Toon posts:

[.NET] Problemen met ApplicationSettings

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Ik heb een programma waarin in user input opsla in de ApplicationSettings > setting1.settings

Op het moment dat ik mijn executable kopieër of verplaats raakt deze data verloren.ik snap ook waarom dit gebeurd link en zal dus een andere manier moeten zoeken om userData op te slaan.

Nou is mijn vraag of er een andere manier is van data opslaan (binnen de executable) zonder dat deze data verloren gaat. Het gaat zich namelijk om een kleine tool en het zou mooi zijn alleen de executable te gebruiken zonder een xml file die in dezelfde map als de .executable moet staan (of is dit wel mogelijk?). Ik heb zelf al flink wat gezocht maar kan niks bruikbaars vinden op het web

alvast bedankt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 23-09 18:21

Sebazzz

3dp

*.settings wordt zo ver ik weet in %appdata% opgeslagen, dus je zal ervoor moeten zorgen dat bepaalde settings 'Application' in plaats van 'User' settings zijn.

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het is mogelijk om Applications settings te gebruiken, maar deze kunnen niet aangepast worden op de manier waarop Usersettings aan te passen zijn. Deze zijn namelijk Read-Only en kunnen dus alleen tijdens het dev-en aangepast worden, waarna je de .exe weer moet rebuilden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 03:24
Waarom zou een user je executable willen verplaatsen? Of is het alleen klein tooltje voor jezelf? En anders zal je zelf iets (versie onafhankelijk) moeten opslaan in de application data directory ofzo.
Verwijderd schreef op dinsdag 20 januari 2009 @ 15:42:
...
Deze zijn namelijk Read-Only en kunnen dus alleen tijdens het dev-en aangepast worden, waarna je de .exe weer moet rebuilden.
Daar zijn ook wel wegen omheen hoor, maar deze vind ik persoonlijk niet zo netjes...

[ Voor 103% gewijzigd door sig69 op 20-01-2009 15:51 ]

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een tool gemaakt welke eigenlijk voor op een USB bedoeld is, hij werkt goed het enigste probleem waar ik nu achter kom is dat hij dus bij verplaatsen van de executable zijn data verliest... en dat is totaal niet de bedoeling ;)

alle suggesties zijn welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 03:24
Dus je kopieert de app vanaf een usb stick naar schijf om 'm vanaf daar te draaien? Dan ontkom je er niet aan om iets van settings mee te kopieren natuurlijk. Of wil je de settings op de usb stick houden?

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het is een Applicatie die eigenlijk van de USB gestart wordt en het zou dus fijn zijn als daar de user input bewaard zou blijven ;) op een desktop doet hij het prima (maar dit is natuurlijk omdat hij zo wel de data blijft onthouden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jos707
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22-09 09:46
Je zou je settings in het register ergens onder HKCU - software kunnen opslaan maar daar heb je natuurlijk niets aan als je alsnog je app op een usb stickje gaat zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 23-09 18:21

Sebazzz

3dp

Het is geloof ik mogelijk om de .settings lokaal op te slaan. Snuffel maar even in je devenv.exe rond :P

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Sebazzz schreef op dinsdag 20 januari 2009 @ 22:03:
Het is geloof ik mogelijk om de .settings lokaal op te slaan. Snuffel maar even in je devenv.exe rond :P
bedankt voor jullie reacties allemaal ;)

@Jos707
Dit is geen optie omdat de applicatie eigenlijk in een locked-down machine/user environment moet kunnen draaien. En als ik vervolgens met de USB naar een andere computer ga staan deze instellingen natuurlijk niet opgeslagen (zoals je zelf al zei). Toch bedankt ;)

@Sebazz
Nee dit is niet mogelijk, kijk maar naar de link in mijn eerste post en als ik lokaal dingen ga opslaan is het hele "portable" concept weg ;)

Mijn vraag is eigenlijk nog steeds of iemand een manier weet om user input op te slaan rechtstreek in de executable zonder dat deze verloren gaat bij het copieëren / verplaatsen... het is namelijk wel zo leuk om een USB app te maken zonder verdere bestanden en mappen die aanwezig dienen te zijn (als dit mogelijk is, want zoals eerder gezegd vind ik er erg weinig over op het web)

Ik denk eerlijk gezegd toch maar gebruik te maken van 1 map met daarin
- usetSettings.xml
- Application.exe

en vervolgens hier maar de user input in opsla ;(

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 20-01-2009 23:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 08:38

Haan

dotnetter

Kijk anders even naar de installer/installatie van Notepad++. Daar wordt tijdens de setup ook de optie gegeven om niet de %AppData% folder te gebruiken voor settings, zodat je het van een USB stick kan draaien.

Maar als ik het goed begrijp, wil je user settings opslaan in de executable zelf? Je snapt toch ook wel dat dat niet mogelijk is? iets met compileren enzo..

[ Voor 29% gewijzigd door Haan op 21-01-2009 08:25 ]

Kater? Eerst water, de rest komt later

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Haan schreef op woensdag 21 januari 2009 @ 08:23:
Kijk anders even naar de installer/installatie van Notepad++. Daar wordt tijdens de setup ook de optie gegeven om niet de %AppData% folder te gebruiken voor settings, zodat je het van een USB stick kan draaien.

Maar als ik het goed begrijp, wil je user settings opslaan in de executable zelf? Je snapt toch ook wel dat dat niet mogelijk is? iets met compileren enzo..
Ja dit is juist mijn groot vraagteken :P je kan namelijk wel dingen opslaan in de executable zelf met application settings (setting1.settings), maar ik zie nu ook dat dit met andere dingen niet mogelijk is :X dus ik ga het nu gewoon oplossen met een xml bestand waar ik mijn userinput in opsla ;)

toch iedereen bedankt voor zijn reactie O-)
Pagina: 1