Toon posts:

Computer start wel, maar geen beeld

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goedemiddag,

Ik wil vandaag mijn computer starten maar ik krijg geen beeld. TFT scherm krijgt wel stroom en zegt dat er geen signaal is als ik de kabel richting de pc eruit haal ( logish ). Zodra ik mijn computer start gebeurd er gewoon niks met het beeldscherm, deze blijft op oranje staan ipv dat hij op groen springt en beeld laat zien. Gisteren had ik dit ook maar na een uurtje wachten ongeveer probeerde ik de pc weer te starten en had ik wel beeld. Alleen gaf hij aan dat het overclocken fout was gegaan. Maar dit heb ik nog nooit gedaan voor zover ik weet. Toen heb ik de default settings gebruikt en toen was het starten geen probleem en heeft het beeld het de hele tijd gedaan. Zonet heb ik alle kabels opnieuw aangesloten maar dit mocht niet baten. Iemand die een idee heeft hoe ik dit op kan lossen?

• DeX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-01 09:52

DeX

Bios reset wellicht? (Alle stroom van PC af en batterij uit moederbord halen. minuutje wachten en nog een keer proberen)
Heb je recentelijk nieuwe Hardware aangesloten (zo ja, even afkoppelen)?

Dat zouden voor mij de eerste stappen zijn.
Als dat niet werkt kun je ons wat meer info geven:
- specs (Wat heb je allemaal voor leuks)
- voeding (hoeveel watt/hoeveel apparaten in je PC)

Good luck!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08:50

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Andere monitor / kabel / videokaart gebruiken?

Wauw, een sig!

Verwijderd

Topicstarter
DeX schreef op dinsdag 20 januari 2009 @ 15:12:
Bios reset wellicht? (Alle stroom van PC af en batterij uit moederbord halen. minuutje wachten en nog een keer proberen)
Heb je recentelijk nieuwe Hardware aangesloten (zo ja, even afkoppelen)?

Dat zouden voor mij de eerste stappen zijn.
Als dat niet werkt kun je ons wat meer info geven:
- specs (Wat heb je allemaal voor leuks)
- voeding (hoeveel watt/hoeveel apparaten in je PC)

Good luck!
Ik zou niet weten hoe ik die batterij eruit zou moeten halen en ik heb de printer afgekoppeld en nog een keer geprobeerd maar dat werkte niet.
Het is een 1.8 GHz Fujitsu Siemens met ill. Windows Vista.
1 GB werkgeheugen en 160 GB harde schijf. 19 inch TFT scherm van LG.
Asus moederboard. En Ati Radeon 9600(?) serie geheugenkaart.
Er zat dus een all in one printer aan maar die heb ik er nu dus vanaf gehaald.
Draadloos toetsenbord, bedrade optische muis.

Verwijderd

Topicstarter
niemand?

• DeX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-01 09:52

DeX

Niet kicken binnen 24 uur AUB. Sommige mensen zijn druk bezig.
Die batterij kun je eruit halen door het clipje terug te duwen.
Ziet er zo uit:
Afbeeldingslocatie: http://www.technibble.com/articlecontent/2007/12/remove-battery.jpg

Dat clipje rechts moet je even terugduwen. Ander kun je ook je moederbord documentatie raadplegen welke jumpers je moet schakelen hiervoor.

Hoe machtig is je voeding?

• Fanatix
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 15-05 19:56
Hangen en Opstartproblemen troubleshooter

Neem die maar eens door, daar staat alles in wat je zelf zou moeten proberen om het op te lossen :)
Overigens is het niet de bedoeling om je topic na 40 minuten te "kicken" dit mag pas na 24 uur.

Verder veel succes :) en laat het verder weten als je hulp nodig hebt na de troubleshooter.

Computer games don't affect kids; I mean if Pac-Man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de replies, ik kan niks vinden in de troubleshooter. Mijn beeldscherm doet het wel gewoon want die heb ik op deze laptop getest. Ook krijgt hij genoeg stroom dus lijkt me dat de voeding ook ok is. Hoe machtig mijn voeding is weet ik niet? Waar kan ik dit vinden? Ook heb ik het baterijtje eruit gehaald en daarna er weer in gedaan maar dit veranderd ook niks. Mijn beeldscherm krijgt nog steeds geen signaal. Wel hoor ik nu 2x een tikje bij de harde schijf, dit was eerst niet zo? :s Conclusie: Nog steeds geen signaal naar het beeldscherm...

• Fanatix
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 15-05 19:56
De troubleshooter is meer een lijst om af te werken, zodat je dingen kan uitsluiten die eventueel defect zouden zijn ;)

Computer games don't affect kids; I mean if Pac-Man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music.

• Vesper64
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
is het niet zo dat de pc de monitor een te hoge resolutie probeert te sturen? dat je monitor het niet weer kan geven. mijn LG monitor springt dan ook op 'standby' terwijl mijn crt van vroeger een out of range error gaf.
probeer eens op te starten in veilige modus kijken of hij dan wel beeld geeft.

• Chrisg
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 05-01 21:30
Heb je toevallig een Asus p5k of iets dergelijks met een p35 chipset?

Kijk dan hier even
Pagina: 1