Toon posts:

Wireless Belkin N router > Asus Wl500g > netwerkprinter

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit met het volgende probleem en hoop dat iemand mij kan helpen:

Sinds dit weekend ben ik overgestapt van adsl internet naar Ziggo kabelinternet. Mijn modem staat in de meterkast en middels een (nieuwe) Belkin N router heb ik een draadloze toegang tot internet gecreëerd. Dit werkt prima.

Mijn werkplek is elders in de woning en daar heb ik een Brother MFC7820N netwerkprinter staan. Deze Brother is middels ethernet verbonden aan mijn (oude) Asus WL-500g router. Dit was ook al zo toen ik nog adsl-internet had en toen kon ik deze printer draadloos benaderen. Nu lukt dit echter niet meer en daarmee is mijn vraag gesteld: kan iemand mij vertelen of ik mijn printer via de asus-router op kan nemen in het Belkin netwerk en zo ja, hoe dan?

Ter aanvulling:
- Mijn Asus router heeft het IP adres: 192.168.1.1
- Mijn Belkin router heeft het IP adres: 192.168.2.1
- DHCP server van de Belkin router deelt adressen uit van 192.168.2.2 tot 192.168.2.100

Ik heb al van alles geprobeerd, onder andere gebaseerd op deze HOWTO: [HOWTO]Draadloze Router gebruiken als Access Point
- Ik heb mijn Asus router ingesteld op hetzelfde kanaal als de Belkin router, de Asus router ingesteld als AP met hetzelfde SSID als de Belkin router, de standaard gateway van de Asus router ingesteld op 192.168.2.1, de Asus router een statisch IP adres gegeven buiten het bereik van de DHCP reeks van de Belkin router, etc. Maar het is me niet gelukt…

Ik ben dan ook een leek op dit gebied, maar wil graag vragen of er iemand is die me hiermee kan helpen? Of wellicht is het onmogelijk om mijn Belkin N router en Asus G router in een netwerk te laten communiceren?