Super Socket 7 OC / moederbord

Pagina: 1
Acties:

• Frag_Zero
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22-10-2025
Ik heb hier al een lange tijd een p1 233mhz liggen en ik hier aan aantal cpu-heatsinks die niets liggen te doen ( Mugen, zalman CNPS7000, socket A stock , S939 stock). Ook 1X 256MB PC133 SDRAM en ik wil wel eens weten hoe ver die P1 kan }). Koeling moet normaal te fixen zijn dus veel vcore kan ook. Het enige wat ik ontbreek is een moederbord. Het probleem is echter dat ik nooit echt met socket 7 gewerkt heb en er ook bijna niet van af weet ( van voor mijn tijd kan je zeggen).

Voor zover ik weet heb je S7, voor pentiums/soortgelijken van via en amd. Super Socket 7, voor AMD K6 en via. Socket 7 gaat tot 75 mhz , super socket 7 tot 133mhz. Sommige SS7 ondersteunen ook P1.

Wat ik zoek

Super Socket 7 ---> Support voor P1
SD-ram
FSB 133
Instellingen Vcore mogelijk.
Multiplier instellen mogelijkheden --> P1 is toch unlocked ?
Mounting holes rond socket ? ---> zijn er moederborden die dit hebben ?
ATX --> normaal toch?

Een OC-bordje voor SS7 dus ! Ik heb al een beetje gezocht maar vind alleen zeer oude reviews die niets voorstellen.

Iemand verdere ervaringen met het overclocken van een P1 ? Ik heb ook nog een WC-blokje liggen, ism water en antivries kan dit voor best lage temperaturen zorgen !

Specs P1

Sl27S
233mhz
66fsb

Het lijkt wel dat deze SS7 cpu's minder Vcore gebruiken dan P1 ( P1 2.8V k6-X 2-2.4V) dus mogelijk kom ik vcore te kort. Deze cpu's zitten toch onder de 20 watt ? Wat ik dacht, een kleine gestabiliseerde voeding bouwen, Mosfets van moederbord solderen en mijn zelfbouwvoeding eraan. Of is dit te simpel ? :+

Frag_Zero

• InfinityG35
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 25-01 16:03
Ik heb wel eens wat P1's overklokt met een oud epox bordje die zowel edo als Sdram ondersteunde. Dit is wat ik me ervan kan herinneren:

Volgens mij heeft een 256 PC 133 dimm weinig zin op dit soort mobo's, naar wat ik kon herinneren is dat ze max 64-128mb aankonden. 128mb was al moeilijk, en heb overklokt met een 64mb dimm (is al meer dan genoeg voor zulke oude bakkies :P ) Ik weet dus niet op een 256dimm herkend wordt en werkt zoals het hoort, misschien wel op hele nieuwe Pentium 1 bordjes.

Verder is een P1 niet multiplier unlocked. Aangezien jij een P1 hebt met hoge multi kan dit ook problemen opleveren met oude mobo's, die van mij ging tot 1.5 ofzo. FSB overklokking was toen ook niet echt state of the art, je had als het meezat een keuze uit een aantal FSB's in de bios. De rest moet vooral met jumpers op het mobo gebeuren. Dan nog: grote stappen tussen FSB, zegmaar van 50-60-66-75 ofzo.

En over de koeling: 8) Een zalman 7000 op een pentium 1 hehe grapjas _/-\o_ . Ik had een oude pentium 75 die net op 120 wilde draaien met een losliggend koelblokje erop met 40mm fan :P Steenkoud, dus ik denk niet dat je echt diehard cooling nodig hebt :P

5800X3D - X570 Elite - 32Gb 3600C16 - 6700XT - 990PRO 2TB - RM750X

• skelleniels
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 04:21
Ik heb indertijd ook eens een pentium 1 overklokt. Dat was een 133 mhz @ 200 mhz. Dat was dan ook nog met jumpers(volgens mij de FSB). Kwa koeling? Een passief blokje dat wel redelijk warm werd op 200 mhz, maar je kon er nog je hand opleggen :P Hou het dus maar gewoon op het standaard koelblokje met een fannetje erop @ 7 volt. Je kunt het kwa warmteontwikkeling vergelijken met de chipset van een Asus P5B. Kan warm worden, maar met een fannetje erop komt hij gewoon koud.

http://specs.tweak.to/16567

• Initial G
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:10
hehe, ik had een 200mmx op een pcchips m537dma vxpro+ moederbord. Ik haalde max 290 MHz met 3.2V, maar dat was niet stabiel (door 83MHz fsb = PCI @ 41MHz. 262.5MHz was wel stabiel, maar veel verder dan 3.5x75 zul je ook niet komen denk ik. Misschien met een bord dat 100MHz fsb trekt 3x100.

Later trouwens nog een K6-2 @ 450 erin gestopt (2x multiplier remapte naar 6x) en 128mb ram. Vrij lang plezier van gehad als internet PC'tje

• enakje
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 06-10-2025
Ik heb nog een Asus P5A-B SS7 bordje liggen, icm AMD K6-2 533 & AMD K6-3 450. Is een Baby-AT mobo (soort van microATX van die tijd, maar AT dus) wat inhoudt dat hij geen backplate met poorten heeft, maar enkel een ouderwetse keyboard aansluiting.
De socket heeft alleen clips, geen schroeven, maar is identiek aan die van socket A, dus een standaard Athlon XP koeler past, en houdt deze chips gewoon op kamertemperatuur :)

Overclocken gaat idd via jumpers. Je kunt multiplier, voltage en fsb instellen met de jumpers. Let goed op de orientatie want 1 jumper verkeerd kan het verschil zijn tussen 2.2volt en 2.9volt >:)

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Kun je deze informatie niet terug vinden in oude topics? Er is best veel geschreven over het overklokken van een P1 en SS7 bordjes.

Verwijderd

Mijn 200 MMX krijgt al vastlopers op 250Mhz (actieve koeling). Stapje lager (225Mhz) draait nu al jaren stabiel. Misschien dat ik de 250Mhz ooit nog eens probeer. Hogere standen heeft het moederbordje niet.

• Aapje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 28-01 09:26

Aapje

Opel-beun
Ik had destijds een P1 166mhz lopen op 266mhz, ging prima... De MMX procs kreeg ik nooit hoog... Crashte te vaak zoals TheMajor al zegt :)
Pagina: 1