Met flash (AS2) ben ik een spelletje aan het maken. Er is een MC die beweegt, en als het stil staat dan moet het zichzelf verwijderen. Het tweenen duurt precies 800ms sec. Het word steeds gedupliceerd en daarom wil ik de code in de MC zelf hebben.
Wat ik al heb geprobeerd:
in de mc:
Ik heb een vergelijkbare manier ook al op frame1 van de MC gezet. Niets werkt. Er is een manier dat het wel werkt, dan verdwijnt de gedupliceerde MC. Maar vervolgens werkt het dupliceren niet meer. Heel vreemd
Voor het tweenen gebruik ik overigens LMC tween.
Iemand enig idee hoe ik een MC kan laten verdwijnen als het niet meer beweegt.
Alvast bedankt!
Wat ik al heb geprobeerd:
in de mc:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
| this.onEnterFrame = function() { setInterval(removeMovieClip,800,this); }; this.onEnterFrame = function() { remove() { this.removeMovieClip(); } setInterval(remove,800); }; op het hoofdframe: xOld = -1; eval("this.kogel_mc"+i).onEnterFrame = function() { if (_root.duplucationStart == true) { if (this._x == xOld) { this.unloadMovie(); trace("this.kogel_mc"+i); } else { xOld = this._x; //trace("nietzelfde"); } } }; |
Ik heb een vergelijkbare manier ook al op frame1 van de MC gezet. Niets werkt. Er is een manier dat het wel werkt, dan verdwijnt de gedupliceerde MC. Maar vervolgens werkt het dupliceren niet meer. Heel vreemd
Voor het tweenen gebruik ik overigens LMC tween.
Iemand enig idee hoe ik een MC kan laten verdwijnen als het niet meer beweegt.
Alvast bedankt!