Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

LAN - CPU gebruik

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo
Ik heb een moederbord M3N78-VM
Als ik nu een ethernetkabel inplug direkt op het moederbord gaat mijn processor onder taakbeheer naar constant 26% in xp, schone installatie.
Terwijl als ik een usbmodem(ziggo) aansluit blijft prestaties keurig op 0 staan.
Wat veroorzaakt dat de ingebouwde lan zoveel/constant cpu nodig heeft?kan ik dat uitzetten?
Bvd.

• kalizec
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-07 01:45
Welk proces? Indien Svchost welke services zitten er in?
in xp, schone installatie.
Gepatched of ongepatched. Als het een ongepatchte XP installatie is; het is erg onverstandig om een OS uit 2001 zonder beveiliging en met bugs aan het internet te hangen.

Core i5-3570K/ASRock Z75 Pro3/Gigabyte Radeon HD7850/Corsair XMS3 2x4GB/OCZ Vertex2 64GB/3x640GB WD Black/24" B2403WS Iiyama x2/Nec 7200S

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:04

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Je geeft erg weinig informatie hier...

Hoe dan ook is Overige Hardware niet de plek voor deze vraag. Aangezien het over processen gaat, lijkt Windows Clients me een betere plek - maar gezien hoe beknopt je bent kan ik niet garanderen dat dit topic daar een lang leven heeft :o

Move OH -> WC

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Topicstarter
Dit zijn de processen..En het probleem

http://img522.imageshack.us/img522/2476/processenco4.jpg

http://img530.imageshack.us/img530/6204/prestatieskc8.jpg

Alles is up to date kwa moederbordrivers+SP3+laatste updates..

Verwijderd

Topicstarter
kalizec schreef op dinsdag 20 januari 2009 @ 15:40:
[...]

Gepatched of ongepatched. Als het een ongepatchte XP installatie is; het is erg onverstandig om een OS uit 2001 zonder beveiliging en met bugs aan het internet te hangen.
Ik haal altijd de stekker uit de modem als ik een nieuwe installatie begin, en installeer eerst een firewall+virusscanner..Meer kan je niet doen lijkt me..

• Edgarz
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 29-11 17:47

Edgarz

Tweako-active since1986

misschien even een screendump van de processen met de load van 26%? Dit zegt niets...Welk proces gebruikt 26% CPU tijd?

Verwijderd

Topicstarter
Thanx voor de reacties, het is al opgelost.
Of ik heb een besmette XP geinstalleerd? 8) of het is een BADdriverprobleem van asus voor xp32bitversie.
Want in xp64bit sp2 werkte het wel goed, heb nu vista64bit als dual boot erbij op gezet en ook geen problemen..
Ach het houd je van de straat....
Maar ben toch wel benieuwd wat het nou is geweest.. Het word al weer licht... ;)

• Motrax
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Motrax

Profileert

Het kan zoveel zijn:
- Virus
- Microsoft Update
- Brakke driver
- Ander proces
- ...

En wij kunnen niet raden wat de oorzaak is op jouw pc, dat zal je zelf moeten onderzoeken ;)

[ Voor 35% gewijzigd door Motrax op 21-01-2009 08:58 ]

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

Verwijderd

Topicstarter
Motrax schreef op woensdag 21 januari 2009 @ 08:58:
Het kan zoveel zijn:
- Virus
- Microsoft Update
- Brakke driver
- Ander proces
- ...

En wij kunnen niet raden wat de oorzaak is op jouw pc, dat zal je zelf moeten onderzoeken ;)
Waren mijn hints niet voldoende? :+ Ik begreep het zelf ook niet...
Pagina: 1