USB sticks klonen/dupliceren

Pagina: 1
Acties:
  • 3.363 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fopspeen
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 10-08-2023
Ik zoek een manier om meerdere usb sticks in 1 keer te vullen.
Ik wil er informatie opzetten voor klanten als geschenk.

Nu heb ik iets gevonden van een usb duplicator. Maar dit kost $5000.
Ik vond dit wel erg duur. Nu weet ik niet wat er alelmaal op de markt is hiervan, krijg ook niet erg veel meer gevonden dan dat apparaat.
Weet iemand hoe zo'n dergerlijk apparaat heet (als het niet een usb duplicator is)
En waar je zo'n apparaat kan kopen? (mits het geen $5000 kost)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SyS_ErroR
  • Registratie: Juni 2002
  • Nu online
Hoeveel moet je er maken? :)

Misschien verstandiger om maar gewoon dom aan de slag te gaan, ipv tijd (en geld!) uit te geven aan zo'n product!

Vaak kan je trouwens ook bij relatiegeschenk-bedrijven USB sticks aanschaffen, die hun dan al voor jou gevuld hebben met jou data!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 09-06 23:17

Wiethoofd

Broadcast TOM

Waarom geen batch copy script maken, die lopen met meerdere USB-sticks in je systeem geplugd, evt PCI-kaartjes halen met 4 usb-poorten voor een tientje oid en je kunt heel veel sticks tegelijk volzetten.

Volg me op Twitter/X & Bluesky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Standeman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18:37

Standeman

Prutser 1e klasse

een gemiddeld systeem heeft al iets van 8 USB poorten. Dus zoals wiethoofd zegt, gewoon een batch scriptje maken en alles kopieren naar de verschillende "drives".

(wel vervelend als je er 10.000 wilt hebben, dan kan je beter naar de oplossing van Sys_Error kijken)

[ Voor 24% gewijzigd door Standeman op 20-01-2009 12:24 ]

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjolmers
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:05

sjolmers

het leven is té kort, geniet!

Wellicht kun je hier iets mee (freeware)
http://www.morningglorytech.com/RemoteBatchCopy.html
Het is bedoeld om binnen een netwerk meerdere bestanden naar meerdere pc's te kopieren , maar als ik het zo bekijk, moet het ook werken om naar meerdere locale schijven/sticks te schrijven.

Verder vond ik dit programma ook nog:
http://wareseeker.com/Sof...Software-9.0.zip/60276501

adr opleidingen en meer adr opleidingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0rbit
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-03-2021
Schrijf zelf wat in C# met LibUSB.net.

Ik ben geheel voldaan, dank u wel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fopspeen
Nou we willen er toch minimaal een stuk of 1000 vullen..
En mocht onze informatie vernieuwen moet dit ook makkelijk aante passen zijn vandaar.
En dan kunnen we eventueel overwegen om een bedrijf zoeken die zoiets misschien doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 85345

Heb ff gezocht op USB Duplicator, en zie dat zo'n ding (a $7999) 60 usb poorten heeft.

Ik zie tevens in je profiel dat je ICT beheerder bent. Kom op zeg, koop voor een paar tientjes wat usb hubs (als je echt zoveel poorten nodig hebt), en maak een scrippie dat het voor je doet, zo ingewikkeld hoeft dat echt niet te zijn toch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fopspeen
Anoniem: 85345 schreef op dinsdag 20 januari 2009 @ 12:37:
Kom op zeg, koop voor een paar tientjes wat usb hubs (als je echt zoveel poorten nodig hebt), en maak een scrippie dat het voor je doet, zo ingewikkeld hoeft dat echt niet te zijn toch.
Nee dat klopt, dat heb ik ook overwogen, maar het zijn echt veel usb drives.
Maar ik kan het altijd proberen het op deze manier te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terror
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 16:27
Willekeurig synchronisatie programma is hier heel geschikt voor.Alle USB divices erin (10 ofzo). Voor allemaal een sync opdracht aanmaken. 1x sync drukken. 10 eruit, 10 nieuwe erin. sync drukken, etc.

Allway synch vind ik zelf wel relaxed.

Dell XPS M1530 (Red) | T8300 | 4 GB | 750 GB 7200 rpm | 8600m GT | Wifi N | 1440x900 LG | 9 Cells | Windows 8.1 Pro x64

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 09-06 23:17

Wiethoofd

Broadcast TOM

Voor 500 euro al kun je een heleboel (external powered) hubs kopen en kun je per keer zo'n 100 USB-sticks volzetten met een batchscript.

Mocht je dus dan wat veranderen qua informatie, dan pas je de locatie aan in je batchscript of je overscrhijft het oude bestand.

Met xcopy kun je heel makkelijk complete mappen overzetten. En mocht je vista hebben of alleen bepaalde bestanden uit een selectie mappen over willen zetten, dan kun je robocopy proberen. Zit in de Windows Server 2003 Resource Kit Tools voor XP en Server 2003.

Volg me op Twitter/X & Bluesky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

Terror schreef op dinsdag 20 januari 2009 @ 12:40:
Willekeurig synchronisatie programma is hier heel geschikt voor.Alle USB divices erin (10 ofzo). Voor allemaal een sync opdracht aanmaken. 1x sync drukken. 10 eruit, 10 nieuwe erin. sync drukken, etc.

Allway synch vind ik zelf wel relaxed.
Ja, of Synctoy (gratis van microsoft).

[ Voor 8% gewijzigd door EWK op 20-01-2009 12:45 ]

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 85345

Weet niet of bovenstaande sync tools alleen maar grafisch zijn, maar als je vanuit een script wilt gaan syncen zijn grafische tools meestal niet zo handig (gebruik nooit windows dus kan dit ook niet met zekerheid zeggen).

Volgens mij bestaat er van rsync ook een windows port, deze is cli based en kun je in ieder geval simpel in scripts gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fopspeen
Oke bedankt voor de reacties!

Ik ga aan de slag met een scipt..en dan kijken of ik het via een hub doe of via de gewone usbpoorten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

http://www.amazon.com/Ale...ics&qid=1232452168&sr=1-1

Deze is minder duur :)

2e hands vanaf 500 dollar = €400,-

Dan kan je er 21 doen, dat scheelt al een hele hoop.

[ Voor 23% gewijzigd door Hooglander1 op 20-01-2009 12:51 ]

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Four
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Four

I void warranty

kijk ook eens naar een live linux cd.

met het commando DD kun je precies doen wat jij wil, diverse usb drivers duplicaten van een orgineel. En dit kan met X tegelijk, waar X je aantal usb poorten -1 is.

dwyslexy != luiheid !! Taalpuristen sla uw slag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joran
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 26-06 15:41

Joran

<3 natalee

Die van Hooglander1 raad ik niet aan, het lijkt mij gewoon een 21 poorts usb hub met een stukje visual basic software (zag ik in verkoopflashfilmpje). Het is dan goedkoper om gewoon een rits aan pci-kaartjes of usb hubs te kopen, ik denk niet dat je met de gewonnen tijd die 300euro extra eruit haalt

Send me your gameboys

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Titelchange naar iets dat de lading iets beter dekt :)
Verdubbelen is een beetje wazig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fopspeen
Bedankt voor de reacties.
Ik heb het nu opgelost met 3 usb hubs, en een script.
Di werkt perfect!! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motrax
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Motrax

Profileert

Als je het script kan posten als het verder gaat dan een copieer actie naar een driveletter, graag :)

Ik ben er in het verleden ook tegen aan gelopen, maar heb het uiteindelijk niet opgelost ivm tijdgebrek.

Overigens meerdere MP3 spelers in een systeem steken werkte bij ons niet, Windows XP sloeg volledig vast. Waarschijnlijk iets met dubbele media id's.

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fopspeen
Nou het was inderdaad een gewone kopieer actie naar een drive letter.

Ja ik moet er ook bi jvertellen, dat 2 hub saan 1 pc hangen ook niet echt handig werkt..
Na de 7 USB's begon de volgorde zich te veranderen..En kwam het niet meer overeen met wat in mijn script stond. Ik moest ze daarna 1 voor 1 erin duwen..Pas als hij gevonden werd door windows, de volgende. Dus niet allemaal in één keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tleeuwen
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 27-10-2021
Kijk ook eens naar dit soort apparatuur:

https://www.ureach.nl/usb_duplicators_erasers/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P1nGu1n
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 18:03
Ik gok dat TS een jaar of 12 geleden al wel een oplossing heeft gevonden voor zijn probleem :+

Always code as if the guy who ends up maintaining your code will be a violent psychopath who knows where you live.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 17:39

br00ky

Moderator Harde Waren
Dat. Oude koeien mogen in de sloot blijven
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.