• Rollo
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 21-01 15:50
Hallo,

Dit moederbord lijkt me wel wat.
http://www.alternate.nl/h...-K/-1073661/?baseId=31402

Past hier DDR2 geheugen in mét heatspreaders, want de ATX powerconnectie zit wel heel erg strak tegen het 2e DDR slot aan?

Ik heb nog nooit RAM met heatspreader gehad dus ik heb totaal geen idee hoe dik z'n reepje is.

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
Zo'n reepje is amper dikker, dus dat zal zeker passen. Dit had je makkelijk kunnen vinden hoor ;)

March of the Eagles

• Rollo
ik had de handleiding van dat moederbord gedownload en afgegoogled maar vond nergens iets erover of het wel of niet pasde :P

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Zoiets staat doorgaans niet in de handleiding, maar moet je zoeken in ervaringen van andere mensen.

March of the Eagles

• CrankyGamerOG
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20-05 20:07

CrankyGamerOG

Assumption is the mother.....

Hacku schreef op maandag 19 januari 2009 @ 17:49:
Zo'n reepje is amper dikker, dus dat zal zeker passen. Dit had je makkelijk kunnen vinden hoor ;)
amper dikker ? dacht het dus niet ,mijn xms2 is dus echt wel flink dikker dan een los kingston reepje bij wijze van....

denk wel dat het past, maar amper dikker is een overstatement imho

KPN - Vodafone Ziggo Partner

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
En wat versta je onder flink dikker? Er komt heus geen centimeter bij ofzo.

Afbeeldingslocatie: http://img.digicom-it.be/products/20181.jpg

March of the Eagles

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-05 15:47

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Waarom DDR2 geheugen met heatspreaders eigenlijk in zo'n simpel bord zetten?
Als je het toevallig toch hebt liggen snap ik het helemaal, maar gewoon DDR2 PC6400 CL5 geheugen zonder rare poespas is toch al perfect voor dit? Daar zou ik echt geen fancy spul voor aanschaffen.

Overigens zal het vast wel passen. Hangt een beetje af van de heatspreader. Maar de gemiddelde headspreader is niet breder dan het bankje waar de geheugenreep in gaat.

[ Voor 33% gewijzigd door Ultraman op 19-01-2009 18:02 ]

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

• Malantur
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 22:37
Ze zijn wel dikker, maar ze kunnen onmogelijk dikker dan het geheugen slot zelf zijn, immers kunnen er anders geen 4 latjes meer naast elkaar. Ze zullen dus wel passen.

'Let's eat Grandma!' or, 'Let's eat, Grandma!'. Punctuation saves lives.

• kalizec
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13-05 08:44
Je kunt het als volgt inschatten. Een DIMM kan, zelfs met heatspreader, nooit dikker zijn dan de afstand tussen die DIMM en de volgende DIMM. En als een fabrikant van DIMM's hier geen rekening mee zou houden zou hij al snel in de problemen komen.

Core i5-3570K/ASRock Z75 Pro3/Gigabyte Radeon HD7850/Corsair XMS3 2x4GB/OCZ Vertex2 64GB/3x640GB WD Black/24" B2403WS Iiyama x2/Nec 7200S

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-05 15:47

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Malantur schreef op maandag 19 januari 2009 @ 18:01:
Ze zijn wel dikker, maar ze kunnen onmogelijk dikker dan het geheugen slot zelf zijn, immers kunnen er anders geen 4 latjes meer naast elkaar. Ze zullen dus wel passen.
Kan wel, maar dan heb je wel te maken met echt speciale overklokkitjes. Welke echt puur als set van 2 bedoeld zijn.

[ Voor 5% gewijzigd door Ultraman op 19-01-2009 18:03 ]

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

• Rollo
Ik weet dat het een simpel bordje betreft, maar ik wil toch cs 4 geheugen en dat is eigenlijk alleen maar te vinden met heatspreaders(Ik hou ook wel van fancy, heb een thermaltake lanbox) ;)

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Dit is prima op te meten. Kijk gewoon of het spul uberhaupt dikker is dan een slot. Als dat het geval is pak je er even een plaatje bij van het bord en meet je het uit. Even milimeters omrekenen naar pixels en je kunt zien of het wel of niet gaat passen, ook al heb je het bord zelf nog niet in handen gehad.

Dit topic gaat in elk geval op slot, omdat we verwachten dat je dit soort dingen zelf uit kunt zoeken en er niet echt een topic voor nodig is.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.