Wat nodig voor draadloos ontvangst?

Pagina: 1
Acties:

• MvRtje
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14:53
Beste,

Boven op mijn zolder komt er een netwerk kabel die ik telkens in mij laptop moet doen om internet te hebben. Nu beneden staat er ergens gewoon een kastje in de meterkast waar die kabel inzit.

Wat kan ik nu het beste kopen om op die kabel die op zolder uitkomt aan te sluiten zodat ik draadloos kan werken in mijn kamer en eventueel 1 verdieping lager? Voor zo weinig mogelijk geld.

alvast bedankt!

WP: NIBE S2125-12 - SMO-S40 / PV: SolarEdge 7200WP / SigenStor 17kW + 36kWh / Zeekr 7x AWD Privilege / Home Assistant / 2x Easee EV / Gardena Smart / Navimow H3000E-VF / Dreame X40 Ultra

• Yippie
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 09-03 16:32
simpel..een accespoint

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Nu online

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica

Powered by

Betreft je huidige router een draadloze router? Wanneer dit het geval is, kun je via het menu van je router WLAN inschakelen. Mocht je niet weten welk type router je hebt, post dan je merk / type.

Zo niet, dan raad ik je aan een accespoint aan te schaffen.

• MvRtje
Nee het is gewoon een router zonder wireless erop;)

Dus accespoint? Bedankt!

WP: NIBE S2125-12 - SMO-S40 / PV: SolarEdge 7200WP / SigenStor 17kW + 36kWh / Zeekr 7x AWD Privilege / Home Assistant / 2x Easee EV / Gardena Smart / Navimow H3000E-VF / Dreame X40 Ultra

• MvRtje
Even nog reactie hierop, ik heb nog een oud routertje liggen.. een oude digiconnect ding.

als ik deze wil aansluiten om boven draadloos te krijgen moet ik dan het voglende doen:

Statisch ip instellen dat ik normaal via de kabel op mijn laptop krijg?
En dan gewoon verbinding maken naar draadloos?

Of hoe kan ik dit het beste doen zodat die router als soort van acces point werkt?

alvast bedankt!

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 03-03 17:49

BHQ

Als er al een router voor hangt die DHCP't, dan het LAN IP van het aanhangende apparaat veranderen in iets wat niet bezet is in het netwerk. Dan in een LAN interface prikken, de WAN laat je leeg.

• MvRtje
zou je dit even iets duidelijker uit kunne leggen? snap niet goed hoe je dat bedoeld?

• Florinsz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 06-01 11:08
MvRtje schreef op dinsdag 20 januari 2009 @ 17:09:
Even nog reactie hierop, ik heb nog een oud routertje liggen.. een oude digiconnect ding.

als ik deze wil aansluiten om boven draadloos te krijgen moet ik dan het voglende doen:

Statisch ip instellen dat ik normaal via de kabel op mijn laptop krijg?
En dan gewoon verbinding maken naar draadloos?

Of hoe kan ik dit het beste doen zodat die router als soort van acces point werkt?

alvast bedankt!
weet je zeker dat die draadloos ondersteund?

• MvRtje
Oke, alles werkend gekregen. Nu allen het probleem dat het ontvangst beneden zeer slecht is.
Als ik nu een nieuwe Router koop, zal het onvangst dan beter zijn? Heb nu een 11g routertje, een hele oude van 3/4 jaar geleden denk ik.

En welke rade jullie mij dan aan? Zo goed koop mogelijk voor het beste ontvangst!

• nielsl
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 24-02 18:43
tsja, zijn een beetje tegenstrijdige zaken, zo goedkoop mogelijk met een zo goed mogelijk ontvangst.

Senao heeft heel goed spul, maar das duur. In mijn ervaring leveren sitecom en linksys goede spullen. Aanrader bij sitecom, ga dan niet voor de E30,- variant maar voor de E50,- variant, meestal iets beter.
Verder, als je 2 accespoints instelt die hun netwerk bedraad ontvangen, let erop dat je ze beiden op een ander channel zet

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09-03 14:42

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Misschien laat, maar hier is nog het e.e.a. te vinden: Hoe deel ik Internet ?

Verder is het verkrijgen van betere dekking in huis vrij lastig. Zelf heb ik mijn Access Point midden in het huis staan, zodat ik overal de maximaal mogelijke dekking haal. Maar mijn huis heeft dikke betonnen muren. Een huis met houten wanden zal daar minder last van ondervinden.
Ik zou zeggen: plaatst de router/wap daar waar je het vaaksts met de laptop zit, dan ondervind je er de minste problemen mee. Een nieuwere WAP en op wifi adapter zal niet persee tot betere verbindingen leiden.

Verwijderd

Vergeet ook je beveiliging van het draadloze netwerk niet.

• HyperBart
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 15:08
Mja, en als je dan toch ineens en draadloos "station" gaat kopen, dan neem je eigenlijk beter gewoon een draadloze router van Linksys of eender welk ander merk dat je aanstaat, en dat gebruik je dan als Access Point, gaat dan je eerste router ooit kapot, kan je met een 15minuutjes configgen je internet terug up and running krijgen.

Als je dus een draadloze router koopt: check dan:
[HOWTO]Draadloze Router gebruiken als Access Point
Pagina: 1