Ik heb hier al een lange tijd een p1 233mhz liggen en ik hier aan aantal cpu-heatsinks die niets liggen te doen ( Mugen, zalman CNPS7000, socket A stock , S939 stock). Ook 1X 256MB PC133 SDRAM en ik wil wel eens weten hoe ver die P1 kan
. Koeling moet normaal te fixen zijn dus veel vcore kan ook. Het enige wat ik ontbreek is een moederbord. Het probleem is echter dat ik nooit echt met socket 7 gewerkt heb en er ook bijna niet van af weet ( van voor mijn tijd kan je zeggen).
Voor zover ik weet heb je S7, voor pentiums/soortgelijken van via en amd. Super Socket 7, voor AMD K6 en via. Socket 7 gaat tot 75 mhz , super socket 7 tot 133mhz. Sommige SS7 ondersteunen ook P1.
Wat ik zoek
Super Socket 7 ---> Support voor P1
SD-ram
FSB 133
Instellingen Vcore mogelijk.
Multiplier instellen mogelijkheden --> P1 is toch unlocked ?
Mounting holes rond socket ? ---> zijn er moederborden die dit hebben ?
ATX --> normaal toch?
Een OC-bordje voor SS7 dus ! Ik heb al een beetje gezocht maar vind alleen zeer oude reviews die niets voorstellen.
Iemand verdere ervaringen met het overclocken van een P1 ? Ik heb ook nog een WC-blokje liggen, ism water en antivries kan dit voor best lage temperaturen zorgen !
Specs P1
Sl27S
233mhz
66fsb
Het lijkt wel dat deze SS7 cpu's minder Vcore gebruiken dan P1 ( P1 2.8V k6-X 2-2.4V) dus mogelijk kom ik vcore te kort. Deze cpu's zitten toch onder de 20 watt ? Wat ik dacht, een kleine gestabiliseerde voeding bouwen, Mosfets van moederbord solderen en mijn zelfbouwvoeding eraan. Of is dit te simpel ?
Voor zover ik weet heb je S7, voor pentiums/soortgelijken van via en amd. Super Socket 7, voor AMD K6 en via. Socket 7 gaat tot 75 mhz , super socket 7 tot 133mhz. Sommige SS7 ondersteunen ook P1.
Wat ik zoek
Super Socket 7 ---> Support voor P1
SD-ram
FSB 133
Instellingen Vcore mogelijk.
Multiplier instellen mogelijkheden --> P1 is toch unlocked ?
Mounting holes rond socket ? ---> zijn er moederborden die dit hebben ?
ATX --> normaal toch?
Een OC-bordje voor SS7 dus ! Ik heb al een beetje gezocht maar vind alleen zeer oude reviews die niets voorstellen.
Iemand verdere ervaringen met het overclocken van een P1 ? Ik heb ook nog een WC-blokje liggen, ism water en antivries kan dit voor best lage temperaturen zorgen !
Specs P1
Sl27S
233mhz
66fsb
Het lijkt wel dat deze SS7 cpu's minder Vcore gebruiken dan P1 ( P1 2.8V k6-X 2-2.4V) dus mogelijk kom ik vcore te kort. Deze cpu's zitten toch onder de 20 watt ? Wat ik dacht, een kleine gestabiliseerde voeding bouwen, Mosfets van moederbord solderen en mijn zelfbouwvoeding eraan. Of is dit te simpel ?
Frag_Zero