Verwijderd

Topicstarter
Ik heb twee servers.
Op server A (SBS) draait een SBS versie voor OWA etc.
OP server B draait Synergy wil ik ook via het web kunnen bereiken.

Echter kan ik in de router maar 1x poort 80 forwarden naar een server.
Deze staat nu naar server A. Hoe zou ik server B kunnen benaderen?
Zonder bijv. 8080 te gebruiken.

Ik zou dus willen mail.mezelf.nl\owa
en synergy.mezelf.nl\synergy

En niet dat het wordt: synergy.mezelf.nl:8080\synergy

Ik heb al van alles met de headers geprobeerd.
Of de complete map van server B in de IIS van server A te zetten, maar dit mocht niet baten.
Mij lijkt dat dit kopelen toch wel mogelijk moet zijn.

• Turdie
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20-08-2024
Verwijderd schreef op maandag 19 januari 2009 @ 21:20:
Ik heb twee servers.
Op server A (SBS) draait een SBS versie voor OWA etc.
OP server B draait Synergy wil ik ook via het web kunnen bereiken.

Echter kan ik in de router maar 1x poort 80 forwarden naar een server.
Deze staat nu naar server A. Hoe zou ik server B kunnen benaderen?
Zonder bijv. 8080 te gebruiken.

Ik zou dus willen mail.mezelf.nl\owa
en synergy.mezelf.nl\synergy

En niet dat het wordt: synergy.mezelf.nl:8080\synergy

Ik heb al van alles met de headers geprobeerd.
Of de complete map van server B in de IIS van server A te zetten, maar dit mocht niet baten.
Mij lijkt dat dit kopelen toch wel mogelijk moet zijn.
Ik wil niet op stoel van een moderator gaan zitten, maar wat heb je zelf al geprobeerd?

Zie bijvoorbeeld ook dit artikel van Microsoft: HOW TO: Use Host Header Names to Configure Multiple Web Sites in Internet Information Services 6.0

Ik heb niet echt gevoel dat je dit hebt gedaan (Link naar letmegooglethatforyou.com)

[ Voor 17% gewijzigd door Turdie op 19-01-2009 22:01 ]

Verwijderd

Topicstarter
Beste Guidovb999,

Die snapte ik zelf ook al wel.
Maar dit is meerdere websites naar 1 server linken...
Nu heb ik 1 server met IIS en nog 1 server met IIS.
Typt iemand bijv. synergy.mezelf.nl\synergy dan moet eigenlijk server 1 dit oppakken
en doorzetten naar server 2. Ik heb daar bijv. ook al een hostheader gemaakt met synergy.mezelf.nl en die laten verwijzen naar het IP van server 2 over poort 80. Echter mocht dit niet baten...

Ik hoop dat het zo meer duidelijk is wat ik bedoel.

• Turdie
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20-08-2024
Verwijderd schreef op maandag 19 januari 2009 @ 22:11:
Beste Guidovb999,

Die snapte ik zelf ook al wel.
Maar dit is meerdere websites naar 1 server linken...
Nu heb ik 1 server met IIS en nog 1 server met IIS.
Typt iemand bijv. synergy.mezelf.nl\synergy dan moet eigenlijk server 1 dit oppakken
en doorzetten naar server 2. Ik heb daar bijv. ook al een hostheader gemaakt met synergy.mezelf.nl en die laten verwijzen naar het IP van server 2 over poort 80. Echter mocht dit niet baten...

Ik hoop dat het zo meer duidelijk is wat ik bedoel.
Owh, nu snap ik het :D.

• Waarom laat je in de DNS dan niet meteen wijzen naar server2 voor synergy.mezelf.nl\synergy (of zit er NAT tussen), dan heeft server1 er niks mee te maken :D
• Of. Je kunt hem vanuit server1 door redirecten naar server2 (moet synergy.mezelf.nl\synergy wel onder een aparte website draaien.Zie daarvoor hier.Let wel op dat dit extra netwerkverkeer kan veroorzaken (als 1000 bezoekers per dag hebt zou ik niet voor deze oplossing gaan, maar dat kan ik met deze informatie niet beoordelen)

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
als je SBS premium hebt kan je dit afvangen met ISA, anders zal je inderdaad aan een redirect zitten.

En inderdaad zoals Guido zegt is het wel belangrijk dat je vermeldt wat je zelf al hebt ondernomen, dat is voor de zoveelste keer niet in je startpost te zien.

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• tim427
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 03-02 21:18

tim427

Turbulence!

guidovb999 schreef op maandag 19 januari 2009 @ 22:28:
[...]

Owh, nu snap ik het :D.

• Waarom laat je in de DNS dan niet meteen wijzen naar server2 voor synergy.mezelf.nl\synergy (of zit er NAT tussen), dan heeft server1 er niks mee te maken :D
• Of. Je kunt hem vanuit server1 door redirecten naar server2 (moet synergy.mezelf.nl\synergy wel onder een aparte website draaien.Zie daarvoor hier.Let wel op dat dit extra netwerkverkeer kan veroorzaken (als 1000 bezoekers per dag hebt zou ik niet voor deze oplossing gaan, maar dat kan ik met deze informatie niet beoordelen)
Ik weet niet hoe belangrijk die URL voor je is, maar dit zou een optie kunnen zijn:

Forward port 80 naar je tweede server (met alle websites)....
Vanaf dit punt werken alle website, maar niet je Outlook Web Access.

Als je vervolgens in je router een redirect van 8080 naar port 80 maakt naar server 1 (SBS met OWA), of je veranderd de bindings, en forward 8080 naar 8080 (in mijn ogen beter)...

Vervolgens maak je een HTTP redirect: mail.domein.nl naar EXACT URL > http://server1.domein.nl:8080/owa/

In dit geval werken dus OOK alle websites, en is alleen je OWA url met een port number er in...

Maar is WEL te bereiken via een makkelijke URL ;)

Echt andere opties zijn er niet als je geen SLIMME router hebt...

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Sowieso is het natuurlijk niet echt een goed idee om OWA (maar Synergy ook natuurlijk) over een niet SSL verbinding te laten lopen, je bedrijfsgegevens gaan dan als leesbare tekst over het internet, daar zou ik ook nog even snel wat aan doen :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• lammert
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 06-02 16:20
Wat jij nodig hebt is een reverse proxy server. Als je toevallig een linux server hebt staan is het met apache of nginx een eitje, maar toevallig kwam ik laatst langs een implementatie voor IIS op de MS CodePlex website.

Overigens onbegrijpelijk dat deze toch redelijke basis-functionaliteit nog steeds niet standaard in IIS zit, maar goed, ze zullen wel meer ISA servers willen verkopen.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de tip van guidovb999 gebruikt.
Echter heb ik poort 8080 geforward en dit werkt wel.
Maar poort 448 werkt niet voor de ssl. (ipv 443)

bijv. ik ga naar http://synergy.mezelf.nl:8080/synergy werkt perfect.
Ook de doorlink http://synergy.mezelf.nl

Alleen http://synergy.mezelf.nl:448/synergy werkt niet...
Alles opdezelfde manier geforwared.

Verwijderd

Topicstarter
excuus, stom. Server had geen certificaatje...
Dank voor jullie hulp!
Redirect werkt goed! Het is alleen voor mijzelf dus er zullen nooit duizenden mensen op komen :-)
Dus geen last van overbelasting denk ik :-D

Sanfranjake, wederom mijn excuus voor mijn slechte startpost.
Ik leer het nooit denk ik. Ik vond hem zelf toch best goed.
Pagina: 1