Hallo Iedereen,
Ik heb gisteren bij media markt een toshiba externe hard disk gekocht van 640gb.
Gister avond uitgepakt en aangesloten, werd direct herkend en kon er meteen bestanden op goien.
Maar ik kreeg een probleem voorgeschoteld. Als ik een los bestand van een aantal gig over plaats dan doet hij het perfect. maar toen ik bijvoorbeeld 150 tot 200 gig selecteer en wil verplaatsen kreeg ik te zien dat er te weinig schijfruimte was.
wat ik heel vreemd vind aangezien er nog geen 20 gig op stond. als ik bij schijfbeheer kijk geeft hij de ruimte ook gewoon goed weer. Heb hem al proberen te formateren maar dat mocht ook n iet baten. Nu hoorde ik van een collega dat het wel eens te maken zou kunnen hebben met de "cache" maar moet eerlijk zeggen dat ik hier niet veel verstand van heb. heb ook nog even gegoogled maar ben niet echt ergens op uitgekomen omdat het moeilijk te beschrijven is in een zoekterm
. Heb allerlei dingen geprobeerd waaronder andere poorten gebruiken nogmaals formateren en een hdd scan uitgevoerd (hier kwam bij de quick scan niks uit geen damaged clusters... ben nu ook bezig met een deep scan)
Ik heb win xp sp3, al is dat niet zo interessant voor deze vraag
Alvast bedankt voor alle hulp en ik hoop voldoende info te hebben gegeven.
M.v.g.
Blueblazer
Ik heb gisteren bij media markt een toshiba externe hard disk gekocht van 640gb.
Gister avond uitgepakt en aangesloten, werd direct herkend en kon er meteen bestanden op goien.
Maar ik kreeg een probleem voorgeschoteld. Als ik een los bestand van een aantal gig over plaats dan doet hij het perfect. maar toen ik bijvoorbeeld 150 tot 200 gig selecteer en wil verplaatsen kreeg ik te zien dat er te weinig schijfruimte was.
Ik heb win xp sp3, al is dat niet zo interessant voor deze vraag
Alvast bedankt voor alle hulp en ik hoop voldoende info te hebben gegeven.
M.v.g.
Blueblazer