Toegang opeens geweigerd op IRC

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mattie84
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 18-09 20:06
Sinds vanavond ben ik opeens geweigerd op de irc server van tweakers.net. Ik kom er al jaren, en sinds vandaag kan dit niet meer

melding:
[18:58] -arethusa.tweakers.net- *** You are banned from Tweakers.net (Your IP, *.*.*.*, is in our Open Proxy List.. Please visit http://cbl.abuseat.org/lookup.cgi?ip=*.*.*.*)
-
[18:58] Closing Link: username[hostname] (User has been banned from Tweakers.net (Your IP, *.*.*.*, is in our Open Proxy List.. Please visit http://cbl.abuseat.org/lookup.cgi?ip=*.*.*.*))
Die link zegt;
IP Address *.*.*.* is currently listed in the CBL.

Kan iemand mij uitleggen wat er opeens is gebeurd en hoe ik dit ongedaan kan maken? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23-09 19:09

chem

Reist de wereld rond

volg het linkje? [google=open proxy] ?

[ Voor 40% gewijzigd door chem op 19-01-2009 19:17 ]

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mattie84
chem schreef op maandag 19 januari 2009 @ 19:16:
volg het linkje? [google=open proxy] ?
Dat heb ik gedaan; op spyware gezocht met Microsoft Malicious Software Removal Tool , gescanned met MyNetWatchman Seccheck, gescanned met SuperAntiSpyware (nee is geen spyware, al klinkt het wel zo), gescanned met AVG ...

Nothing ... :{

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beekforel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:21

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Hoe heb je verbinding met het internet? Welke provider? Heb je dit IP al lang?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mattie84
Beekforel schreef op maandag 19 januari 2009 @ 19:50:
Hoe heb je verbinding met het internet? Welke provider? Heb je dit IP al lang?
Demon internet (tegenwoordig Xs4all). Dit IP heb ik al zeker 4 jaar.
Ben nu ook nog maar hijackthis aan het draaien, misschien levert dit wat op ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Mattie84 schreef op maandag 19 januari 2009 @ 19:12:
Die link zegt;
IP Address *.*.*.* is currently listed in the CBL.

Kan iemand mij uitleggen wat er opeens is gebeurd en hoe ik dit ongedaan kan maken? :?
Normaliter staan er meer behulpzame zaken op die pagina, dan wij je zo snel kunnen vertellen. Zo staat er een verwijzing naar naming problems, die pagina suggereert dat er op jouw ip een mailserver draait die verkeerd geconfigureerd is.
Als dat inderdaad de reden is, dan hoeft het niks met virussen te maken te hebben, dan kan je natuurlijk ook gewoon domweg een foutief afgestelde mailserver hebben draaien. Of uiteraard software die op vergelijkbare wijze zelf mail probeert te versturen.

Lees in ieder geval de documentatie waar naar gelinked wordt door.

Hoe het gebeurd is is bij dit soort lijsten altijd wat onduidelijk. Als ik het goed zie heb jij je ip al een tijdje. Dus je kan in ieder geval niet door ip-roulatie ineens een geblokkeerd ip hebben gekregen.
Je kan het beste goed de gelinkte documentatie bij de cbl-lijst lezen om na te gaan of je inderdaad software draait die zich niet goed gedraagt.

Uiteraard is het ook nuttig je eigen ip te laten verwijderen van de lijst (zie wederom die lookup-pagina), maar als de oorzaak van de reden dat je er op staat niet verdwijnt of reeds verdwenen is, dan is de kans natuurlijk groot dat je er te zijner tijd weer op verschijnt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mattie84
Een mailserver heb ik niet draaien. Ik had al een request ingediend om mijn IP van de lijst te halen en de site doorgenomen/doorgelezen voordat ik hier kwam om hulp te vragen. Sorry dat ik dat niet verteld had, maar dat leek me nou wel het eerste om te gaan doen i.p.v. direct om hulp te gaan roepen 8)7

Mijn hoofdvraag is eigenlijk hoe ik weer op de IRC server van tweakers kan komen, aangezien mijn pc zeker wel vrij is van dergelijke spyware/malware/virussen/ eventuele mailservers die draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Mattie84 schreef op maandag 19 januari 2009 @ 20:23:
Sorry dat ik dat niet verteld had, maar dat leek me nou wel het eerste om te gaan doen i.p.v. direct om hulp te gaan roepen 8)7
Inderdaad, maar het even melden was ook wel handig geweest :P
Mijn hoofdvraag is eigenlijk hoe ik weer op de IRC server van tweakers kan komen, aangezien mijn pc zeker wel vrij is van dergelijke spyware/malware/virussen/ eventuele mailservers die draaien.
Zodra je uit die lijst bent kan je er vziw weer gewoon op. Ik heb eerlijk gezegd geen idee of wij dat eenvoudig kunnen versnellen.

[ Voor 18% gewijzigd door ACM op 19-01-2009 20:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mattie84
Van die lijst afhalen snap ik ook wel dat jullie daar ook geen invloed op hebben, echter had ik gehoopt dat jullie zelf handmatig een IP weer toegang konden geven tot de IRC server.

Indien niet, wacht ik maar even af totdat ik er ooit weer op kan ... :{ En dan mag dit topic ook wel gesloten worden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Als je echt niet zonder irc kan dan zou je het via http://irc.tweakers.net/ kunnen proberen. Je hebt dan wel niet de eigen client, maar je kan dan volgens mij wel op de irc-server komen. Een alternatief voor onze pagina is http://mibbit.com/chat waar irc.tweakers.net van gebruikmaakt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mattie84
Geprobeerd, maar zoals ik al verwachtte; dit gaat ook niet omdat je nog steeds connect via je eigen IP. Al dat soort webpages zijn gewoon clients, echter loopt de verbinding gewoon via je eigen IP, nooit via de site ;)

Ik gok dat je dat niet wist ;) (zulke software zal dus ook nooit werken als je dus op een locatie bent waar IRC geblokeerd is ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MueR
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09:44

MueR

Admin Tweakers Discord

is niet lief

Technisch gezien loopt je verbinding wel via mibbit.com hoor. Echter biedt Mibbit de mogelijkheid om de originele IPs mee te sturen, waar Tweakers.net ook gebruik van maakt. Handig tegen vervelio's die terecht een ban hebben gekregen. Als je dat niet aanzet loop je al gauw tegen het probleem aan dat je gewoon mibbit.com en andere web-based IRC clients moet gaan bannen, wat eerder het geval was.

Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kees
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 08:41

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
Als je IP van de lijst is dan duurt het tot 30 minuten voordat je weer op IRC kan komen (dat is de tijd die de irc server je normaal banned).

Met een beetje geduld kom je dus een heel eind, en wij kunnen die ban er wel afhalen, maar als je nog op de lijst staat dan zet de bot hem net zo hard weer terug; en nee, wij gaan die bot geen exceptie voor iemand laten maken, je moet gewoon van die lijst afkomen en er niet weer opkomen.

"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan

Pagina: 1