Toon posts:

[NAS] FAT32>NTFS.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik ben van plan om een netwerk harde schijf te kopen. Maar al die netwerk harde schijven zijn dus FAT32. Ik wil het in NTFS het liefst hebben want dan kan één bestand groter zijn dan 4GB. Alleen komt er dan weer een probleem bij. Ik krijg overal te zien op de zoek resultaten van Google dat je dan geen toegang meer krijgt op de harde schijf als je in een ander netwerk zit. Maar met FAT32 kan dit dan weer wel.

Wie weet een oplossing?

Groeten,
Wouter.

Ik wil deze http://www.conceptronic.n...d=30&gid=3030&pid=CHD3NET eventueel kopen.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 20-01-2009 16:25 ]

• Mijzelf
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Als je deze drive iets anders formatteerd dan FAT32, kun je hem helemaal niet meer via het netwerk benaderen, maar alleen nog via USB. De reden hiervoor is dat een NAS een zelfstandige computer is, en deze NAS zo'n eenvoudig OS heeft dat hij alleen FAT32 kent. De enige oplossing is een wat gespierder apparaat nemen die Linux draait (en niet NAS-BASIC, zoals de CHD3NET). Deze zal dan waarschijnlijk Ext2/3 gebruiken, en dus geen 4GB limiet hebben. Je zou dan aan een D-Link DNS-313 kunnen denken. Deze is ongeveer een tientje duurder.

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13:52
Mijzelf schreef op dinsdag 20 januari 2009 @ 21:44:
Als je deze drive iets anders formatteerd dan FAT32, kun je hem helemaal niet meer via het netwerk benaderen, maar alleen nog via USB. De reden hiervoor is dat een NAS een zelfstandige computer is, en deze NAS zo'n eenvoudig OS heeft dat hij alleen FAT32 kent. De enige oplossing is een wat gespierder apparaat nemen die Linux draait (en niet NAS-BASIC, zoals de CHD3NET). Deze zal dan waarschijnlijk Ext2/3 gebruiken, en dus geen 4GB limiet hebben. Je zou dan aan een D-Link DNS-313 kunnen denken. Deze is ongeveer een tientje duurder.
Los daarvan, de eenvoudige NAS-dingen hebben ook een beroerde performance. Ook al zou je daar >4Gb op kwijt kunnen, met 4Mb/sec (gemiddelde schrijfsnelheid van diverse netwerkhdds) wil je dat nieteens.

• Eagle Creek
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15:17

Eagle Creek

Breathing security

Dat is vrij persoonlijk denk ik :).

Ik moet er ook niet echt aan denken om 2 TB weg te schrijven op een SD-kaart met de huidige snelheden.

~ Information security professional & enthousiast ~ EC Twitter ~

• jelly
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 28-11-2025

jelly

Arch Linux

DJSmiley schreef op dinsdag 20 januari 2009 @ 21:46:
[...]

Los daarvan, de eenvoudige NAS-dingen hebben ook een beroerde performance. Ook al zou je daar >4Gb op kwijt kunnen, met 4Mb/sec (gemiddelde schrijfsnelheid van diverse netwerkhdds) wil je dat nieteens.
Zeer persoonlijk, want voor backups werkt het bij mij heel erg fijn, ik heb alleen een 100 mb router dus kan niet de volle capiciteit aan (nas heeft gigabitport) maar alsnog upload ik met 4 Mb/sec waar ik tevreden over ben.

@TS: of format naar ext2/3 of kijk even op de website of de nas ook nfts aan kan

Keep it simple stupid