Flash AS2 Movieclip verwijderen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterEs
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08-07 11:00
Met flash (AS2) ben ik een spelletje aan het maken. Er is een MC die beweegt, en als het stil staat dan moet het zichzelf verwijderen. Het tweenen duurt precies 800ms sec. Het word steeds gedupliceerd en daarom wil ik de code in de MC zelf hebben.

Wat ik al heb geprobeerd:

in de mc:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
this.onEnterFrame = function()
{
setInterval(removeMovieClip,800,this);
};

this.onEnterFrame = function()
{
remove()
{
this.removeMovieClip();
}

setInterval(remove,800);
};

op het hoofdframe:

xOld = -1;
eval("this.kogel_mc"+i).onEnterFrame = function()
{

if (_root.duplucationStart == true)
{
if (this._x == xOld)
{
this.unloadMovie();
trace("this.kogel_mc"+i);
}
else
{
xOld = this._x;
//trace("nietzelfde");
}
}

};

Ik heb een vergelijkbare manier ook al op frame1 van de MC gezet. Niets werkt. Er is een manier dat het wel werkt, dan verdwijnt de gedupliceerde MC. Maar vervolgens werkt het dupliceren niet meer. Heel vreemd

Voor het tweenen gebruik ik overigens LMC tween.

Iemand enig idee hoe ik een MC kan laten verdwijnen als het niet meer beweegt.

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edwinistrator
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23-03-2022
Als je de fusekit gebruikt kan je toch na afloop van een tween een functie aanroepen, doormiddel van func: ?
Flash ActionScript:
1
2
3
var f:Fuse = new Fuse();
f.scope = this;
f.push({target:menu, _alpha:0, func:"onMenuShown"});

zie hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterEs
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08-07 11:00
Ik begin me probleem al beter te snappen. Het werkt op zich wel, alleen als ik een iets aanpas aan een gedupliceerde MC dan geld dit voor alle gedupliceerde MC. Ook voor een MC die nog gedupliceerd moeten worden. Het zelfde gebeurd als ik steeds via attachMovie een nieuwe instantie aanmaak.

Hoe kan een gedupliceerde MC verwijderen/aanpassen, zonder dat dit invloed heeft op anderen gedupliceerde MCs?

Via Fuse heb ik het al werkend gekregen, alleen is het dan nog te traag. Het eerste schot gaat prima, daarna zit er steeds meer tijd tussen klikken en bewegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ath92
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 03-05 10:34
Ik weet niet 100% zeker of dit via AS2 ook kan, maar wat je zou kunnen proberen is:

In plaats van duplicateMovieClip, de MC die je anders had geduplicate een linkage identifier geven (library, rechter muisknop op mc, linkage... Export for actionscript en dan een naam geven). Dan kun je (in ieder geval in AS3) een nieuwe instance van je movieClip maken door te zeggen:

code:
1
var mijnMc = new LinkageNaam();

Daarna kun je dan dus gewoon de mc's aanpasen.