Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barteke
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 25-06-2023
Hallo,

Ik heb een merkwaardig probleem met bepaalde HTML templates.

Bij de output wordt er in sommige gevallen een extra punt in de code gezet. Bijv. http://www.site.nl wordt http://www..site.nl of bij css classes .class1 wordt ..class1

Het lijkt alleen op te treden bij het wegschrijven van de HTML naar een bestand of bij het versturen van per e-mail. Bij het printen naar de browser komt het niet voor en ook op Windows XP werkt het goed. Ik ben dit volgens mij nergens eerder tegengekomen.

De applicatie waar het om gaat draait op Windows Server 2008 Web edition met IIS 6 en PHP 5.

Dank bij voorbaat,

Bart Huiskes

I am a rock, I am an Island, and a rock feels no pain and an Island never cries

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MueR
  • Registratie: Januari 2004
  • Nu online

MueR

Admin Tweakers Discord

is niet lief

Ik vermoed een gevalletje PEBKAC. Willekeurige tekens verschijnen nooit zomaar, daar zit vast ergens een stukje software te klieren. Doe je nog iets aan filtering over die templates, bijvoorbeeld zoeken naar bepaalde wildcards om daar waarden in te plaatsen? Dat klinkt een stuk aannemelijker dan "magisch verschijnende" extra karakters.

Om het kort te zeggen: Ga eens debuggen en traceer het probleem.

Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daspeed
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19:33
Weet je zeker dat je IIS6 draait, want W2k8 komt standaard met IIS7 en naar mijn weten kun je geen IIS6 installeren op W2k8. Of bedoel je dat je IIS7 in classic mode draait? En hoe host je PHP in IIS? Met FastCGI? Zo ja, welke versie draai je dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barteke
Muer, ik vermoed ook niet dat er duistere machten aan het werk zijn, maar ik heb dit volgens mij niet eerder gezien.
Wat PEBKAC is weet ik niet, maar ik filter niks, er staan gewoon een aantal vaste variabelen in die ingevuld worden bij het aanroepen van het script en zoals ik al zei, het komt niet voor als je de inhoud gewoon naar de browser print.

Daspeed, het is natuurlijk IIS 7, foutje. PHP wordt als "CGI application" gedraaid, niet als FastCGI dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daspeed
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19:33
PEBKAC is niet zo'n ingewikkelde term ;)

Maaruh heb je al eens andere versies van de php5isapi geprobeerd?

Ik denk overigens dat de kans groter is dat't probleem bij je eigen code/brouwsels ligt

[ Voor 22% gewijzigd door Daspeed op 20-01-2009 17:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barteke
Ik heb nog geen andere versie van de PHP5isapi geprobeerd. Volgens mij draait de meest recente versie op de server.

Verder lijkt het me sterk dat het aan mijn code ligt, aangezien de exacte code op meerdere systemen, zowel Linux als Windows XP draait en daar werkt het gewoon goed.
Mijn gok is dat Server 2008 of een van de componenten iets raars uithaalt, maar jullie weten de oplossing dus ook niet helaas.. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Dan moet je even een simpele testcase maken en kijken of het daar ook voorkomt? Niet? Dan ligt het aan je code. Wel? Dan ligt het aan de config. Dat kun je vast zelf ook wel verzinnen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barteke
Waar voorkomt?

Ik zei net dat het NIET voorkomt op Windows XP en Linux maar WEL op Server 2008. Ik zie evenwel niet hoe ik er in dit geval achter moet komen waar het aan ligt als ik niet weet waar ik precies moet zoeken.

Ik had gehoopt op iemand met soortgelijke ervaringen die daarvoor een oplossing heeft gevonden, mais enfin, volgende keer beter, bedankt in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Je wordt toch ook geholpen? Maak een simpele testcase zoals Cartman! al zegt. Doe alleen een stukje uitvoer op de manier die je nu ook gebruikt. Gebeurt het daar ook, dan zit het in je templatecode. Gebeurt het daar niet, dan zit het ergens anders en zul je alles wat je afdrukt even goed onder de loep moeten nemen. Tekens komen niet automatisch in je tekst, daar zul je toch écht zelf iets voor gedaan moeten hebben. ;)

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBucket
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 29-10-2022
Eh, laat maar :)

[ Voor 97% gewijzigd door MrBucket op 24-01-2009 12:44 . Reden: verkeerd gelezen ]

Pagina: 1