• ArnieNFW
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 28-01 13:49
Ik heb een dubbel-DVD met een engelse mini-serie gekocht. De subtitles (6 uur!) vertaald naar het nederlands. Omdat deze serie uit de jaren 80 is, is de kwaliteit vergelijkbaar met VHS. Ik wil dus de 2 x 7,5GB verkleinen naar in ieder geval 2x 4,5GB. Vaak gedaan.
Ik heb de MPEG2 stream met VOB2MPEG aangemaakt.
Probleem zit hem in het feit dat alle authoring/resizing/editing programma's problemen hebben met bepaalde gedeeltes van de MPEG2 stream. Zo zijn er een bv rond de 00:03:05:13 (h:m:s:frame) een stel rotte frames te vinden. Als ik hem nou door een programma heen haal, dan vind het programma de juiste sync niet meer.
Het frame van 00:03:05:12 wordt dus onthouden, en vervolgens 3 uur getoond.
Het klopt overigens, er zitten iets van 20 frames in die allemaal witte/groene blokjes vertonen.

Ik heb veel geprobeerd. DVD Rebuilder. TMPGENC. DVD SHRINK. Had ook een programma dat individuele frames kon verwijderen (MPEG-VCR), dat lukte ook niet. STUDIO12 kan helemaal niks met het bestand (een en al blokjes en groene beelden).

Wat ik zoek is hulp, uiteraard. Maar ik kan me herinneren dat ik jaren geleden ooit eens een programma gehad heb, dat de hele MPEG2 stream opnieuw opbouwde. Fouten verwijderde etc etc.
Reken maar dat ik het afgelopen weekend gegoogled heb, ik heb niks kunnen vinden.
Weet iemand raad?

• ArnieNFW
Ik ben erachter gekomen dat vob2mpeg de mpeg stream verminkte. De vob's zijn dus wel goed. Gelukkig. Heel apart.

• Zoefff
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 28-01 15:17

Zoefff

❤ 

Heerlijk, problemen die zichzelf oplossen. Die zijn bij mij favoriet! :P ;)

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

• ArnieNFW
Zoefff schreef op maandag 19 januari 2009 @ 22:04:
Heerlijk, problemen die zichzelf oplossen. Die zijn bij mij favoriet! :P ;)
2 weken tot diep in de nacht.... triest eigenliujk, hè.

• Caveman
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 25-01 19:14

Caveman

whahoehaha

Maar een idee hoor, waarom pak je niet een proggie als dvd2one bv. kun je in 1x een dvd9 naar een dvd5 omzetten met behoud van menu ect. Dat scheelt iig een hoop werk dan vob2mpeg, ren3ecoden, authoren ect.

I don't need to "Get a Life." I'm a Gamer. I 've lots of Lives !