Toon posts:

UT loopt brak met GeForce2 MX ??!?

Pagina: 1
Acties:
  • 200 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb laatst door omstandigheden mijn UT opnieuw moeten installen... nu loopt het werkelijk niet meer.. vroeger had ik em op 100fps lopen op Deck16][ op 1024 32Bits... kan iemand mij de preciese instellingen van de GeForce2 MX en user.ini en unrealtournament.ini geven... ik heb werkelijk alles geprobeerd.. maar hij wil niet harder dan 70fps op Deck16][
ook is het zo als er teveel dingen gebeuren dat mijn muis langzamer reageerd dan ikzelf... dit ligt ook die GeForce instellingen...

• benchMarc
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 23:20
Dat muislag wat je hebt komt door de vsync die on staat. moet je ff vsync off zetten.

Verwijderd

ik dacht juist anders om:?

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Ik had het zelfde probleem eerst maar ik het 't gefixed nu draai ik UT op 200 fps (max). Dat het ik voor elkaar gekregen door Geforce Tweak Utility 2.6 te gebruiken en dan de bij settings op "fast" zetten.
Hier staat 't proggie http://www.guru3d.com/geforcetweakutility/

Scarecrow

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

• Epsilon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20-08 16:30

Epsilon

Op zondag 25 februari 2001 15:00 schreef benchMarc het volgende:
Dat muislag wat je hebt komt door de vsync die on staat. moet je ff vsync off zetten.
ik heb het zelfde in CS!!
alleen op direct3d want op opengl doet ie het wel goed
hoe kan je die daar afzetten?

• benchMarc
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 23:20
www.geforcefaq.com en daar coolbit.reg downen. of gewoon NVMax downen, staat op tweakers.net in de meuktracker.

• KolNedra
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-04-2020

KolNedra

...

Vind je 70FpS laag???
ik heb nou niet echt een super bak
(p3 800, 512mb sdram, geforce][ mx 400 en een 7200RPM HDD)
Niet echt super, maar meer als 40FPS trek ik echt niet, soms springt ie voor een paar seconden op 19 (!)
Ik heb de laatste detenator drivers op mijn 2k bak staan, maar nog nix...

Ik baal :S

::: flickr.com/kolnedra ::: Nikon D80 + Sigma 18-200mm f/3.5-6.3 DC + Sigma 10-20mm f/4-5.6 EX DC HSM

• dvdgrs
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20-08 17:15
dude, je kan em dus echt wel beter krijgen. Gewoon beetje kloten met UT/vid kaart settings... met jou specs moet jij ook wel een vette fr kunnen krijgen!

• -=unicron=-
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16-06 08:17

-=unicron=-

Betrayal can never be forgiven

Koop dan ook geen GeForce2 MX :r die kaart is goed tot een res 1024x768x16bit maar met 32Bit gaat die kaart op zijn bek maar dan heel hard.

AMD Ryzen 7 3800X/MSI MPG X570 Gaming Plus/HyperX Fury RGB HX432C16FB3AK2/64/Inno3D GeForce RTX 3060 TWIN X2 OC 12GB/Samsung SSD 850 EVO 500GB/2XSamsung 870 QVO 2TB

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 07:55
idd gewoon 16bit draaien. Heb je een goeie videokaart (3dfx) dan zie je geen verschil omdat ie intern op 32bits rendert.

Maargoed jij hebt een 2MX, dus toch maar 16 bits :)

Verder Vsync uit. want ik denk dat je monitor een refreshrate van 70hz heeft, en dat UT daarom niet harder gaat dan 70fps.
Op zondag 25 februari 2001 15:13 schreef Scarecrow het volgende:
Ik had het zelfde probleem eerst maar ik het 't gefixed nu draai ik UT op 200 fps (max).
Dat zegt toch nix?

het gaat om je gemiddelde!

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• Da-WiZZy0n
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 02-08 01:39
Op dinsdag 16 april 2002 16:52 schreef Tampie2000 het volgende:

Verder Vsync uit. want ik denk dat je monitor een refreshrate van 70hz heeft, en dat UT daarom niet harder gaat dan 70fps.
Daar geloof ik niks van dat als je monitor 70 hz is dat de fps ook gelijk max. 70 is.

• Kanarie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-08 07:30

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

Op dinsdag 16 april 2002 17:04 schreef Da-WiZZy0n het volgende:

[..]

Daar geloof ik niks van dat als je monitor 70 hz is dat de fps ook gelijk max. 70 is.
Geloof het of niet, als vsync aanstaat gebeurt dit dus wel....

We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.

• KolNedra
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-04-2020

KolNedra

...

hij staat dus al op 16bit :(

Boehoe, heb alles al geprobeerd NVmax gedownload en die Geforce][ tweak.
Regestir toepassingen...
ben 't zwaar beu

Is net echt kewl als je een clanwar hebt en je moet afhaken omdat je een frame rate hebt van SOMS 19 !!!!

HOEREN PC'S... :(

::: flickr.com/kolnedra ::: Nikon D80 + Sigma 18-200mm f/3.5-6.3 DC + Sigma 10-20mm f/4-5.6 EX DC HSM

• dvdgrs
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20-08 17:15
windoos reinstall al geprobeerd? sgeelde ook bij mij!

• bassie666
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07-09-2024

bassie666

www.wrsmarine.com

32 bit gaat netjes hoor een goede 150fps'jes in ut

HTPC user

Verwijderd

[Patsermode]
800x600x16 (high/high) met 4xFSAA, Anisotropische filtering en Lodbias op -0.8 met gemiddeld 60 fps. Zonder al die troep gemiddeld 70 :P met max 110 >:).
[/Patsermode]

Solution 1:
Ik denk ook dat het met je refreshrate te maken zou kunnn hebben. Het kan er ook aan liggen dat je nog niet geupdate hebt naar 4.36 van ut. Met b.v. 4.29 stinkt de geforce 2 driedubbel in UT, maar met 4.36 draait ie flex.
http://personalserver.fileplanet.com/redir.asp?from=redef&to=http%3A//www.fileplanet.com/index.asp%3Ffile%3D51913

Solution 2:
Probeer je reso iets lager te zetten en je textures op low/low (in je unrealtournamet.ini kan je het zelfs op Utlralow/Ultralow zetten :P. Zet de decals uit en ook je dynamic lightening. Gemiddelde fps op b.v. 70 zetten. Tja, wat heb je nog meer :P.

Als je deze beide dingen doet, heb je straks gegarandeerd zo'n 60~100 fps (als je een athlon 1 gig of hoger hebt :P).

• Melkie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07:50
Dynamic Lighting NOOIT uitzetten. Dan zie je de gloed rond de FC's niet meer.

En Min. desired framerate gewoon op een belachelijk hoge waarde zetten, bv. 300.

Controleer je swapfile! Zorg dat die minstens 2x zo groot als je hoeveelheid intern geheugen is.

• Frenkpie
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-08 10:31

Frenkpie

"Crocs Rule !"

Op dinsdag 16 april 2002 16:31 schreef KolNedra het volgende:
Vind je 70FpS laag???
ik heb nou niet echt een super bak
(p3 800, 512mb sdram, geforce][ mx 400 en een 7200RPM HDD)
Niet echt super, maar meer als 40FPS trek ik echt niet, soms springt ie voor een paar seconden op 19 (!)
Ik heb de laatste detenator drivers op mijn 2k bak staan, maar nog nix...

Ik baal :S
ahum: download wat updates van www.windowsupdate.com,download nieuwste DX, download Det drivers 23.11 (werken bij mij het beste in 2k), download NVmax en stel daar wat in. en hoppa je draait UT best goed. niet super want win2k en XP zuigen eik voor UT vergeleken met 98

• VinnieM
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 29-11-2024
Op vrijdag 19 april 2002 09:34 schreef Skater het volgende:
Dynamic Lighting NOOIT uitzetten. Dan zie je de gloed rond de FC's niet meer.

En Min. desired framerate gewoon op een belachelijk hoge waarde zetten, bv. 300.

Controleer je swapfile! Zorg dat die minstens 2x zo groot als je hoeveelheid intern geheugen is.
Jij hebt een swapfile van 1GB :? >:)

Verwijderd

Op zondag 25 februari 2001 15:22 schreef epsilon het volgende:

[..]

ik heb het zelfde in CS!!
alleen op direct3d want op opengl doet ie het wel goed
hoe kan je die daar afzetten?
Dit is al bekend hoor van CS, want heeeel veel mensen hebben het waaronder ik |:( gebruik je het net ofzow?

• Melkie
Op vrijdag 19 april 2002 10:32 schreef VinnieM het volgende:

[..]

Jij hebt een swapfile van 1GB :? >:)
Yep, en ik draai Win2K. 3 HD's, 56 GB.... En aangezien ik "slechts" isdn heb, is er nog zat vrij... Ik haal gemiddeld minimaal 75 fps in UT. Mijn maxfps zit tegen de 400 op 1027*768. Speel tegenwoordig op 1280*960... Kwestie van het zaakje goed tweaken.

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Op dinsdag 16 april 2002 17:04 schreef Da-WiZZy0n het volgende:

[..]

Zoeken op : vsync daar word je wijzer van >:)

• VinnieM
Op vrijdag 19 april 2002 11:12 schreef Skater het volgende:

[..]

Yep, en ik draai Win2K. 3 HD's, 56 GB.... En aangezien ik "slechts" isdn heb, is er nog zat vrij... Ik haal gemiddeld minimaal 75 fps in UT. Mijn maxfps zit tegen de 400 op 1027*768. Speel tegenwoordig op 1280*960... Kwestie van het zaakje goed tweaken.
En wat heeft dat voor zin, zo'n grote swapfile? Ik heb ook 512MB aan RAM en een swapfile van 128MB. Als ik de peak check bij de taskmanager wordt er haast nooit meer dan 250MB aan geheugen gebruikt tijdens een spel dus zo'n grote swapfile heeft totaal geen zin.

• Melkie
Waarom stond mijn HD voorheen dan als een gek te ratelen tijdens UT en was het meteen over toen ik de swapfile vergroot had? (schijf was toen net nieuw geformatteerd en geinstalleerd). Ik zeg gewoon wat mijn ervaring is, misschien dat iemand daar wel iets aan heeft.

Verwijderd

en andere games?

Verwijderd

Op dinsdag 16 april 2002 16:48 schreef UNICRONBOT het volgende:
Koop dan ook geen GeForce2 MX :r die kaart is goed tot een res 1024x768x16bit maar met 32Bit gaat die kaart op zijn bek maar dan heel hard.
niet iedereen heeft een uitkering/studiefinanciering/dikke baan of is zo verwend dat hij een geforce4 van pappie krijgt..

• VinnieM
Op vrijdag 19 april 2002 14:45 schreef Skater het volgende:
Waarom stond mijn HD voorheen dan als een gek te ratelen tijdens UT en was het meteen over toen ik de swapfile vergroot had? (schijf was toen net nieuw geformatteerd en geinstalleerd). Ik zeg gewoon wat mijn ervaring is, misschien dat iemand daar wel iets aan heeft.
Misschien had je swapfile voorheen nog geen vaste grootte. Ik kon zelfs met 192MB RAM en vaste 128MB swap nog UT-en zonder geratel van m'n HDD. Dus met 512MB RAM zou de swapfile zelfs uitkunnen, want 512 >= 192+128 :)

Verwijderd

UT patch 436

Vanuit commando scherm:

preferences, daar bij rendering en display kan verschillende opties aan en uitzetten. Meeste dingen aan is mooi beeld... wie wil vandaag nog 100fps avg??? liever 50fps met FULL DETAIL toch...

Als je netspeed laag staat dan is je Frames/sec. bij online gaming ook laag... dus dan netspeed waarde verhogen (te hoog als je trage verbinding hebt dan packet loss... en hoge ping)

Audiosettings beinvloeden ook je perforamance... net als je HUD...

succes

Verwijderd

Op vrijdag 19 april 2002 15:44 schreef VinnieM het volgende:

[..]

Misschien had je swapfile voorheen nog geen vaste grootte. Ik kon zelfs met 192MB RAM en vaste 128MB swap nog UT-en zonder geratel van m'n HDD. Dus met 512MB RAM zou de swapfile zelfs uitkunnen, want 512 >= 192+128 :)
Zet je SWAPFILE op minimaal 512MB.... wordt er absoluut NIET trager van een grote SWAPFILE te kiezen... wie kan er tegenwoordig nou niet 1GB missen... dus...
Maar zet je SwapFile niet in MAX grote fixed op een lage waarde, dat levert wel problemen...

MET UT heb je in XP als je XP goed tuned geen SWAPPING bij 256MB RAM... dus zorg gewoon dat je genoeg ram hebt, om swapping tegen te gaan midden in een game, dat zorgt er namelijk alleen maar voor vertraging... en dan helemaal als je SWAPFILE erg klein is... of aut. bepaald wordt door WindHoos... want dan moet die on the fly aangemaakt worden... dan gaat je prestatie drastisch omlaag met alles

Verwijderd

INstall NVMAX en gebruik de 22.80 Drivers:

32bit zou moeten kunnen op 1024,

NVMAX settings:

FASTWRITES: ON
SIDE BAND: ON
AMD 2x :ON
VIA 4x: ON

Filtering MOde: BI/TRI
VSynC: Off
Fog Table: ON
S3TC: ON
FSAA: OFF
GF Accelerated lines: ON
DISABLE 3D enh. CPU: OFF!!!

• VinnieM
Op vrijdag 19 april 2002 15:56 schreef -KOD- het volgende:

[..]

Zet je SWAPFILE op minimaal 512MB.... wordt er absoluut NIET trager van een grote SWAPFILE te kiezen... wie kan er tegenwoordig nou niet 1GB missen... dus...
Maar zet je SwapFile niet in MAX grote fixed op een lage waarde, dat levert wel problemen...

MET UT heb je in XP als je XP goed tuned geen SWAPPING bij 256MB RAM... dus zorg gewoon dat je genoeg ram hebt, om swapping tegen te gaan midden in een game, dat zorgt er namelijk alleen maar voor vertraging... en dan helemaal als je SWAPFILE erg klein is... of aut. bepaald wordt door WindHoos... want dan moet die on the fly aangemaakt worden... dan gaat je prestatie drastisch omlaag met alles
Ok, maar ik heb 512MB RAM en Win2k, van swapping heb ik geen last dus waarom die swapfile nog zo groot maken?

Verwijderd

Op vrijdag 19 april 2002 19:29 schreef VinnieM het volgende:

[..]

Ok, maar ik heb 512MB RAM en Win2k, van swapping heb ik geen last dus waarom die swapfile nog zo groot maken?
Sla is Wat IT boeken open... en lees het ;)

Ik heb het zelf gehad tijdens mijn studie weet ook het fijne niet meer, maar in elk geval wordt ook als je veel intern geheugen hebt wordt nog steeds veel gecopieerd naar je SwapFile...

En beter een te grote swapfile dan te kleine... ;)
Pagina: 1