• Icyzer
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 24-12-2025
Ik heb afgelopen zaterdag een mooie samsung laptop gekocht bij de mediamarkt. Hartstikke mooi ding goeie kwaliteit het is alleen niks voor mij zoon laptop. Nu staat er in de voorwaarden van mediamarkt dat je notebooks en desktops niet mag komen ruilen. Dus ik gebelt naar het plaatstelijke filliaal, helaas konden zij mij niet helpen, wel zeiden ze dat er misschien andere filliaalen zijn die wel laptops innemen.
Weer helaas, ik kon niks vinden op de website van mediamarkt.

Iemand enige tips hoe ik dit moet spelen om eventueel toch een tegoedbon of geld terug te krijgen?

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
Als het geen verkoop op afstand is, is Mediamarkt niet verplicht het product terug te nemen.

March of the Eagles

Verwijderd

Hm.. Lastig.. Als het een ondeugelijk product zou zijn, moeten ze hem natuurlijk ook terugnemen.. Maar jah, dat is in dit geval niet zo..

Aangezien er duidelijk in de voorwaarden staat dat notebooks en desktops niet geruild mogen worden, denk ik dat je een beetje het haasje bent (om het subtiel te verwoorden).. Bel anders dat plaatselijke filiaal eens op en vraag of zij ook weten welke filialen wel laptops innemen.. Aangezien er niet zo heel veel Mediamarkten zijn in Nederland, lijkt me dit niet heel moeilijk te achterhalen..

Hoe dan ook geef ik je niet al te veel hoop dat je hem kan inleveren.. Wat dat betreft zou ik ook eens gaan rondkijken op marktplaats..

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Jammer voor je. Maar hoe kun je er uberhaupt een hebben gekocht en na een paar dagen constateren dat het 'niks voor je is'. :?

• Icyzer
Zyll bedankt voor je tips ik zal daar eens naar kijken!

@noork: Dat is best makkelijk, stront eigenwijs zijn :P

• b00ster
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 16-10-2025
:> Lang leve marktplaats, voor al u verkoop in nood... :9 :P :D

• _the_crow_
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-03-2025

_the_crow_

Rare vogel

Ze zijn niets verplicht aangezien het een deugdelijk product is. Misschien maar te koop zetten in de vraag&aanbod-sectie van de t.net frontpage. Of anders marktplaats. :)
Verwijderd schreef op dinsdag 20 januari 2009 @ 10:01:
Bel anders dat plaatselijke filiaal eens op en vraag of zij ook weten welke filialen wel laptops innemen.. Aangezien er niet zo heel veel Mediamarkten zijn in Nederland, lijkt me dit niet heel moeilijk te achterhalen..
Dat gaan ze natuurlijk nooit zeggen. Als ze het al weten. Bij de keten waar ik werk komt het ook wel eens voor dat verschillende filialen verschillende regels hanteren wat betreft terugnemen. Maar een laptop lijkt me toch wel iets anders dan bijvoorbeeld een harddisk of een mp3speler.

Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Met een beetje geluk krijg je er op marktplaats nog meer voor dan dat je betaald hebt in de winkel, dat lukt je in V&A wat minder goed.

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

• B-Bandit
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 09:28
Heb je de laptop uit de verpakking gehaald dan? Als hij nog in de doos (met seal) zit is het echt geen probleem hoor. Als hij uitgepakt is denk ik dat je pech hebt en zal je hem inderdaad moeten doorverkopen.e

Psn=Boobybandit - i7 8700K | Asus Prime Z370-A | Corsair Vengeance 16GB DDR4 @3200Mhz| AORUS GTX 1080TI 11Gb Extreme edition | Logitech Z-5400 | Corsair 750W | ASUS PB 279Q

Verwijderd

_the_crow_ schreef op dinsdag 20 januari 2009 @ 10:11:
[...]
Dat gaan ze natuurlijk nooit zeggen. Als ze het al weten. Bij de keten waar ik werk komt het ook wel eens voor dat verschillende filialen verschillende regels hanteren wat betreft terugnemen. Maar een laptop lijkt me toch wel iets anders dan bijvoorbeeld een harddisk of een mp3speler.
Aangezien het plaatselijke filiaal wel aangeeft dat er MISSCHIEN filialen zijn die dat wel doen, is het op z'n minst het uitzoeken waard :) Bij Vraag&Aanbod of op marktplaats krijg je toch al snel minder voor je laptop dat je oorspronkelijk betaald hebt.. Niet geschoten is natuurlijk altijd mis :)

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17:47

Sick Nick

Drop the top!

Kan me niet voorstellen dat er ook maar een vestiging is die dat gaat doen. De mediamarkten zijn allemaal zelfstandige winkels op franchise basis. Die andere filialen hebben hem niet zelf verkocht, ze moeten dan het aankoopbedrag wel zelf ophoesten. Vervolgens zit de winkel die hem inneemt (hetzij waar je m hebt gekocht of een andere) met een geopend product wat niemand tegen de normale verkoopprijs gaat kopen. Daar gaat dus verlies op gemaakt worden dus daarmee snijden ze zichzelf flink in de vingers als ze het wel zouden doen ;)

• HendrikN
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 16:34
Zover ik weet staat de MediaMarkt (terecht) in z'n recht om het product niet in te nemen, het zou toch wat zijn als mensen zomaar na aankoop iets terug mogen brengen omdat bijv. de kleur hen ineens niet meer aanstaat?

Bij de computerketen waar ik werk (yo _the_crow_! :p ) gebeurt me dat ook eigenlijk te vaak, we zijn toch geen bibliotheek :o

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19:01
HendrikN schreef op dinsdag 20 januari 2009 @ 11:21:
Het zou toch wat zijn als mensen zomaar na aankoop iets terug mogen brengen omdat bijv. de kleur hen ineens niet meer aanstaat?
Dat gebeurt dus zeker wel bij de MediaMarkt, alleen niet bij computers en laptops dus.

Maar volgens mij kun je andere dingen zo weer omruilen.

• Praetextatus
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 22-01 14:40

Praetextatus

the dutch_paki

offtopic: Dat je het niet terug kunt brengen heeft alleen te maken met de MS licensies ;)

How that must belive unsaid suffer don't ask to get Nothing too all...

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11:21

SeatRider

Hips don't lie

Praetextatus schreef op dinsdag 20 januari 2009 @ 11:54:
offtopic: Dat je het niet terug kunt brengen heeft alleen te maken met de MS licensies ;)
En daarom kun je een laptop gekocht via een webwinkel wel terugsturen?

Nederlands is makkelijker als je denkt

• joopv
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Zover ik weet staat de MediaMarkt (terecht) in z'n recht om het product niet in te nemen, het zou toch wat zijn als mensen zomaar na aankoop iets terug mogen brengen omdat bijv. de kleur hen ineens niet meer aanstaat?

Bij de computerketen waar ik werk (yo _the_crow_! :p ) gebeurt me dat ook eigenlijk te vaak, we zijn toch geen bibliotheek :o
Voor de meeste lezers hier misschien moeilijk voor te stellen omdat die (veel te) erg rationeel bezig zijn.

Maar veel aankopen worden niet op rationele argumenten maar op emotionele argumenten gedaan.

Daar kun je ook een miskoop mee doen.

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18:18
SeatRider schreef op dinsdag 20 januari 2009 @ 11:56:
[...]

En daarom kun je een laptop gekocht via een webwinkel wel terugsturen?
Nee, dat komt omdat iemand ooit de wet 'koop-op-afstand' heeft bedacht. :P

• SyS_ErroR
  • Registratie: Juni 2002
  • Nu online
Praetextatus schreef op dinsdag 20 januari 2009 @ 11:54:
Nee, heeft er niets mee te maken! ;)
Het probleem is dat mensen niet meer nadenken bij een aankoop, en als ze het niet bevalt, dan ruilen ze hem toch gewoon ff? De volgende klant wil forse korting (en terecht), want het is een geopende doos.

Ruilen van producten is een extra service, geen wettelijke verplichting. (Koop op Afstand is hier niet van toepassing). Als het product meteen defect is, is dat natuurlijk een ander verhaal.. ;)

Nee, de MM zal je notebook niet meer innemen, had je van te voren maar beter na moeten denken...
V&A / Marktplaats, daar moet je zijn! (Of, je gaat dat ding gewoon lekker gebruiken.. :))

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
joopv schreef op dinsdag 20 januari 2009 @ 12:02:
[...]

Voor de meeste lezers hier misschien moeilijk voor te stellen omdat die (veel te) erg rationeel bezig zijn.

Maar veel aankopen worden niet op rationele argumenten maar op emotionele argumenten gedaan.

Mensen kicken vooral op specs. Een GeForce 9400 met 1024MB geheugen :9~ enzoverder.

March of the Eagles

• joopv
  • Niet online
Correctie: tweakers kicken op specs. De rest van de mensheid kickt op kleur, geur, en de mooie ogen van de verkoopster.

Verwijderd

joopv schreef op dinsdag 20 januari 2009 @ 12:28:
Correctie: tweakers kicken op specs. De rest van de mensheid kickt op kleur, geur, en de mooie ogen van de verkoopster.
Eens. Mensen zijn suckers voor reclame en lokkertjes. Maar dat ze op emotionele gronden een aankoop doen waar ze het later niet mee eens zijn, is geen excuus om de koop later ongedaan te willen maken.

• FikkieHo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13:33

FikkieHo

Wokmaster

Hm.. In Arnhem is het zo dat alles binnen 14 dagen ruilen, het gewoon ongeacht geopend (natuurlijk wel met originele bepakking)... Maar goed, met laps en pc's geldt het weer niet..

[ Voor 15% gewijzigd door FikkieHo op 20-01-2009 12:36 ]

Vliegtuigjes bouwer - i.o.

• disheaver
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
dominator schreef op dinsdag 20 januari 2009 @ 12:11:
[...]

Nee, dat komt omdat iemand ooit de wet 'koop-op-afstand' heeft bedacht. :P
Hij heeft wel een punt. Als door de MS licentie ruilen nadelig is voor de verkoper (financieel neem ik aan), waarom worden er dan laptops (met MS licentie) door webwinkel verkocht, vaak ook nog goedkoper, waar ze wel verplicht zijn te ruilen binnen 8 dagen? Tegelijk: waarom geen laptops, en wel plasma's en dergelijk?

• stylezzz
Een laptop die al gebruikt geregistreerd en vol staat met allerlei meuk kun je niet meer 100% terug in nieuwstaat krijgen. Een TV die 5 uur bij iemand thuis heeft staan draaien kan zo weer de winkel in (hopelijk ziet de volgende klant het service menu niet ;) ), bij die laptop kan dat niet en zal dus (fors) op afgeschreven moeten worden. :)

• _the_crow_

_the_crow_

Rare vogel

Verwijderd schreef op dinsdag 20 januari 2009 @ 11:10:
Aangezien het plaatselijke filiaal wel aangeeft dat er MISSCHIEN filialen zijn die dat wel doen, is het op z'n minst het uitzoeken waard :) Bij Vraag&Aanbod of op marktplaats krijg je toch al snel minder voor je laptop dat je oorspronkelijk betaald hebt.. Niet geschoten is natuurlijk altijd mis :)
Tenzij je bereid bent om alle filialen af te bellen, ga je daar niet achter komen. :)

Nofi, maar logischerwijs heeft de verkoper daar geen ene moer mee te maken. Om het bot te zeggen: domme pech voor de koper. Het is een gunst om te ruilen. En al helemaal om geld terug te geven.
Heerlijke zin om te zeggen. "We zijn geen bibliotheek". Ooit één keer gezegd tegen een klant. Bij welke keten werk je trouwens? Ik bij Paradigit. :)

Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.

• HendrikN
_the_crow_ schreef op dinsdag 20 januari 2009 @ 13:05:
[...]
Tenzij je bereid bent om alle filialen af te bellen, ga je daar niet achter komen. :)
[...]
Nofi, maar logischerwijs heeft de verkoper daar geen ene moer mee te maken. Om het bot te zeggen: domme pech voor de koper. Het is een gunst om te ruilen. En al helemaal om geld terug te geven.
[...]
Heerlijke zin om te zeggen. "We zijn geen bibliotheek". Ooit één keer gezegd tegen een klant. Bij welke keten werk je trouwens? Ik bij Paradigit. :)
Para Zoetermeer represent

• Icyzer
Ik snap dat ik geen poot om op te staan heb, naja ik ga vandaag of morgen maar eens langs en anders hou ik hem gewoon :P

• joopv
  • Niet online
dominator schreef op dinsdag 20 januari 2009 @ 12:49:
Een laptop die al gebruikt geregistreerd en vol staat met allerlei meuk kun je niet meer 100% terug in nieuwstaat krijgen.
Lijkt me gewoon een kwestie van een disk image terugplempen. Mag toch aannemen dat een restore cd/dvd/partitie standaard is bij een nieuwe machine?

• _the_crow_

_the_crow_

Rare vogel

joopv schreef op dinsdag 20 januari 2009 @ 17:31:
Lijkt me gewoon een kwestie van een disk image terugplempen. Mag toch aannemen dat een restore cd/dvd/partitie standaard is bij een nieuwe machine?
De recovery functie geeft niet altijd de keus om een andere taal te kiezen dan de eerste keer al gekozen was. Dus daaruit concluderend kan je niet zeggen dat je de laptop in nieuwstaat kan terugzetten.

Overigens is dit niet bij alle fabrikanten, maar de meeste fabrikanten hanteren het hierboven beschreven systeem wel. :)

• stylezzz
joopv schreef op dinsdag 20 januari 2009 @ 17:31:
[...]
Kun je inderdaad doen, echter zoals the_crow hierboven al beschreef is ie dan toch net niet helemaal nieuw. Sommige klanten zullen het misschien niet eens merken, maar je zult er maar net 1 treffen die staat te flippen voor je balie. :P

• Dutch_Razor
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01-11-2024
[...]

Dat maakt het nog niet het probleem van de verkoper. Verkocht is verkocht, tenzij er iets mis mee is, en zelfs dan krijg je vaak nog een vervangend product i.p.v. je geld terug.

• stylezzz
Probleem is ook een beetje dat er zaken zat zijn die 'no-questions-asked' gewoon spullen terug nemen binnen zoveel tijd. Breng maar eens terug bij de hema of praxis, die gaan de hele discussie niet eens aan maar geven gewoon meteen je geld terug. Dan heb je ook nog een een of andere koop-op-afstand wet waarbij je binnen een paar dagen je zooi gebruikt en wel terug kan sturen. Soms heb ik er best begrip voor dat het allemaal best verwarrend is voor een doorsnee consument wat nou wel of niet kan bij een winkel. Waar ik dan weer geen begrip voor heb is dat je af en toe voor oplichter (of erger) word uitgemaakt als je eens iets niet terug neemt omdat de klant 'het nogal tegen vond vallen'. :P

• HendrikN
dominator schreef op dinsdag 20 januari 2009 @ 21:50:
Probleem is ook een beetje dat er zaken zat zijn die 'no-questions-asked' gewoon spullen terug nemen binnen zoveel tijd. Breng maar eens terug bij de hema of praxis, die gaan de hele discussie niet eens aan maar geven gewoon meteen je geld terug. Dan heb je ook nog een een of andere koop-op-afstand wet waarbij je binnen een paar dagen je zooi gebruikt en wel terug kan sturen. Soms heb ik er best begrip voor dat het allemaal best verwarrend is voor een doorsnee consument wat nou wel of niet kan bij een winkel. Waar ik dan weer geen begrip voor heb is dat je af en toe voor oplichter (of erger) word uitgemaakt als je eens iets niet terug neemt omdat de klant 'het nogal tegen vond vallen'. :P
Bij de keten waar ik werk zijn we ook nogal coulant in het terugnemen, tot laptops aan toe zelfs. De klant moet het alleen niet als de regel beschouwen, want wanneer ik (als verkoper) het niet vertrouw of er missen zelfs spullen dan moeten wij natuurlijk helemaal niks terugnemen.

• stylezzz
Hehe, lijkt me niet meer als normaal. Al lijken zelfs dan sommige klanten het niet te snappen... Koop een Z-5500, pleur snel alle verpakkingen weg... Krijg vervolgens ruzie met de buren omdat je teveel herrie maakt en ga vervolgens de winkelier verrot schelden omdat ie die set niet meer terug wilt nemen. Lach er maar om, het gebeurt gewoon. :P

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Een Z-5500 is niet erg leuk voor de buren idd, ik heb er zelf één gehad en @ max. volume hoor je dat ding huizen ver (raam stond wel open).

March of the Eagles

Verwijderd

Sommige Mediamarkten nemen wel laptops terug. Ergens op dit forum (meen een topic over Macbook Pro of Sony FZ serie) stond een half jaar terug iets over MM Tilburg/Breda die laptops terugneemt binnen die 14 dagen, ook als de doos is geopend en de software is geinstalleerd. Laptops in ongeopende dozen kunnen bij iedere MM retour binnen 14 dagen, vaak ook geopende dozen mits de taalkeus voor WIndows niet is gemaakt.

Alhoewel het hier ging om een laptop gekocht bij de MM is het volgende interessant voor laptops gekocht bij webwinkels: http://blog.iusmentis.com...bij-laptops-via-internet/
Conclusie: je mag altijd terugsturen binnen die 7 dagen als de software niet los wordt bijgeleverd. Wordt de software los bijgeleverd en heb je deze geinstalleerd dan kan het lastiger liggen.

[ Voor 61% gewijzigd door Verwijderd op 24-01-2009 15:28 ]

Pagina: 1