Toon posts:

Edimax breedbandrouter, maar welke?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een Edimax Broadband Router gekregen van mijn overbuurman. Nu wil ik de fimware updaten maar daar heb ik natuurlijk wel het type nummer voor nodig. Ik heb al een aantal uurtjes gegoogled en op vele sites gezocht maar kan het dus niet vinden. Ook niet op de site van Edimax zelf.
De router heeft 4 lan poorten met daarnaast een MDI-II en MDI-X poort.
Op het plaatje aan de onderkant staat: BR-61042BE2820027

M.v.g.

Alex.

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:58
En heb je al eens ge-google'd op 'Edimax BR-6104'?
Zie: http://www.google.nl/search?hl=nl&q=Edimax+BR-6104

Het lijkt mij namelijk dat dat je type is. Of daar interessante firmware voor te vinden is, is een andere vraag.

Geeft niets. Ieder begin is moeilijk :)

[ Voor 104% gewijzigd door dreamscape op 19-01-2009 19:56 ]

Punctuality is the politeness of kings

Verwijderd

Topicstarter
Daar heb ik inderdaad op gezocht maar kan mijn uitvoering niet vinden. Er zijn diverse uitvoeringen van de BR-6104 gemaakt. O.a. met en zonder externe antenne en b.v. met en zonder AP functie.
Vandaar dat ik niet weet wat ik moet downloaden. Op de site van Edimax staan 8 uitvoeringen van de BR-6104.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:14

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Ik heb al een aantal uurtjes gegoogled en op vele sites gezocht maar kan het dus niet vinden.
Dan heb je GoT blijkbaar overgeslagen aangezien je hier in het verkeerde subforum post :o

In het beleid van OH staat duidelijk genoeg dat vragen over netwerkapparatuur toch echt in Netwerken hoort en niet hier.

Los daarvan: het is erg (te...) makkelijk om te roepen dat je "een aantal uurtjes gegoogled" hebt. Vertel anders eens op exact welke zoektermen, wat je vond en waarom dat niet duidelijk was....

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Topicstarter
Ten eerste: Sorry voor het maken van die fout.
Ik twijvelde al of het een netwerk vraag was of een hardware vraag. Het gaat hier namelijk niet om problemen met een netwerk of iets dergelijks maar om het updaten van firmware van een harware onderdeel.

Ten tweede: als ik al die zoektermen ga vermelden wordt je er niet blij van.
Er is gezocht op Edimax met als toevoegingen: BR-6104, BR, broadband, broadband router, picture, update firmware, enz. enz. Hierbij kwamen vele routers voorbij waarbij de omschrijving niet voldeed aan de router die ik heb. Ben ook gaan zoeken op afbeeldingen van de router maar kwam toen ook de juiste niet tegen.

Ik heb ook een vraag gemaild naar de helpdesk van Edimax maar die reageren niet.

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 20 januari 2009 @ 11:40:
Ik heb ook een vraag gemaild naar de helpdesk van Edimax maar die reageren niet.
Logisch, 't is Edimax. Komt neer op het aller laagste segment in de markt (zelfde niveau als Sweex, Q-Tec (oude dochter van sweex), etc).

Ik heb een Q-Tec AP staan waar ik een custom firmware op wil gaan zetten (het kan) om bv 20 relais aan te sturen. Ik heb ook een Edimax 6104KP met twee USB poorten, deze is half gehackt.

Er is genoeg firmware te vinden voor de edimaxjes, en hier kan je kan ook (meestal) zeer leuk mee spelen.
Zie ook dit topic, daar zal de vraag waarschijnlijk wel een beetje passen. Mits je echt firmware zelf wil maken/etc.
Routerhacking - Deel 2

Verwacht je een standaard firmware, welke stabiel is? Zodat je ook stabiel internet hebt? Dat is gewoonweg onmogelijk met Edimax, Sweex, SMC of andere prutmerken. Neem dan b.v. een Linksys WRT54GL of andere high-end router. Zo'n goedkope met 2mb ram loopt bij mij binnen 5 mins vast.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:14

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Verwijderd schreef op dinsdag 20 januari 2009 @ 11:57:
[...]

Verwacht je een standaard firmware, welke stabiel is? Zodat je ook stabiel internet hebt? Dat is gewoonweg onmogelijk met Edimax, Sweex, SMC of andere prutmerken. Neem dan b.v. een Linksys WRT54GL of andere high-end router. Zo'n goedkope met 2mb ram loopt bij mij binnen 5 mins vast.
Dat is nogal kort door de bocht. Quality control is niet de sterkste kant van low-end producenten, maar dat betekent niet dat alles slecht is, maar dat er relatief meer missers tussen zitten dan bij duurdere merken. Zie bijv. de Linksys WRT54G v5 voor een voorbeeld van een duur product van een vooraanstaand merk wat ook brak is.

Die "2mb" (milibit??) is ook achterhaald. Ik heb nog ergens een Sweex router staan van 3 jaar terug liggen met 16MB RAM en 16MB flash sterker nog, het is de LB000021 die genoemd is in de link die je zelf geeft :z . Niet in gebruik, maar ik was van plan dat ding ooit nog eens te hacken idd :z

Maar je punt van eigen firmware erop zetten is inderdaad geen gekke en biedt veel meer mogelijkheden, nog los van het feit dat het meer up to date is en -als je het goed doet- stabieler. Zie hier voor een overzicht van welke BR6104 modellen (makkelijk) van een eigen Linux te voorzien zijn. Ook als je dat niet wilt, er staan duidelijke foto's bij, dus allicht dat het ook helpt om eea te identificeren :)

Oslik blyat! Oslik!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Volgens mij is dat gewoon deze hoor: http://www.edimax.com/en/...id=140&pl1_id=2&pl2_id=49

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de laatste link gebruikt en de router firmware geupdate.
Werkte prima.

Ik ga mij ook verdiepen in het gebruik van de Linux software.

Iedereen bedankt voor de reacties.
Pagina: 1