Verwijderd

Topicstarter
Hallo Tweakers,
ben enthousiast geworden over HTPC's (mede door de Tweakers fora hier), en afgelopen weekend mijn configuratie gekocht bij Alternate:

Kast: Antec Fusion Remote
MB: Asus P5N7A-VM
Proc: Intel Core Duo 5200
Koeler: Scythe Mini
Memory: Kingston ValueRAM KVR800D2N5K2/4G
HDD: WD10EADS 1TB
DVD: LG GGC-H20LRB

Nu alles in elkaar gezet, maar grote installatieproblemen. Windows 7 wil helemaal niet installeren, toen gewoon Windows XP geprobeerd, gaat goed tot de reboot na de hardwaredetectie. Gelijk na het bios scherm een knipperende cursus en de numlock reageert niet meer. Lijkt te hangen.
Ik ben geen gevorderde Tweaker, maar heb wel een paar PC's zelf in elkaar gezet, al is dat al 5 jaar geleden. Iemand tips? Alvast bedankt voor de moeite. Ik zal je rijkelijk belonen met bedank mailtjes.. ;)

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 11-01 01:48

Wiethoofd

Broadcast TOM

Je kunt hier mee beginnen: Hangen en Opstartproblemen troubleshooter ;)

Wat voor fout geeft Windows 7 bij het installeren, geeft het überhaupt een fout? Is het mogelijk om in de veilige modus op te starten? Zo ja, installeer daar eens je chipset en grafische drivers en reboot.

Volg me op Twitter/X & Bluesky

Verwijderd

Topicstarter
Nou, Windows 7 komt niet eens door de eerste paar schermen heen... maar ik zal eerst eens even in het door jou genoemde topic kijken. tnx.

• arbraxas
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 21-12-2025
Heb zelf ook zoiets gehad alle vista (incl. windows 7) gaven BSOD bij het installeren. Xp ging wel.
Uiteindelijk heb ik alle overbodige hardware er eerst uitgetrokken, en maar 1 geheugenreep gebruikt in slot 1.
Toen ging het wel. Mobo drivers geinstalleerd, alle overige hardware teruggebouwd en het draait nu goed.

Before we work on artificial intelligence, let`s do something about natural stupidity

Verwijderd

SATA driver?