Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

BSOD installatie videokaart driver

Pagina: 1
Acties:

• Driftkikker
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 29-05 13:04
Hallo,
Ik heb hier een pc staan, waar ik een nieuwe videokaart in heb gezet, nu krijg ik allemaal strepen door het scherm, je zou denken, gewoon drivers updaten dus. Maar telkens tijdens de install krijg ik een BSOD. Zowel wanneer ik ''De wizard nieuwe harware gevonden' doe, die installeert iets, en dan komt dat BSOD, als ik de drivers voor de specifieke videokaart installeer, en wanneer ik van Nvidia een pakket genaamd 'GeForce Release 181 WHQL' download en probeer te installeren.

De BSOD melding is:
0x0000007e
nv4_mini.sys

De videokaart is: (Volgens Everest)
XFX Geforce 7300 GT AGP Video Adapter.

Hardware:
Pentium 4,1600MHz
512MB RAM
Moederbord: Compaq Evo D300
HD: 20BG

Alvast bedankt! :)

Verwijderd

Haal de videokaart uit je pc. Misschien helpt het als je Windows start vanaf de oude videokaart/on-board adapter en vervolgens alle ongebruikte drivers verwijderd. Aangezien je werkt op een Evo machine neem ik aan de je XP gebruikt. In XP doe je dit als volgt:
http://articles.techrepub...-6017628.html?tag=nl.e101

Download dan opnieuw de meest recente (voor XP geschikte!) driver je nieuwe kaart.
Installeer deze, herstart de machine, schakel de pc uit en sluit dan de nieuwe kaart aan.
Vervolgens de pc starten en aangeven in je BIOS dat je de nieuwe videokaart wil gebruiken.

• Driftkikker
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 29-05 13:04
Dan krijg ik:

Het NVIDIA-installatie programma kon geen stuurprogramma's vinden die compatibel zijn met uw huidige hardware.
En vervolgens word het afgesloten.

Verwijderd

Dat is vreemd.
Als je zeker weet dat je de correcte drivers gebruikt en de kaart ingeschakeld is in het BIOS, dan zou het een hardware issue kunnen zijn.
Probeer de kaart eens in een ander systeem als je die mogelijkheid hebt..

Verwijderd

http://www.google.nl/sear...ini.sys&btnG=Zoeken&meta=

Volgens mij is SP3 het probleem..... [google is je beste vriend]

Succes