[2003] Logon/logoff script vs. niet afmelden*

Pagina: 1
Acties:

• mvandek2
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-11-2025
Om een overzicht te hebben wanneer mensen "aan het werk" zijn geweest gebruik ik een logon/logoff script in de Default domain policy in een SBS2003-DC / Wind2003-TS omgeving waarbij ik per logon/logoff actie een regel wegschrijf in een logbestand met datum/tijd/enz.

Ik heb op de TS een "idle sessin limit" van 30 minuten waarna de sessie wordt verbroken. Op de pc's wordt na 30 minuten de screensaver ingeschakeld. Zodoende wordt ook na 30 minuten passiviteit de gebruiker afgemeld en deze gebeurtenis wederom weggeschreven in het logbestand.

Is er een manier om ook te kunnen registreren dat er niet manueel maar automatisch is afgemeld?

Bedank,

Mark

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Er is een "vieze" manier mbv een ingestelde screensaver die geactiveerd wordt na 29 minuten en die een log-regel wegschrijft, en er is een juiste manier met behulp van een disconnect script.

Zal morgen wel even kijken naar het disconnect script, maar dacht dat degene die ik had voor Citrix was.
Maar deze wordt dus ook geactiveerd als iemand een TS disconnect, en als je in het logoff script niet goed rekening hiermee houdt dan heb je kans dat eerst iemand disconnect, daarna automatisch een logoff krijgt voor 1 logon. Daar moet je wel op letten.

Maar waarom boeit dit je iets als ik vragen mag? Of mensen aan het werk zijn lijkt me makkelijker te regelen via een screensaver die na 15 min inactiviteit een logregel wegschrijft. Kwartier erna een logoff betekent 30 min niets gedaan.

Sowieso kan het nog redelijk complex worden om te bepalen wie er aan het werk is met een TS omgeving zolang je enige fat-clients ( bijv laptops ) ertussen hebt zitten. Als iemand een bestand lokaal opent is hij dan aan het werk?

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
mvandek2 je zou nu toch echt wel moeten weten dat we hier
1. verwachten dat je het OS in de titel zet
2. meldt wat je zelf al hebt geprobeerd.

1 fix ik even voor je, regel je 2 zelf nog even?

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters