Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[WINXP]Compressieprogramma achterhalen

Pagina: 1
Acties:
  • 136 views

Verwijderd

Topicstarter
Om zoveel mogelijk data op externe hdd te compresseerde ik enkele mappen op deze waaronder de map backup & mp3.
Na een format kwam ik erachter dat het compressieprogramma niet in de backupmap zat waardoor het redelijk (n) als ik alle mp3s terug dien af te halen.

Iemand die mij kan helpen hoe ik kan achterhalen wel compressieprogramma ik zou gebruikt hebben zonder ieder bestaande te hoeven proberen? |:(

• ronaldmathies
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 20 januari 2009 @ 10:53:
Om zoveel mogelijk data op externe hdd te compresseerde ik enkele mappen op deze waaronder de map backup & mp3.
Na een format kwam ik erachter dat het compressieprogramma niet in de backupmap zat waardoor het redelijk (n) als ik alle mp3s terug dien af te halen.

Iemand die mij kan helpen hoe ik kan achterhalen wel compressieprogramma ik zou gebruikt hebben zonder ieder bestaande te hoeven proberen? |:(
Als je zoekt op de verschillende extensies bij http://filext.com/ dan staan daar ook de identifying characters (dit zijn de eerste paar bytes van het bestand.

Bijvoorbeeld:

http://filext.com/file-extension/ZIP

Hex: 50 4B 03 04
ASCII: PK..

Dus een Zip file, als je die opend in een hex editor of notepad (eerste regel gaat in notepad meestal wel goed) dan staat daar in het begin PK

Zo heeft elke compressie variant zijn eigen identificatie. Dus hoef je alleen te zoeken op de verschillende extensies die je kent:

ZIP, ARJ, RAR, TAR.GZ etc... en vergelijken..

3015 Wp-z 5360 Wp-nno op 2 x SMA-SB3600 TL-21, Warmtepomp: ERSC-VM2CR2 / PUHZ-SHW140 YHA, WTW Q350, EV Kia Ev6 GT-Line

Verwijderd

Winrar? winzip? windows compressie? Zie je waarschijnlijk alleen al aan het icoontje op moment dat je NU winrar installeert en naar je back-up/mp3 mapje gaat

• ronaldmathies
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 20 januari 2009 @ 10:58:
Winrar? winzip? windows compressie? Zie je waarschijnlijk alleen al aan het icoontje op moment dat je NU winrar installeert en naar je back-up/mp3 mapje gaat
Ik weet niet zeker maar volgens mij gaat de meeste windows applicaties op extensie af, mijn vermoeden is dat de topicstarter geen extensie heeft.

3015 Wp-z 5360 Wp-nno op 2 x SMA-SB3600 TL-21, Warmtepomp: ERSC-VM2CR2 / PUHZ-SHW140 YHA, WTW Q350, EV Kia Ev6 GT-Line

• Noork
  • Niet online
Tip voor in de toekomst: Het is vrij onzinnig om mp3 te comprimeren. Je hebt misschien een winst van 0,5%.

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Dit is een vraag die je zeer eenvoudig zelf op kunt lossen; het achterhalen van een bestandstype is echt niet zo ingewikkeld. Zou je Policy: Alle regels die op het forum gelden even willen doorlezen en in het vervolg eerst even zelf wat willen proberen voordat je een topic start?

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.