Ik heb een netwerk met XP Pro computers. Nu zijn er een aantal gebruikers die geregeld weglopen bij hun PC en vervolgens vergeten uit te loggen voordat ze naar huis gaan. Ik vind het zonde van de electriciteit en wil ivm de sync van de roaming profiles liefst dat ze dagelijks in- en uitloggen dus ik heb ze bang gemaakt met de uitspraak 'als je niet uitlogt kun je net zo goed de deur 's avonds open laten staan'.
Dat is natuurlijk niet waar, zeker omdat de computers na 10 minuten ongebruikt te zijn zichzelf vergrendelen. Dus de discussie ontspon zich in hoeverre een vergendelde computer erger is dan een uitgelogde computer. Mijn twee argumenten staan hierboven. Maar is het ook een veiligheidsrisico, zijn er andere redenen waarom het een beter zou zijn dan het ander?
Dat is natuurlijk niet waar, zeker omdat de computers na 10 minuten ongebruikt te zijn zichzelf vergrendelen. Dus de discussie ontspon zich in hoeverre een vergendelde computer erger is dan een uitgelogde computer. Mijn twee argumenten staan hierboven. Maar is het ook een veiligheidsrisico, zijn er andere redenen waarom het een beter zou zijn dan het ander?