Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Vista]Automatisch accepteren Cardreader

Pagina: 1
Acties:

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 26-11 18:37
Dag beste tweakers,

sinds kort heb ik de overstap gemaakt van XP naar Vista, over het algemeen vrij probleemloos het is alleen ff wennen hier en daar. Ik zit alleen met 1 dingetje wat ik maar niet opgelost krijg (kijk er denk ik overheen). Ik heb een cardreader die draait op de driver van c-media, maar het vervelende is dat de UAC iedere keer bij het opstarten opnieuw om toestemming voor het apparaat vraagt. Hoe valt dit te regelen dat de cardreader gewoon automatisch geaccepteerd wordt zonder vervelende melding? De cardreader is overigens intern op de usbpoort aangesloten...

• mocean
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 25-11 11:02
Ik heb hetzelfde met WAMP Server starten, ik houd me ook aanbevolen voor een oplossing (heb dus helaas nog geen oplossing kunnen vinden)

Koop of verkoop je webshop: ecquisition.com

• Edgarz
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 29-11 17:47

Edgarz

Tweako-active since1986

UAC uitschakelen is de meest direct manier (http://www.tweak-uac.com/home/) maar dit zorgt ook voor minder beveiliging. Effectief, maar niet aangeraden.

Andere optie is Norton Vista User Account Control: http://www.nortonlabs.com/inthelab/uac.php
Norton slaat de OK-meldingen op om ze vervolgens later zelf toe te passen.

[ Voor 13% gewijzigd door Edgarz op 20-01-2009 01:00 ]

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Wat Egarz zegt! Draai hier al sinds 't begin van Vista zonder UAC, en no problems met de beveiliging!

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Ik heb het destijds anders opgelost door het laden van de driver en de software als een Eventdriven Scheduled Task in te plannen met Administratieve privileges.

Geen UAC uitzetten voor nodig.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Edgarz

Edgarz

Tweako-active since1986

Mooie oplossing.
Voor degenen die de overtreffende trap van de event scheduler niet (willen) beheersen zou ik zeggen: Norton.

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 26-11 18:37
Hmm, persoonlijk vind het installeren van extra software voor iets wat eigenlijk gewoon standaard in windows te regelen moet zijn zonder dat het complete UAC uitgeschakeld moet worden een beetje jammer, maar het is bekend dat de UAC zoals deze in Vista te vinden is niet altijd lekker werkt en moet er dan maar vrede mee hebben... maar mocht iemand dé oplossing hebben dan hoor ik het graag :)

• Edgarz

Edgarz

Tweako-active since1986

Ik heb zo'n vermoeden dat áls er nog een andere oplossing is, deze al langsgekomen zou zijn. Denk ik. Maar je kunt altijd wachten. :)

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

MicGlou schreef op dinsdag 20 januari 2009 @ 12:34:
maar mocht iemand dé oplossing hebben dan hoor ik het graag :)
c-media schoppen zodat ze een UAC compliant driver/app meeleveren? :)
Dat is namelijk het grote probleem, hun driver/app werkt met Admin privileges zonder dat netjes te doen.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1