongeveer 1.07. Je krijgt dus voor 1 pond 1.07 euro. Wil jij nu iets kopen met euro's in Engeland, dan moet je dus van euro naar pond gaan omrekenen. De ene of de andere kant op is een verschil, namelijk koop en verkoop. In dit geval moet je dus 1333,48 euro betalen. (GWK site).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jatmoos
Okee ik ga het nog een goed bekijken dan

ik kom op 1150 pond = 1350 euro nu als ik het omgekeerde invul

sorry ik was iets te enthousiast :)

het scheelt dan 200 euro met mijn vorige berekening in mijn nadeel, en is de mbp dus 450 euro goedkoper met Nederland. (gwk travelex)

via xe.com (nooit van gehoord ) krijg ik dit

1,150.00 GBP

=

1,227.20 EUR
United Kingdom Pounds Euro
1 GBP = 1.06713 EUR 1 EUR = 0.937089 GBP

1800-1227 = 573 euro goedkoper met NL

[ Voor 114% gewijzigd door jatmoos op 22-01-2009 21:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuker
basicbeat schreef op donderdag 22 januari 2009 @ 21:07:
Okee ik ga het nog een goed bekijken dan

ik kom op 1150 pond = 1350 euro nu als ik het omgekeerde invul

sorry ik was iets te enthousiast :)

het scheelt dan 200 euro met mijn vorige berekening in mijn nadeel, en is de mbp dus 450 euro goedkoper met Nederland. (gwk travelex)

via xe.com (nooit van gehoord ) krijg ik dit

1,150.00 GBP

=

1,227.20 EUR
United Kingdom Pounds Euro
1 GBP = 1.06713 EUR 1 EUR = 0.937089 GBP

1800-1227 = 573 euro goedkoper met NL
Haha je blijft het proberen :)

Je moet alleen in je achterhoofd houden dat er een verschil zit tussen de aankoop- en verkoopprijs van Ponden. De huidige koers van ca. 1.07 zegt niets over wat jij daadwerkelijk gaat betalen. In de praktijk wordt je bijvoorbeeld aangeboden Ponden te kopen voor 1.20 en te verkopen voor 1.00. Dit is ze zogenaamde commissie die banken en wisselkantoren rekenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-06 20:19

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Bij een Engelse Macbook krijg je standaard wel een Engels toetsenbord (optioneel een andere indeling) en twee enorme, Engelse stekkers die hier niet in het stopcontact passen, je kan echter wel een ander goedkoop opzetstukje op de adapter zetten, maar dat is niet zo mooi.

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jatmoos
het is moeilijk om apple enthousiasme te temperen. slapeloze nachten hier over de macbook. :)

Conclusie : hij is niet zo goedkoop als we denken, maar hij is wel goedkoper dan de macbook pro in nederland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuker
Ach, zo'n opzetstukje is simpel via Ebay te kopen voor een paar dollar. Heet zoiets als 'Apple AC plug kit' en dan de EU uiteraard. Dacht zelfs dat ze per setje gingen, voor wereldwijde dekking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Heeft het ding dan geen los AC snoer? Zo goed als al dat spul heeft een los snoer van apparaat naar stopcontact (zoals: PC voeding, mijn Thinkpad voeding, m'n scheerapparaat, m'n grote batterijlader, m'n acculader van m'n Nikon etc.).

Typisch weer iets van Apple "Wij besluiten dat jij genoegen moet nemen met een vaste plug, basta!"

@Johnny: Toetsenbord: ja, in Engeland gebruiken ze ook gewoon QWERTY hoor... Of bedoel je op z'n vage uitvoering met de vreemde tekens allemaal op een andere plek? M'n broer had zo'n uitvoering op z'n laptop van Dell. Compleet waardeloos. Dell gebeld, eerste medewerker zei er niks aan te kunnen doen. Vervolgens de telefoon erop gesmeten en teruggebeld en volgende dag is z'n toetsenbord omgeruild :)

Overigens is het wel mazzel dat we QWERTY gebruiken hier. De Duitsers en Fransen zijn meteen weer de klos voor ~50 euro om een AZERTY of QWERTZ toetsenbord erbij te kopen (of kan dat ook al niet bij Apple?) en die erin te schroeven. Of aan de andere indeling wennen uiteraard.

@basicbeat: tja, vervelend foutje als je per bankoverboeking betaald en van te voren een *iets* ander bedrag verwacht had. Hehe.

De wisselkoersen die op xe.com vermeld staan zijn de wisselkoersen die gebruikt worden tussen grote banken in. Zeg maar de prijzen voor de groothandel. Niemand is zo gek een valuta te verkopen voor de prijzen die op sites als xe.com staan vermeld. Dus betaal je meer. Op die manier krijg je ook niet hetzelfde aantal ponden terug voor de euro's die je voor je ponden betaald hebt, als je gaat inruilen.

Als je met Paypal rekent mag je al snel 5% bij de koers van xe.com optellen. Creditcardmaatschappijen werken vaak met 1%. Bij een bankoverboeking is het ook zoiets, of zelfs nog ietsje lager. Maar dan betaal je weer transactiekosten (bij de postbank met kosten op OUR: 0,1% van het bedrag met een minimum van 5 euro en 15 euro voor de ontvangende bank).

Op eBay wordt niet de Paypal koers vermeld bij objecten die in een andere valuta worden aangeboden. Als je dan eenmaal het object koopt en je bij Paypal inlogt om te betalen is het bedrag in Euro's altijd hoger dan op de object pagina stond vermeld. Dit is echt absurd beleid van eBay in zekere zin. Als je een object alleen per Paypal kunt betalen moet eBay imo gewoon de Paypal-koers gebruiken bij het omrekenen van de prijs naar de valuta van de bezoeker.

[ Voor 39% gewijzigd door Anoniem: 120284 op 23-01-2009 01:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch_Razor
@ boven: Op Google gaat het veel makkelijker, gewoon **** GBP in EUR in op Google ,dan maak je die fouten niet ;)

Mastercard hanteert overigens ongeveer die google koers, met 0.8% koersopslag.
Anoniem: 120284 schreef op vrijdag 23 januari 2009 @ 01:03:
Heeft het ding dan geen los AC snoer? Zo goed als al dat spul heeft een los snoer van apparaat naar stopcontact (zoals: PC voeding, mijn Thinkpad voeding, m'n scheerapparaat, m'n grote batterijlader, m'n acculader van m'n Nikon etc.).

Typisch weer iets van Apple "Wij besluiten dat jij genoegen moet nemen met een vaste plug, basta!"

@Johnny: Toetsenbord: ja, in Engeland gebruiken ze ook gewoon QWERTY hoor... Of bedoel je op z'n vage uitvoering met de vreemde tekens allemaal op een andere plek? M'n broer had zo'n uitvoering op z'n laptop van Dell. Compleet waardeloos. Dell gebeld, eerste medewerker zei er niks aan te kunnen doen. Vervolgens de telefoon erop gesmeten en teruggebeld en volgende dag is z'n toetsenbord omgeruild :)

Overigens is het wel mazzel dat we QWERTY gebruiken hier. De Duitsers en Fransen zijn meteen weer de klos voor ~50 euro om een AZERTY of QWERTZ toetsenbord erbij te kopen (of kan dat ook al niet bij Apple?) en die erin te schroeven. Of aan de andere indeling wennen uiteraard.
Lees eerst voordat je blaat, Apple levert zowel een verwisselbare plug voor de powerbrick alsmede een verlengsnoer mee.

En dacht je dat Apple probeerde om qwerty toetsenborden in Duitsland te verkopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

En hoe moet ik dat zien? Er zit een stekker aan het baksteentje (ding is serieus oversized in vergelijking met de goedkopere concurrentie, maar dat terzijde), maar Apple leverd er een doodnormaal verlengsnoer bij :?

Nee, allicht dat Apple niet probeert QWERTY toetsenbord te verkopen in Duitsland. Ik heb dat ook nergens gezegd ;) . Wellicht even de topictitel lezen.. 8)7 ; "Importeren uit Engeland". Of om jou te quoten:
Lees eerst voordat je blaat
Dat importeren is ui de VS/UK is leuk voor de QWERTY gebruikers, maar de QWERTZ en AZERTY gebruikers moeten dus nog wat uitgeven om hun toetsenbord om te wisselen.

Bij een ThinkPad gaat het omwisselen van een toetsenbord via vijf schroefjes en het eraf klikken van de palmrest en is het een user-replaceable part, wat wel handig is om te weten voor de garantie. ;) Ik ben gewoon benieuwd of dat bij een Apple ook zo makkelijk gaat.

[ Voor 64% gewijzigd door Anoniem: 120284 op 23-01-2009 01:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Ja bij de oudere iBooks iig wel. De G4 modelletjes kunnen het zelfs zonder schroefjes.
(trouwens ik kan het met 3 schroefjes bij mijn R52).

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steephh
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 19-06 17:47
Wacht eens even.. Dus als ik een retourticket naar London neem dan kom ik niet in het taxfree gedeelte..? :X

_@/'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royal
  • Niet online

Royal

Flush

Het is sowieso slim om voordat je gaat vliegen om de laptop te reserveren, je kan er namelijk niet vanuit gaan dat elke taxfree shop altijd Apple laptops op voorraad heeft.

Kijk voor meer informatie op dixonstaxfree.co.uk, als je de laptop kan reserveren op Stansted zou ik dat zeker doen de vluchten naar Stansted (easyjet / airberlin / ryanair) zijn namelijk een flink stuk goedkoper dan via Heathrow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steephh
Voor een tientje zou je op en neer moeten kunnen naar Stansted.. Moet je wel de nacht doorbrengen op het vliegveld, maar dat zal niet zo'n probleem zijn imho. :P Maar is het zo dat je op de luchthaven zelf nog bij moet bijbetalen (luchthavenbelasting etc) om te mogen vliegen of is een ticket bij een van die maatschappijen gewoon all-in (als in: reis heen en terug zonder extra kosten)?

_@/'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DSK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-06 21:51

DSK

boeiend...

Steephh schreef op vrijdag 23 januari 2009 @ 01:36:
[...]

Wacht eens even.. Dus als ik een retourticket naar London neem dan kom ik niet in het taxfree gedeelte..? :X
Voor zover ik weet heb je geen recht op tax-free zolang je binnen de EU blijft...
In Brussel Nationaal is er ook een aparte terminal vanwaar de meeste EU-vluchten vertrekken en daar staat duidelijk aangegeven wie tax-free kan en hoeveel het kost tax-free en non tax-free.

Bij het vliegen naar Milaan had ik er geen recht op, vliegen naar Griekenland: idem. Al de rest buiten EU wel.
Steephh schreef op vrijdag 23 januari 2009 @ 09:36:
Voor een tientje zou je op en neer moeten kunnen naar Stansted.. Moet je wel de nacht doorbrengen op het vliegveld, maar dat zal niet zo'n probleem zijn imho. :P Maar is het zo dat je op de luchthaven zelf nog bij moet bijbetalen (luchthavenbelasting etc) om te mogen vliegen of is een ticket bij een van die maatschappijen gewoon all-in (als in: reis heen en terug zonder extra kosten)?
Meestal staat dit duidelijk aangegeven op de site van de maatschappij. Maar volgens mij mogen luchtvaartmaatschappijen niet langer adverteren met prijzen zonder tax (maar da's enkel iets dat me ergens vaag is bijgebleven).

[ Voor 36% gewijzigd door DSK op 23-01-2009 09:40 ]

Blog (Linux-related)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Waarom heeft iedereen het nou over vliegen? Is het niet gewoon goedkoper om de allergoedkoopste webwinkel in de UK uit te kiezen en de boel op te laten sturen? Dixons is over het algemeen niet het goedkoopst, ook al gaat er wat tax af en een ticket van minimaal €100 hakt er ook aardig in lijkt me.

Plus dat je gewoon een dag kwijt bent met vliegen en meteen terug gaan, tijd is ook geld ;)

[ Voor 13% gewijzigd door Gizz op 23-01-2009 10:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steephh
Maybe wel. Dag kwijt zijn valt wel mee. Ik heb een maatschappij gevonden waar je 's avonds heen kon (half 8 vertrekken, half 8 er zijn). Ga je daar op het vliegveld even naar de Dixons Tax Free shop om daar je laptop op te halen. Vervolgens 's morgens om 9 uur ben je weer terug. Voor mij als student goed te doen als ik de volgende morgen niet al te vroeg naar school moet..

Er waren volgens mij verder nog wat misverstanden. Het is namelijk niet 600 euro korting die je kan krijgen omdat je

1. Geld moet wisselen (wat dus geld kost).
2. Niet Tax Free binnen Europa op vliegvelden spullen kan kopen.

Maybe is het dan inderdaad goedkoper om een goedkope webshop uit te zoeken in Engeland. Maar goed, als ik nu kijk naar de kosten dan kan ik onderhand beter een Macbook oid in NL kopen want zoveel maakt het dan ook niet meer uit.

De maatschappij Ryanair gaf overigens op bepaalde dagen/tijden aan dat er 'NO TAXES' waren. Oftewel, je betaalde alleen de vlucht. Ik neem aan dat die dan 'belastingvrij' zijn ofzo, de totaal prijs kwam in ieder geval op 10 euro uit.

Overigens, zou je niet direct met je bankpas kunnen betalen in Engeland of is het goedkoper om bij een GWK te wisselen?

_@/'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScuL
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01:44
Pinnen in Engeland kan gewoon.

ProMods ETS2 uitbreiding - Mijn tijdszone is UTC+13

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swtimmer
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 21-06 09:58

swtimmer

Ontrafelt het leven!

Met pinpas betalen is ALTIJD goedkoper dan GWK. Banken hanteren gewoon dagkoers en veel minder marge deromheen als een ouderwetse GWK.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aryan
  • Laatst online: 16:23
Ik heb vandaag 2* 4gb SD kaartjes gekocht bij een Engelse webshop: http://www.memorybits.co....y-card-sdsdrh004g902/4733

Deze 2 kaartjes waren inclusief verzending 21 pond (dezelfde kaartjes zijn hier bijvoorbeeld http://www.digicamshop.nl...d-ultra-ii-4-gb-sdhc.html 20 euro per stuk. Betaald met paypal en vandaag ook al een bericht dat de bestelling is verstuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit

alienfruit

Topicstarter
Ik krijg het geld zelf uitbetaalt in GBP en moet vervolgens 69GBP bij betalen. Alleen jammer dat de Engelsen een andere koers gebruikten. Nu is het verschil minder geworden dan verwacht. Mijn bank gebruikte (1.06) en de Engelsen gebruikte 1.04EUR. Jammer. Blijft jammer dat hij niet meteen naar zijn eigen rekening wilde overmaken. Nu nog maar 270euro. In Duitsland is die trouwens 1799euro. Interessant.

Nu moet ik eigenlijk nog uitzoeken of je BTW terug kan krijgen van de Engelsen ;)

[ Voor 31% gewijzigd door alienfruit op 23-01-2009 17:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royal
  • Niet online

Royal

Flush

alienfruit schreef op vrijdag 23 januari 2009 @ 17:06:
Nu moet ik eigenlijk nog uitzoeken of je BTW terug kan krijgen van de Engelsen ;)
Dat ga je niet terug krijgen van de Engelsen, dit hoeven ze niet eens in rekening te brengen als jullie allebei VAT (BTW) geregistreerd zijn. Je betaald de BTW (voor jou 19%) gewoon in Nederland, welke weer terug te vorderen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steephh
aryan schreef op vrijdag 23 januari 2009 @ 16:21:
Ik heb vandaag 2* 4gb SD kaartjes gekocht bij een Engelse webshop: http://www.memorybits.co....y-card-sdsdrh004g902/4733

Deze 2 kaartjes waren inclusief verzending 21 pond (dezelfde kaartjes zijn hier bijvoorbeeld http://www.digicamshop.nl...d-ultra-ii-4-gb-sdhc.html 20 euro per stuk. Betaald met paypal en vandaag ook al een bericht dat de bestelling is verstuurd.
offtopic:
Uhh...

pricewatch: Kingston 8GB SDHC Class 6 Flash Card

Hij is dan wel niet Ultra II.. Maar ik vraag me af hoeveel dat in snelheid uitmaakt.. Deze zou 15/15 moeten halen..

[ Voor 9% gewijzigd door Steephh op 23-01-2009 17:45 ]

_@/'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aryan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit

alienfruit

Topicstarter
Dat ga je niet terug krijgen van de Engelsen, dit hoeven ze niet eens in rekening te brengen als jullie allebei VAT (BTW) geregistreerd zijn. Je betaald de BTW (voor jou 19%) gewoon in Nederland, welke weer terug te vorderen is.
Jammer, hij wordt gewoon in de Apple Store gehaald morgen. Ik zal hem wel mijn BTW nummer geven. Zullen wel zien wat ze daarvan vinden bij de Apple Store in London ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch_Razor
Anoniem: 120284 schreef op vrijdag 23 januari 2009 @ 01:21:
En hoe moet ik dat zien? Er zit een stekker aan het baksteentje (ding is serieus oversized in vergelijking met de goedkopere concurrentie, maar dat terzijde), maar Apple leverd er een doodnormaal verlengsnoer bij :?

Nee, allicht dat Apple niet probeert QWERTY toetsenbord te verkopen in Duitsland. Ik heb dat ook nergens gezegd ;) . Wellicht even de topictitel lezen.. 8)7 ; "Importeren uit Engeland". Of om jou te quoten:

[...]

Dat importeren is ui de VS/UK is leuk voor de QWERTY gebruikers, maar de QWERTZ en AZERTY gebruikers moeten dus nog wat uitgeven om hun toetsenbord om te wisselen.

Bij een ThinkPad gaat het omwisselen van een toetsenbord via vijf schroefjes en het eraf klikken van de palmrest en is het een user-replaceable part, wat wel handig is om te weten voor de garantie. ;) Ik ben gewoon benieuwd of dat bij een Apple ook zo makkelijk gaat.
Er zit een schuifstekker aan t baksteentje (dat overigens half zo groot is als de gemiddelde dell adapter), dat schuifje kun je eraf schuiven en vervangen door de stekker van een willekeurig ander land, of de stekker met verlengsnoer.

Overigns is een Frans toetsenbord gratis als build to order ,maar toetsenbord vervangen gaat je niet lukkken (tenzij je alleen de toetsen vervangt) vanwege het unibody.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ahaa. Danke.

Dat zuigt wel zeg, van dat toetsenbord |:(

Anyway; vergelijk eens met een Latitude Voeding. Een 'gemiddelde' Dell voeding is inderdaad een Inspiron voeding, maar dat is nu eenmaal geen concurrentie voor hetgeen hier ter sprake komt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steephh
aryan schreef op vrijdag 23 januari 2009 @ 17:45:
[...]

Ik had specifiek die Sandisk Ultra II kaartjes nodig 8) (deze dus pricewatch: Sandisk Ultra II SDHC 4GB High Performance Card)
Uhw, ligt het nu aan mij of is het gewoon goedkoper om deze in NL te bestellen? :P

_@/'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aryan
Steephh schreef op zondag 25 januari 2009 @ 03:26:
[...]

Uhw, ligt het nu aan mij of is het gewoon goedkoper om deze in NL te bestellen? :P
Ik heb er nu omgerekend 23 euro voor 2 kaartjes betaald inc. verzending. Als ik in de pricewatch op prijs sorteer is het goedkoopste kaartje 10,54 exc. verzendkosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch_Razor
@allenfruit: Ben benieuwd of ze je BTW nummer erop kunnne krijgen, bij mij kon die medewerker niet het BTW nummer, KvK nummer en tenaamstelling op 1 bon zetten, dus hij heeft er maar 4 geprint.
Anoniem: 120284 schreef op zaterdag 24 januari 2009 @ 05:25:
Ahaa. Danke.

Dat zuigt wel zeg, van dat toetsenbord |:(

Anyway; vergelijk eens met een Latitude Voeding. Een 'gemiddelde' Dell voeding is inderdaad een Inspiron voeding, maar dat is nu eenmaal geen concurrentie voor hetgeen hier ter sprake komt. ;)
Die heb ik hier niet in de buurt, wel een Asus voeding en die is ongeveer evengroot als de Dell :P

Met het toetsenbord kun je neem ik aan wel de toetsen omsteken, maar ga niet proberen of ze eruit gaan hehe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steephh
aryan schreef op zondag 25 januari 2009 @ 13:45:
[...]

Ik heb er nu omgerekend 23 euro voor 2 kaartjes betaald inc. verzending. Als ik in de pricewatch op prijs sorteer is het goedkoopste kaartje 10,54 exc. verzendkosten.
Ah wacht. Niet goed gelezen. Omdat er 20 pond stond en daarachter 20 euro per stuk dacht ik dat 20 pond ook per stuk was (inclusief de verzendkosten) dus bij elkaar 40 pond. Ik snapte er al niets van.. :p

_@/'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit

alienfruit

Topicstarter
Nu alleen nog een pakketdienst zoeken die notebooks kan versturen naar het vaste land.

offtopic:
BTW nummer is inderdaad niet gelukt... De Apple mensen zijn blijkbaar er te dom voor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 293194

Help, ik kan nergens een een "ïnternet" shop vinden die 'n notebook exporteert vanuit UK naar Nederland.
Bij alle UK shops wordt niet ge-exporteerd naar Nederland cq vaste land Europa.
Zelfs de Amazon shops leveren niet.
Waarom is dit ('n soort importeurs protectie?) en weet iemand misschien toch een goed adres.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yippie
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-01 22:55
@ mets

denk dat het is omdat het te duur wordt voor de meesten omdat het verzekerd moet.
Je kan ook overwegen om er zelf heen te gaan, kijk is bij RyanAir of BMI, op sommige dagen kan je heel voordelig ff heen & weer en kan je er leuk dagje van maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dat is omdat de Britten nog 20 jaar achter lopen met het verzekerd verzenden.

No kidding.

Vanuit Hong Kong gaat sneller en goedkoper dan vanuit de UK...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yippie
Juist in jou voorbeeld des te vreemder, omdat dat onder bewind van GB heeft gevallen.
Los daarvan is natuurlijk het grootste probleem dat HK geen EU is, dus dat de goederen invoerplichtig zijn.

Update:
Voor mensen die toch een MAC uit de UK willen importeren, is hier een optie.
Wel goed lezen/navragen etc hoe het zit met verzekerd versturen / garantie en dat soort relevante en belangrijke zaken. In dat voorbeeld staat het telnr er ook bij.

[ Voor 46% gewijzigd door Yippie op 04-03-2009 23:20 . Reden: update ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 296200

Hallo mensen,

Aangezien ik geïnteresseerd ben in een macbook pro 15 inc. 2,4 Ghz maar niet de volle mep wil betalen had ik een vraag over het importeren van zo'n ding uit Engeland.

Bij de site http://www.dixonstaxfree....pro_id=7000705&group=1012 is te zien dat hij 1150 pond kost. Om het simpel te houden stellen we de koers 1 Euro = 1 Pond, terwijl hij voor ons op dit moment zelfs nog iets gunstiger is. Een brandende vraag is, moet je BTW betalen als je hem aanschaft bij de Eurotunnel? Zo ja hoeveel?

Nog wat andere vraagjes zijn:
- wat moet je nu precies aanschaffen om hem in een Nederlands stopcontact te krijgen? Deze vraag is al beantwoord maar ik zou graag het stekkertje zelf willen zien en graag willen weten hoeveel die kost.
- zijn er grote verschillen tussen ons toetsenbord en dat van de UK?
- geeft het problemen om er bijvoorbeeld een Nederlandse versie van iWork of Office op te installeren?

Alvast ontzettend bedankt voor het beantwoorden van deze vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royal
  • Niet online

Royal

Flush

Anoniem: 296200 schreef op zondag 22 maart 2009 @ 21:11:
Om het simpel te houden stellen we de koers 1 Euro = 1 Pond, terwijl hij voor ons op dit moment zelfs nog iets gunstiger is.
Kun je mij vertellen waar jij voor 1 euro 1 pond krijgt? :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Yippie schreef op maandag 02 maart 2009 @ 00:24:
Juist in jou voorbeeld des te vreemder, omdat dat onder bewind van GB heeft gevallen.
Los daarvan is natuurlijk het grootste probleem dat HK geen EU is, dus dat de goederen invoerplichtig zijn.

Update:
Voor mensen die toch een MAC uit de UK willen importeren, is hier een optie.
Wel goed lezen/navragen etc hoe het zit met verzekerd versturen / garantie en dat soort relevante en belangrijke zaken. In dat voorbeeld staat het telnr er ook bij.
Als ze in HK erop zetten "gift, $5" kijkt er niemand naar ;). Zeker als met het HK Airmail komt. Als het weer meezit heb je je pakje met drie dagen zelfs :)

Nee, vanuit de UK geen BTW (is het nou echt zo moeilijk om even terug te lezen?).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yippie
@jcv..

Op het moment dat ze er gift op zetten, dan plegen ze fraude, als jij erom vraagt is het aanzetten tot.
De douane controleert willekeurig pakketjes, als dat gebeurt ben je mooi de sjaak. Je moet dan invoerrechten betalen, EN BTW over de aanschafprijs +invoerrechten + verzendkosten.Als dan blijkt dat het ook nog is om een niet origineel product gaat, heb je grote kans dat de advocaat van de fabrikant je een leuke brief stuurt. Ook al heeft de verkopende partij je verteld dat het om een origineel produkt gaat.

Wat de BTW betreft, geen idee waar je het over hebt. De BTW in de UK is lager dan hier, veel webshops e.d. wijzigen dat automatisch zoals Amazon naar het NL tarief, als je het product in je winkelmand legt.
Prijs komt dan dus duurder uit, en gaf het aan om dit soort onprettige situaties te voorkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Anoniem: 120284 schreef op zondag 22 maart 2009 @ 22:27:
[...]
Nee, vanuit de UK geen BTW (is het nou echt zo moeilijk om even terug te lezen?).
Dit gaat over Dixons-tax free, dus over BTW die in de UK normaal betaalt dient te worden. Niet over BTW bij het invoeren ;)

Verder lijkt me het antwoord nog steeds nee: Dixons zegt dat je o.a. bij de Eurotunnel taxfree kan winkelen.

Alleen snap ik het systeem niet helemaal, het lijkt me dat Dixons gewoon belasting moet innen. Is het dan net als met de Mediamarkt en de 'geen BTW!!' actie dat ze je gewoon 16% korting geven en alsnog netjes BTW afdragen aan de staat? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

[message=31679393,noline]Yippie schreef op zondag 22 maart 2009 @ 22:48[/message
@jcv..

Op het moment dat ze er gift op zetten, dan plegen ze fraude, als jij erom vraagt is het aanzetten tot.
De douane controleert willekeurig pakketjes, als dat gebeurt ben je mooi de sjaak. Je moet dan invoerrechten betalen, EN BTW over de aanschafprijs +invoerrechten + verzendkosten.Als dan blijkt dat het ook nog is om een niet origineel product gaat, heb je grote kans dat de advocaat van de fabrikant je een leuke brief stuurt. Ook al heeft de verkopende partij je verteld dat het om een origineel produkt gaat.

Wat de BTW betreft, geen idee waar je het over hebt. De BTW in de UK is lager dan hier, veel webshops e.d. wijzigen dat automatisch zoals Amazon naar het NL tarief, als je het product in je winkelmand legt.
Prijs komt dan dus duurder uit, en gaf het aan om dit soort onprettige situaties te voorkomen.
Nee, zo lang de waarde onder de €22 blijft mag je het vrij invoeren. Als je er dan ook nog gift bijzet voorkomt dat dat die bureaucraten er nog aan gaan zitten neuzen. Iedereen blij.
Gizz schreef op zondag 22 maart 2009 @ 22:50:
[...]

Dit gaat over Dixons-tax free, dus over BTW die in de UK normaal betaalt dient te worden. Niet over BTW bij het invoeren ;)

Verder lijkt me het antwoord nog steeds nee: Dixons zegt dat je o.a. bij de Eurotunnel taxfree kan winkelen.

Alleen snap ik het systeem niet helemaal, het lijkt me dat Dixons gewoon belasting moet innen. Is het dan net als met de Mediamarkt en de 'geen BTW!!' actie dat ze je gewoon 16% korting geven en alsnog netjes BTW afdragen aan de staat? :P
Het tax-free shoppen op Schiphol hier is meer 2x zo duur en dan zonder BTW. Lekker boeiend :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dat zou dus betekenen dat jullie denken dat er geen 15% BTW, dat is het Engelse tarief nu, boven op die 1148 pond komt??

@ Royal

Op de site van het GWK staat dat 1 pond = 0.98 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeoDupke
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 26-03-2024
nee er staat dat als jij er 1 pond neerlegt dat je daar dan 0.98 euro voor krijgt. (afgezien van bijkomende kosten)

als jij 1 euro neerlegt en je vraagt er GBP voor dan krijg je 0.87 pond (afgezien van bijkomende kosten)

No worries m8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3gA
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16-06 12:33
Anoniem: 120284 schreef op maandag 23 maart 2009 @ 15:03:
[...]
Nee, zo lang de waarde onder de €22 blijft mag je het vrij invoeren. Als je er dan ook nog gift bijzet voorkomt dat dat die bureaucraten er nog aan gaan zitten neuzen. Iedereen blij.
het is nu al iets meer dan 100 euro.. preciese bedrag weet ik zo snel even niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spacer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17-06 15:02

spacer

SAP nerd

Hier staat het een en ander op een rijtje: http://www.douane.nl/part...aankopen-04.html#P89_5906

GB valt onder de EU en is dus vrij van douane heffingen :).
Verder betaal je sinds 1 december 2008 geen invoerrechten (niet EU) over bedragen van 22 tot 150 EUR, wel BTW dus :{.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Maar wat ik dus wil weten is of dixons tax free nog 15% BTW extra in rekening brengen? betekent dat dat ik er met 1148 pond vanaf kom voor een macbook pro 15 inc. 2,4 Ghz?

[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 296200 op 23-03-2009 16:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 22659

spacer schreef op maandag 23 maart 2009 @ 15:48:
Hier staat het een en ander op een rijtje: http://www.douane.nl/part...aankopen-04.html#P89_5906

GB valt onder de EU en is dus vrij van douane heffingen :).
Verder betaal je sinds 1 december 2008 geen invoerrechten (niet EU) over bedragen van 22 tot 150 EUR, wel BTW dus :{.
Je post is een beetje onduidelijk! Volgens die tabel betaal je dus geen BTW en geen invoerrechten vanuit de UK! (dat is geen vraag, zo is het)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Anoniem: 296200 schreef op maandag 23 maart 2009 @ 16:11:
Maar wat ik dus wil weten is of dixons tax free nog 15% BTW extra in rekening brengen? betekent dat dat ik er met 1148 pond vanaf kom voor een macbook pro 15 inc. 2,4 Ghz?
Tax free is tax free. Waarom zouden ze adverteren met een tax free prijs bij een tax free winkel en dan ter plekke nog even de prijs ophogen met belasting? Dan zou het toch geen tax free winkel meer zijn ;)

En als je het echt zeker wilt weten, dan stuur je ze een mailtje of je belt ze even.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Gizz schreef op maandag 23 maart 2009 @ 16:42:
[...]

Tax free is tax free. Waarom zouden ze adverteren met een tax free prijs bij een tax free winkel en dan ter plekke nog even de prijs ophogen met belasting? Dan zou het toch geen tax free winkel meer zijn ;)

En als je het echt zeker wilt weten, dan stuur je ze een mailtje of je belt ze even.
Tja, ik denk er ook zo over :) maar ik wil het zeker weten, want op Schiphol ben je bijvoorbeeld ook altijd duurder uit (al ligt dat volgens mij aan de locatie). Maar toch is het apart omdat dixons natuurlijk wel aan de overheid moet afdragen. Waar zij dat geld dan vandaan halen is mij dus een raadsel. Dat maakt mij verder ook niet uit als het maar niet van de consument is:).
Maar is er iemand die het zeker weet??

bedankt nog Gizz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

m3gA schreef op maandag 23 maart 2009 @ 15:19:
[...]

het is nu al iets meer dan 100 euro.. preciese bedrag weet ik zo snel even niet.
Het spijt me om het te moeten zeggen, maar je bent slachtoffer van een misleidende campagne ;)

Het is nu invoerrechten vrij tm 150 euro, maar niet BTW vrij. Volgens de figuur die ik aan de telefoon kreeg bij de douane was dat wel de bedoeling, maar de Oost-Europese landen hebben dat geblocked, omdat daar 150 euro een fortuin is.
Anoniem: 296200 schreef op maandag 23 maart 2009 @ 15:04:
@ Royal

Op de site van het GWK staat dat 1 pond = 0.98 euro.
Je bent in ieder geval niet de eerste, maar dit gaat erover dat je voor 1 pond 98 eurocent krijgt bij hen. Als je die 98 eurocent terugruilt krijg je echter geen pond terug ;)

De echte wisselkoers is op dit moment is GBP 1 = EUR 1,067
De omwisselkantoren pakken nog wat marge, dus je krijgt dat niet, maar GWK heeft wel een woekerkoers zeg. De bank rekent met zo'n 1% + transactiekosten en Paypal rekent met ~3%, maar 9% (GWK dus) is echt absurd.

[ Voor 40% gewijzigd door Anoniem: 120284 op 23-03-2009 17:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yippie
Gizz schreef op maandag 23 maart 2009 @ 16:42:
[...]

Tax free is als je buiten de EU zone vliegt, en ze hanteren de adviesprijs - de lokale BTW wat 17.5% 15% is in de UK.

Wat heel raar is, dat er op de website dit staat:
Our TAX FREE prices are available to every passenger with a valid boarding pass to give you a great deal wherever you are travelling
If you see the product you want then make a note of the product make and model..

en dan
Collect & Pay:
To collect and pay for your reserved product, simply go to the cash desk with your order reference number and boarding card for your sale to be processed. As our deals are only available when you travel it is not possible to complete your purchase online, however by pre-ordering you can speed up the process when you arrive at the terminal.
Bron
Heel vaag allemaal, omdat er met geen woord wordt gerept dat het alleen geldig is buiten de EU zone.
Lees net op een forum een plausibele verklaring.

Het is het SeeBuyFly principe, waar Dixons in dit geval dus adverteert met TaxFree, terwijl het dat niet is.
Je kan zelfs een BTW bon vragen als je zakelijke klant bent, en de betaalde VAT terugkrijgen.

In het kort, ze geven 15% korting en noemen het "taxfree" terwijl het dat niet is.
Buiten de EU vliegen geeft je wel weer dat voordeel, maar dan moet je dus de betaalde BTW / VAT terugvragen.

Update / correctie
BTW tarief onjuist vermeld, moet zijn 15% ipv 17.5%. Bedankt jcj.. onmogelijke bijnaam :+ jcvjcvjcvjcv voor de correctie

[ Voor 6% gewijzigd door Yippie op 24-03-2009 18:47 . Reden: update ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Yippie schreef op maandag 23 maart 2009 @ 23:30:
de lokale BTW wat 17.5% is in de UK.
Dat is verlaagd naar 15% al een tijdje ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yippie
Dat klopt, my bad. Heb het gecorrigeerd. Was even in de war denk door dat trucje van ze.
Neemt niet weg dat het nog steeds dus niet TaxFree is, het is 15% korting op de adviesprijs.

Vind het misleiding, en hebben ze het hier dus wel goed gedaan door het een andere naam te geven te weten SeeBuyFly.

[ Voor 3% gewijzigd door Yippie op 24-03-2009 18:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Maar dat is alsnog niet goedkoper dan in een normale winkel die op een niet zo dure locatie zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vozze
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18-06 23:13
Anoniem: 120284 schreef op woensdag 25 maart 2009 @ 01:09:
Maar dat is alsnog niet goedkoper dan in een normale winkel die op een niet zo dure locatie zit.
Dat ligt eraan. Sommige artikelen wel, maar andere weer niet. Zelf heb ik de Nikon D90 kit daar gekocht en die was daar goedkoper dan welke andere zaak ook.

"He who thinks knows evertyhing, knows nothing" - Socrates

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb dixons tax free gemaild en die zeggen dat 15% korting van die adviesprijs afgaat. Dat betekent dus dat 1148 euro voor MBP 2,4Ghz de verkoopprijs is.
Pagina: 1