Beste tweakers,
Ik weet het even niet meer...
Gegoogled, manuals gelezen en vanalles getest, iets zit dwars maar ik kan het niet vinden.
situatie:
Windows 2003 server
Apache 2
Php5
Lore knowledge build CMS.
Alles van installatie tot vullen van de DataBaas gaat goed.
De website draait en de admin panel is bereikbaar.
Nu komt ie: bij het uploaden van een attachment gaat het fout.
Zodra je zowel lokaal op de server als op een client in het netwerk een attachment probeert te uploaden krijg je de melding dat er geen rechten zijn om de muteren in de betreffende map.
De "error" feedback:
make sure .\var\attachments exists and is writable by the web server user windows
Ondernomen stappen;
- apache service word gestart door een lokale user "apache"
- deze user is lokaal power admin.
- heeft schrijfrechten op de mappen en ja de mappen bestaan daadwerkelijk.
- .httacces uitgeschakeld
- zelfs op zowel de share als op ntfs niveau van gekkigheid "Everyone" full access gegeven
- PHP.ini volledig na gelopen op fouten of missers
- Httconf volledig na gelopen op fouten of missers
- CHMOD no option natuurlijk
Enige waar ik nog mee zit:- Read Only op de folder gecontroleerd en ja staat "grijs" aan, maar had gelezen dat het een soort van bewuste windows 2k3 optie was. door middel van CMD -> ATTRIB -r -s c:\..\ deze read only "uitgeschakeld" maar hij blijft hem wel gevinkt "grijs" weergeven. op hoger niveau ook na gekeken.
Im running out of options
Iemand nog tips ideen? nogmaals ja er zijn genoeg topic te vinden maar ik heb alle stappen die hun aangeven al getest maar niks.
Thanks in advanced!
Ik weet het even niet meer...
Gegoogled, manuals gelezen en vanalles getest, iets zit dwars maar ik kan het niet vinden.
situatie:
Windows 2003 server
Apache 2
Php5
Lore knowledge build CMS.
Alles van installatie tot vullen van de DataBaas gaat goed.
De website draait en de admin panel is bereikbaar.
Nu komt ie: bij het uploaden van een attachment gaat het fout.
Zodra je zowel lokaal op de server als op een client in het netwerk een attachment probeert te uploaden krijg je de melding dat er geen rechten zijn om de muteren in de betreffende map.
De "error" feedback:
make sure .\var\attachments exists and is writable by the web server user windows
Ondernomen stappen;
- apache service word gestart door een lokale user "apache"
- deze user is lokaal power admin.
- heeft schrijfrechten op de mappen en ja de mappen bestaan daadwerkelijk.
- .httacces uitgeschakeld
- zelfs op zowel de share als op ntfs niveau van gekkigheid "Everyone" full access gegeven
- PHP.ini volledig na gelopen op fouten of missers
- Httconf volledig na gelopen op fouten of missers
- CHMOD no option natuurlijk
Enige waar ik nog mee zit:- Read Only op de folder gecontroleerd en ja staat "grijs" aan, maar had gelezen dat het een soort van bewuste windows 2k3 optie was. door middel van CMD -> ATTRIB -r -s c:\..\ deze read only "uitgeschakeld" maar hij blijft hem wel gevinkt "grijs" weergeven. op hoger niveau ook na gekeken.
Im running out of options
Iemand nog tips ideen? nogmaals ja er zijn genoeg topic te vinden maar ik heb alle stappen die hun aangeven al getest maar niks.
Thanks in advanced!
[ Voor 3% gewijzigd door dna_fatrabbit op 20-01-2009 15:59 ]