Win2k3 R2 / VMWare ESX3.5 geen USB via AnywhereUSB

Pagina: 1
Acties:

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-02 14:44
Ik heb hier een Win2k3 R2 server draaien via een VMWare ESX3.5 host. Werkt allemaal prima, maar omdat met VMotion en HA mn USB-dongles niet altijd beschikbaar zouden blijven heb ik daarvoor van Digi een AnywhereUSB-device gekocht. (zie http://www.digi.com/products/usb/anywhereusb.jsp voor meer info)
Nu werkt deze prima via een "normale" server (dus eentje buiten VMWare om) met Win2k3 en ook met XP, dus het device lijkt me prima in orde. Maar op de VMWare omgeving krijg ik em maar niet werkend. Het device wordt wel herkend, maar het lijkt wel alsof er een deel van de drivers voor USB lijkt te ontbreken. Op de site van digi staat hier wel een handleiding voor, die ik ook netjes gevolgd heb (dus usbd.sy_ vanaf de cd naar de system32-map als usbd.sys kopieren).
In apparaatbeheer komt dan nadat ik het device koppel bij USB-controllers 2x AnywhereUSB Host Controller [ipadres] te staan met een uitroepteken ervoor en dat was het. Ook als ik daarna opnieuw de drivers er op wil gooien blijft hetzelfde gebeuren. Het lijkt me dus ergens in de USB-drivers voor win2k3 te zitten.
Iemand enige suggestie hoe dit te verhelpen is?

iRacing Profiel

• 0fbe
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10:05
En als je een XP VM op diezelfde ESX3.5 host draait? Doet ie het dan wel?

• kroegtijger
simplendi schreef op dinsdag 20 januari 2009 @ 14:22:
En als je een XP VM op diezelfde ESX3.5 host draait? Doet ie het dan wel?
Nog niet geprobeerd, maar lijkt me hetzelfde probleem dan gaan geven;
ik heb wel geprobeerd op een andere 2003-server in vmware met hetzelfde resultaat...niet werken...
Terwijl dezelfde versie van 2003 op een losse server zonder problemen doordraait. Volgens mij heeft het ergens te maken met de installatie van windows. Bij installatie zat er natuurlijk geen usb in, en die moet nu dus nog toegevoegd worden. Kennelijk is er meer nodig dan alleen usbd.sys om dat voor elkaar te krijgen dan... maar geen idee nog wat dat dan is

iRacing Profiel

• kroegtijger
't heeft weer eens bloed, zweet en tranen gekost, maar het is gelukt....
Volgens de manual die erbij zat moest je het bestandje usbd.sy_ kopieren naar c:\windows\system32\usbd.sys
Dat blijkt niet te kloppen; het moet zijn c:\windows\system32\drivers\usbd.sys

Daarna werkt alles als een zonnetje :)

iRacing Profiel