Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[XP] US-Int toetsenbord doet vaag

Pagina: 1
Acties:

• _Thanatos_
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 27-11 10:50

_Thanatos_

Ja, en kaal

Topicstarter
Ik heb mijn toetsenbord in XP Pro SP2 ingesteld op US International. Vind ik handig. Maar nu heb ik een probleem daarmee, wat ik nooit eerder heb gehad, op geen enkele PC. Noormaal gesproken kun je een " intypen door een " gevolgd door een spatie, of een é intypen door een ' gevolgd door een e. Hartstikke handig, want ik gebruik accenten meer dan eens per dag.

Maar dat werkt opeens niet meer. Als ik een é probeer, krijg ik een gewone e. Als ik " + spatie probeer, krijg ik alleen een spatie. De enige manier om nog een " te krijgen, is door em twee keer te typen en er dan een te verwijderen. Maar klinkers met accenten en trema's lukken niet meer. Ook zo'n toets gevolgd door een medeklinker zou moeten resulteren in de twee tekens los van elkaar voor bijv het woordje zo'n. Dar werkt ook niet meer, in zo'n geval wordt de ' compleet genegeerd.

Tweede probleem dat ermee samenhangt is dat Alt+Tab niet meer altijd werkt. Ik kan het probleem reproduceren in Firefox 3.0.5. Zodra die actief is, doet Alt+Tab helemaal niets meer.

Ik heb mijn regional settings als volgt staan:
- Standards and formats: Dutch (Netherlands)
- Default input language: Dutch (Netherlands) - United States-International
- Extend supprt of advanced text services to all programs: uit
- Turn off advanced text services: uit
- Language for non-Unicode programs: English (United States)

Ik heb via Google gvonden dat het kan helpen om de default input language op English (United States) - United States-International te zetten. En dat heeft even geholpen, maar het probleem is nu weer terug :?
Ook handig om erbij te vermelden is dat ik het probleem ervaar in *alle* applicaties.
Ik heb ook al een keer het toetsenbord uit de device manager weggeflikkerd en opnieuw toegevoegd, maar heeft niets geholpen.

Weet iemand hoe je dit kan fixen?

[ Voor 3% gewijzigd door _Thanatos_ op 20-01-2009 13:36 ]

日本!🎌

• MaD_co
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18:32
druk eens een keer de linkse control en shift tegelijk in en kijk eens of dit werkt,

heb ik ook vaak als ik een : wil dat ik dan een ± krijg en dat soort dingen, na een hoop gedruk erachter gekomen dat dat door deze toetsenbord combinatie kwam

ATI X300 std @ 324/195 stable @ 432/283 @ 13202 3dmarks http://service.futuremark.com/compare?2k1=8575346

• _Thanatos_

_Thanatos_

Ja, en kaal

Topicstarter
Dat helpt helaas niet. Die toetscombo is trouwens om de input in LTR-mode te krijgen, terwijl je met rechter ctrl+shift de input in RTL-mode zet. Maar ook na een reboot (die ik overigens al een paar keer heb gedaan) zou dat weer gereset moeten worden.

Anyway, dat is het probleem dus niet...

/edit
Ik heb inmiddels ook een "sfc /scannow" helemaal doorlopen, maar er is niets gevonden dat gefixt moest worden...

[ Voor 16% gewijzigd door _Thanatos_ op 20-01-2009 15:29 ]

日本!🎌

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Fysiek ander keyboard getest?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• _Thanatos_

_Thanatos_

Ja, en kaal

Topicstarter
Ik vrees dat dat niet mogelijk is, atm. Wel heb ik het toetsenbord in een ander poortje geprikt (is USB) maar heeft niet geholpen. Het kan ook niet aan het fysieke toetsenbord liggen, want het kan wel werken als ik met de toetsenbordindeling ga rommelen. Als ik em een paar keer omzet, dan werken de " en ' toetsen op een gegeven moment weer.

/edit
Het lijkt erop dat de toetsenbordindeling- of taal omzetten naar een andere het probleem omzeilt. Als ik m'n pc daarna opnieuw start of opnieuw inlog, is het probleem weer terug. Het is probleem is op deze manier bij mij reproduceerbaar. Het betekent pook dat er bij het opstarten/inloggen iets is dat het probleem veroorzaakt... Maar hoe kom ik erachter wat dat is?

[ Voor 35% gewijzigd door _Thanatos_ op 21-01-2009 10:47 ]

日本!🎌

Verwijderd

Ik heb dit probleem ook gehad, heb het opgelost door het volgende te doen:

Verwijder bij default language Nederlands, en zet hem op United States-International
Dus niet alleen op United States-International zetten, maar de hele Nederlandse input language verwijderen.

• _Thanatos_

_Thanatos_

Ja, en kaal

Topicstarter
Maar dat helpt dus niet. Als ik Nederlands weghaal, zodat alleen "English (United States)" als language en "United States-international" als indeling overblijft, dan bestaat het probleem nog steeds.

Het lijkt erop dat de taal omzetten naar een willekeurige andere taal het probleem omzeilt, maar de taal waar ie bij het inloggen toevallig op stond, werkt nooit, of dat nou Nederlands, Engels, Duits of wat dan ook is.

日本!🎌

• _Thanatos_

_Thanatos_

Ja, en kaal

Topicstarter
Ik heb nog een paar ontdekkingen gedaan:
1) Een ander fysiek toetsenbord helpt niet
2) In de device manager (order by connection) alle HID-achtige dingen weg krabben, inclusief de aangesloten root hub, zodat alleen de usb-controller nog overblijft, en opnieuw laten detecteren. Dat helpt niet.
3) In een nieuw, schoon, lokaal profiel werkt de toetsenbordindeling prima!

Vooral punt 3 lijkt me belangrijk, maar m'n profiel opnieuw opbouwen is geen optie. Ik denk dus dat het in m'n profiel ergens kapot gegaan is, maar is er een manier om alleen het gedeelte te resetten wat hier kapot is ofzo? Of een andere oplossing?

/edit
Volgens mij heb ik het al opgelost door een virus te verwijderen :X

[ Voor 5% gewijzigd door _Thanatos_ op 23-01-2009 16:43 ]

日本!🎌

Pagina: 1