TFT/LCD scherm van maximaal 45mm diep

Pagina: 1
Acties:

• petturik
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-04 13:23

petturik

aka Captain Stubing

Topicstarter
Ik ben bezig met de bouw van een digitaal DJ systeem. Omdat ik alles netjes wil inbouwen ben ik nu op zoek naar een LCD of TFT scherm van maximaal 45mm dikte. (uiteraard is dit zonder de voet)

Nu loop ik al een paar dagen op tweakers en google te zoeken maar bij vrijwel alle schermen wordt de dikte van het scherm inclusief de voet weergegeven. Ik heb gezocht op google en geprobeerd mijn zoekopdracht te verfijnen met termen als flat, thin en dun maar aangezien dit al vrij algemene termen voor deze schermen zijn wordt ik hier niet zoveel wijzer van.

Daarna ben ik sites van bekende monitorbouwers afgegaan en heb ik specificaties van alle monitoren nagelopen maar nog geen resultaat.Ik heb zelfs al diverse mailtjes gestuurd naar mensen die een monitor aanboden in V&A maar deze bleken ook allemaal te diep voor mijn wensen.

Enige scherm wat tot nu toe in de buurt komt is een AOC 177Sa scherm van 51 mm, maar dit is net te dik. Ik heb wel diverse touchscreens gevonden (bijv. deze op Ebay). Dus het is wel mogelijk, alleen zijn deze touchscreens ver boven mijn budget.

Specifiek zoek ik dus een scherm van maximaal 15 of 17 inch diagonaal, max 45mm dik en met vesa bevestigingspunten. Iemand een idee? (of misschien een site waar ik verder mee kom?)

nihongo ga sukoshi hanasemas

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

In hoeverre is het bezwaarlijk om de behuizing aan te passen? Het paneel met electronica is vaak een stuk minder dik, zoals je ook veel bij de inbouw touchscreens ziet. Ik weet dat m'n oude Sony monitortje helemaal niet zo gek dik is op het moment dat je de behuizing eraf haalt.

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Mijn Samsung 15" is ook net iets dikker dan 45 mm. Rond de 50-55 denk ik zo. Als je de behuizing eromheen afhaalt, dan haal je de 45 denk ik wel. Wat belangrijker is is dat je wel luchtstromen achterlangs creeert, want dat is wel belangrijk, anders fikt alsnog je scherm door.

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

• kalizec
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13-05 08:44
Zoek eens op de volgende termen LCD thin 17" dan zul je zeker wel schermen vinden van minder dan 45 mm diep.

http://www.engadget.com/2...itor-12-millimeters-thin/
http://www.amazon.com/KDS...nalog-Black/dp/B000KOYVW4

En ik denk nog wel meer. Wellicht kun je ook de termen nog aanpassen om thin clients over te slaan.

Core i5-3570K/ASRock Z75 Pro3/Gigabyte Radeon HD7850/Corsair XMS3 2x4GB/OCZ Vertex2 64GB/3x640GB WD Black/24" B2403WS Iiyama x2/Nec 7200S

• petturik

petturik

aka Captain Stubing

Topicstarter
Terw_Dan schreef op dinsdag 20 januari 2009 @ 08:24:
In hoeverre is het bezwaarlijk om de behuizing aan te passen?
Ik hou uiteraard alle opties open, al lijkt het mij het mooiste dat ik het scherm heel houd. (al was het alleen maar voor de garantie. Hier een idee van hoe ik het ga inbouwen. Het komt dus op een soort opvouwbare mount die je inklapt en er dan een kap overheen doet. Dit is wat meteen ook de diepte bepaalt.
Hooglander1 schreef op dinsdag 20 januari 2009 @ 08:28:
Mijn Samsung 15" is ook net iets dikker dan 45 mm. Rond de 50-55 denk ik zo. Als je de behuizing eromheen afhaalt, dan haal je de 45 denk ik wel. Wat belangrijker is is dat je wel luchtstromen achterlangs creeert, want dat is wel belangrijk, anders fikt alsnog je scherm door.
Qua luchtstromen zit het wel goed, ik wil het geheel wel een beetje beschermen tegen bier enzo. ;)
kalizec schreef op dinsdag 20 januari 2009 @ 08:53:
Zoek eens op de volgende termen LCD thin 17" dan zul je zeker wel schermen vinden van minder dan 45 mm diep.
Klopt, deze had ik ook al gevonden maar ik had ook al ontdekt dat de eerste geen vesa bevestigingspunten heeft en van de tweede kon ik nergens de exacte diepte vinden.

• kalizec
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13-05 08:44
Dan zoek je toch even verder... heb er notabene bij gezet hoe je er gemakkelijk meer kunt vinden.

Core i5-3570K/ASRock Z75 Pro3/Gigabyte Radeon HD7850/Corsair XMS3 2x4GB/OCZ Vertex2 64GB/3x640GB WD Black/24" B2403WS Iiyama x2/Nec 7200S

• petturik

petturik

aka Captain Stubing

Topicstarter
kalizec schreef op dinsdag 20 januari 2009 @ 09:45:
Dan zoek je toch even verder... heb er notabene bij gezet hoe je er gemakkelijk meer kunt vinden.
Dat heb ik al gedaan inclusief het uitsluiten van thin clients maar daar kom ik dus niet verder mee. Evengoed bedankt voor je hulp. :)

Pagina: 1