Ik heb mijn toetsenbord in XP Pro SP2 ingesteld op US International. Vind ik handig. Maar nu heb ik een probleem daarmee, wat ik nooit eerder heb gehad, op geen enkele PC. Noormaal gesproken kun je een " intypen door een " gevolgd door een spatie, of een é intypen door een ' gevolgd door een e. Hartstikke handig, want ik gebruik accenten meer dan eens per dag.
Maar dat werkt opeens niet meer. Als ik een é probeer, krijg ik een gewone e. Als ik " + spatie probeer, krijg ik alleen een spatie. De enige manier om nog een " te krijgen, is door em twee keer te typen en er dan een te verwijderen. Maar klinkers met accenten en trema's lukken niet meer. Ook zo'n toets gevolgd door een medeklinker zou moeten resulteren in de twee tekens los van elkaar voor bijv het woordje zo'n. Dar werkt ook niet meer, in zo'n geval wordt de ' compleet genegeerd.
Tweede probleem dat ermee samenhangt is dat Alt+Tab niet meer altijd werkt. Ik kan het probleem reproduceren in Firefox 3.0.5. Zodra die actief is, doet Alt+Tab helemaal niets meer.
Ik heb mijn regional settings als volgt staan:
- Standards and formats: Dutch (Netherlands)
- Default input language: Dutch (Netherlands) - United States-International
- Extend supprt of advanced text services to all programs: uit
- Turn off advanced text services: uit
- Language for non-Unicode programs: English (United States)
Ik heb via Google gvonden dat het kan helpen om de default input language op English (United States) - United States-International te zetten. En dat heeft even geholpen, maar het probleem is nu weer terug
Ook handig om erbij te vermelden is dat ik het probleem ervaar in *alle* applicaties.
Ik heb ook al een keer het toetsenbord uit de device manager weggeflikkerd en opnieuw toegevoegd, maar heeft niets geholpen.
Weet iemand hoe je dit kan fixen?
Maar dat werkt opeens niet meer. Als ik een é probeer, krijg ik een gewone e. Als ik " + spatie probeer, krijg ik alleen een spatie. De enige manier om nog een " te krijgen, is door em twee keer te typen en er dan een te verwijderen. Maar klinkers met accenten en trema's lukken niet meer. Ook zo'n toets gevolgd door een medeklinker zou moeten resulteren in de twee tekens los van elkaar voor bijv het woordje zo'n. Dar werkt ook niet meer, in zo'n geval wordt de ' compleet genegeerd.
Tweede probleem dat ermee samenhangt is dat Alt+Tab niet meer altijd werkt. Ik kan het probleem reproduceren in Firefox 3.0.5. Zodra die actief is, doet Alt+Tab helemaal niets meer.
Ik heb mijn regional settings als volgt staan:
- Standards and formats: Dutch (Netherlands)
- Default input language: Dutch (Netherlands) - United States-International
- Extend supprt of advanced text services to all programs: uit
- Turn off advanced text services: uit
- Language for non-Unicode programs: English (United States)
Ik heb via Google gvonden dat het kan helpen om de default input language op English (United States) - United States-International te zetten. En dat heeft even geholpen, maar het probleem is nu weer terug
Ook handig om erbij te vermelden is dat ik het probleem ervaar in *alle* applicaties.
Ik heb ook al een keer het toetsenbord uit de device manager weggeflikkerd en opnieuw toegevoegd, maar heeft niets geholpen.
Weet iemand hoe je dit kan fixen?
[ Voor 3% gewijzigd door _Thanatos_ op 20-01-2009 13:36 ]
日本!🎌