Twijfel tussen de HIS HD4650 iSilence4 en IceQ4

Pagina: 1
Acties:

• jan-gerard
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 17-05-2024
Het verschil tussen de HIS HD4650 iSilence4 en de HIS HD4650 iceQ4 is passieve resp. actieve koeling. Passieve koeling klinkt lekker stil.
Maar wat gebeurt er als ik eens flink 3D ga gamen met het ding? (Gebeurt niet te vaak, maar moet wel kunnen.) Blaas ik dan de kaart op, of schakelt hij terug in snelheid en merk ik slechts dat de performance inzakt? Daar kan ik nog mee leven, maar een als hij vervolgens de geest geeft, en zelf niet door heeft te heet te worden, ben ik minder geamuseerd.
Wie heeft goed advies?

Verwijderd

Blaas ik dan de kaart op
Wat denk je zelf? Die videokaart is gemaakt voor onder andere gamen. Dan is het natuurlijk niet de bedoeling dat je hem direct sloopt als je er dingen mee gaat doen waarvoor die gemaakt is. ;)
Een beetje airflow is wel handig in de case voor de rest moet het gewoon werken. :)

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Een HD4670 verbruikt sowieso niet zo verschrikkelijk veel. Ik heb hem passief gekoeld met een Accelero S2 en die koeler die op de HIS zit lijkt nog een stuk meer koeloppervlak te hebben.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02:12

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Wat heb je zelf al gezocht? Zijn er reviews te vinden van de passief gekoelde kaart? Wat zeggen die over temperaturen en stabiliteit?

Oslik blyat! Oslik!

• jan-gerard
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 17-05-2024
Valt tegen, qua reviews. Kaartnaam en 'review' in Google levert 50 x dezelfde tekst op, die verdacht veel lijkt op het lovende proza van de fabrikant. En dat de iSilence het prima doet in een media-center systeem. Niets over 3D werelden. "...it does not emit any noise and can be used semi-permanently." Opvallend is het "semi". Wat moet ik me daarbij voorstellen? Kaartje is al wat maanden op de markt. Ik had meer tests verwacht.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02:12

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Googlen is ook een vak :o

Als je op "review" googlet vindt je vaak alleen maar dergelijke nutteloze advertorials. Maar als je even een stap verder gaat dan dat kun je wel wat vinden. Denk bijvoorbeeld aan woorden die je wel in een echte review verwacht maar niet in een advertorial.

Als ik in dit geval zoek op "HIS HD 4650 iSilence 4 cooling" let ook op spatie tussen "iSilence" en "4" vind ik gelijk tussen de eerste hits:
http://www.bjorn3d.com/read.php?cID=1411

Met "HIS HD 4650 iSilence 4 temps" vind ik deze behoorlijk grondige review:
http://www.homemedia.fr/t...HD-4650-iSilence-4-0.html

En met wat meer moeite is vast ook meer te vinden :z

Oslik blyat! Oslik!

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-05 22:02

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Lijkt mij geen complexe keuze, eigenlijk een hele simpele. Welke neerkomt op wat jij het liefste hebt en wij dus niet voor je kunnen bepalen.
Als passieve koeling, en bijbehorende totale stilte, een vereiste is de iSilence variant.
Als goede koeling, welke volgens mij ook redelijk stil is en ook nog eens de warme lucht direct de kas uit blaast, ook goed is dan de IceQ4.
De koeler die HIS er op heeft geplakt wordt door Arctic Cooler trouwens verkocht onder hun VGA Silencer reeks.

Tests van het specifieke kaartje hoef je voor de prestaties niet naar te zoeken. Daarvoor kun je algemene reviews van de HD4670 opzoeken. Indien de kloksnelheden iets anders zijn je verwachtingen iets lager/hoger afstellen en je hebt een indicatie.
Waar je wel specifieker informatie over nodig hebt is bijvoorrbeeld om er achter te komen hoeveel geluid zo'n beestje maakt. Ik kan met Google wel wat forum besprekingen vinden waarin ze hem stil vinden. Wel zijn meningen natuurlijk relatief.

Valt me trouwens op dat je in de titel en je post over een 4650 schrijft, maar linkt naar 4670 modellen. Hoe zit het?
Je vertelt trouwens ook helemaal niet wat voor een eisen je aan de kaart stelt. Dat maakt het lastig om te adviseren en komt de waardering voor je topic niet ten goede. Is deze kaart voor een HTPC of wil je er mee gaan gamen? Om een voorbeeld te noemen.

[ Voor 14% gewijzigd door Ultraman op 20-01-2009 00:55 ]

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Pagina: 1