Goedendag,
Ik ben nu nog hard bezig met mijn project, de laatste dingetjes, voordat ik het morgen moet opleveren.
Nu heb ik een klein probleem, ik moet een mail verzenden als iemand op een knop "verzenden" klikt, helaas submit hij steeds maar weer het form zodra ik de pagina bezoek en wil hij de mail niet verzenden. Dit is mijn code:
Code form:
Code verzenden mail:
Aan de laatste code (Code verzenden mail) kan het niet liggen, want zodra ik deze zonder if else functie activeer, dan mailt hij wel. Hij wil hem alleen niet pakken als deze in een if else staat.
Bovendien geeft hij de alert al zodra ik de pagina bezoek.
Iemand een oplossing?
Alvast vriendelijk bedankt,
Mvg,
Erik
Ik ben nu nog hard bezig met mijn project, de laatste dingetjes, voordat ik het morgen moet opleveren.
Nu heb ik een klein probleem, ik moet een mail verzenden als iemand op een knop "verzenden" klikt, helaas submit hij steeds maar weer het form zodra ik de pagina bezoek en wil hij de mail niet verzenden. Dit is mijn code:
Code form:
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
| <?php echo 'TEST Je hebt een onjuiste gebruikersnaam of wachtwoord ingevuld.<br>Vul de gegevens juist in en probeer het opnieuw.<br><br>'; echo 'Wachtwoord en/of Gebruikersnaam vergeten? Vul dan hieronder uw e-mailadres in en klik op verzenden, dan worden uw inloggegevens direct naar uw e-mail verzonden'; ?> <form name="verzenden" method="post" class="form1" action="<?php echo($PHP_SELF)?>"> <input type="text" name="email"> <input type="submit" value="verzenden" name="verzenden"> </form> <?php $verzonden = $_POST["email"]; if($_SERVER['REQUEST_METHOD'] == 'POST'){ echo "<script type='text/javascript'> alert('U bent succesvol uitgelogd'); </script>"; header('Location: mail.php'); } ?> |
Code verzenden mail:
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
| <?php //vaste gegevens $Naar = 'erikvandeven100@hotmail.com'; include_once('class.phpmailer.php'); $mail = new PHPMailer(); $body = 'Test'; $subject = 'Testen';//_AANM_ACTIVATIEMAIL; $body = eregi_replace("[\]",'',$body); $subject = eregi_replace("[\]",'',$subject); $mail->From = "info@betterlook.net";//_ALG_SUPADRES; $mail->FromName = 'Erik';//_ALG_MAILNAAM; $mail->Subject = $subject; $mail->AltBody = html_entity_decode(strip_tags($body)); // optional, comment out and test $mail->MsgHTML($body); $mail->AddAddress($Naar); if(!$mail->Send()) { echo 'mislukt';//_AANM_AANGEMELD1; } else { echo 'gelukt';//_AANM_AANGEMELD2; } ?> |
Aan de laatste code (Code verzenden mail) kan het niet liggen, want zodra ik deze zonder if else functie activeer, dan mailt hij wel. Hij wil hem alleen niet pakken als deze in een if else staat.
Bovendien geeft hij de alert al zodra ik de pagina bezoek.
Iemand een oplossing?
Alvast vriendelijk bedankt,
Mvg,
Erik