Toon posts:

Laptop met G965 chipset - VGA upgrade mogelijk?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb even jullie hulp nodig. Heb een tijd geleden naast mijn bestaande MACbook een ACER ASPIRE 5715z gekocht, alles eraf gepleurd, alles opnieuw geinstalleerd en ik geniet er nu met volle teugen van! Leuk ding, 4 GB ram, snelle processor, althans voor de dingen die ik erop doe. Echter 1 probleem, ik wil o.a. een keertje COD World at War proberen op mijn laptop, maar op de system requirements lab wordt al weergeven, wat ik al verwachtte, dat mijn VGA-kaart (ingebouwd?) gewoon érg slecht / matig is. Is het mogelijk deze te vervangen voor een andere interne? Of waar mogelijk externe, en nog een beetje leuk geprijsd ook?

Dit zijn nu mijn specf:

Videocard:

Minimum: Shader 3.0 or better, 256MB Nvidia GeForce 6600GT/ATI Radeon 1600XT or better

You Have:

Mobile Intel(R) 965 Express Chipset Family (Mobile Intel(R) 965 Express Chipset Family)
Video RAM: Required - 256 MB , You have - 448 MB
Video Card 3D Acceleration: Required - Yes , You have - Yes
Video HW Transform & Lighting: Required - Yes , You have - Yes
Vertex Shader Ver.: Required - 3.0 , You have - 3.0
Pixel Shader Ver.: Required - 3.0 , You have - 3.0

:+ _/-\o_

• Motrax
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Motrax

Profileert

Is niet te vervangen. Je moet sowieso een MXM compatible videokaart in je laptop hebben om het te kunnen verwisselen en dat is deze niet. Daarnaast zijn de vervangbare kaarten behoorlijk aan de prijs.

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

Verwijderd

Nee. Je hebt een IGP. Ik ga er niet van uit dat jouw aspire een MXM module heeft. Die zijn trouwens ook stervens duur om te kopen.

Edit: Spuit 11 8)7
Je topic titel mag wel duidelijker imho

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 20-01-2009 11:10 ]

• BeaM-R
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 11:23

BeaM-R

Powerrrrr

Ligt het aan mij of voldoet je kaart gewoon aan de minimum specificaties??
Kan ook niet echt uit deze gegevens halen wat voor videokaart het nu precies is...

PS: domme vragen bestaan niet, domme topictitels wel ;)

Edit: Ligt aan mij dus :+

[ Voor 7% gewijzigd door BeaM-R op 20-01-2009 11:12 ]

Skoda Enyaq iV60 Sportline * Toyota Aygo X * Fendt 510TF Joker * Honwave 35AE met Honda BF20

Verwijderd

Topicstarter
BeaM-R schreef op dinsdag 20 januari 2009 @ 11:10:
Ligt het aan mij of voldoet je kaart gewoon aan de minimum specificaties??
Kan ook niet echt uit deze gegevens halen wat voor videokaart het nu precies is...

PS: domme vragen bestaan niet, domme topictitels wel ;)

Edit: Ligt aan mij dus :+
Weet ik in ieder geval dat het gelezen wordt O-)

• InfinityG35
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 14-05 21:42
Modbreak:Lees jij even mee? FAQ Beleid - Reageren

[ Voor 80% gewijzigd door Ultraman op 20-01-2009 12:14 ]

5800X3D - X570 Elite - 32Gb 3600C16 - 6700XT - 990PRO 2TB - RM750X

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02:12

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Verwijderd schreef op dinsdag 20 januari 2009 @ 11:13:
[...]

Weet ik in ieder geval dat het gelezen wordt O-)
Reken maar dat je topic sowieso ook gelezen wordt met een goede titel ;)

Ik fix even: "Stomme vragen bestaan niet?" -> "Laptop met G965 chipset - VGA upgrade mogelijk?"

Oslik blyat! Oslik!

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-05 22:02

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Zo te zien heeft mijn collega net een titelfix gedaan, terwijl ik aan het typen was :)

In een laptop is de videochip meestal vast. Sommige modellen hebben zogenaamde MXM-modules, wat een soort van insteekkaartjes zijn. Jouw Acer zal ongetwijfeld niet zo'n kaartje hebben.

Een i965G is een simpele intregrated graphics oplossing. Je gaat daar nooit geen grafisch intensieve beelden uitkrijgen, en al helemaal niet met een speelbare framerate. Desktop en simpele spelletjes moet lukken, maar meer moet je er niet van verwachten daar is het niet voor ontworpen.

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Pagina: 1