Heb hem zelf niet gehoord, maar heb 1 Duitse review voor je:
http://www.testberichte.d...ung_av_r_720_p135687.html
Schijnt een van de goedkoopste receivers met HDMI te zijn, maar het vermogen is niet echt toereikend voor grote speakers en/of grotere ruimtes. Dit was aan de hand van het gewicht ook wel te verwachten. Voor het geld lijkt het dus een prima ding, maar vergelijk het niet met een Denon/Marantz/Onkyo, etc.
p.s. Duitse cijfers gaan van hoog naar laag, dus een 1 is zeg maar een Nederlandse 10.
Schijnt een van de goedkoopste receivers met HDMI te zijn, maar het vermogen is niet echt toereikend voor grote speakers en/of grotere ruimtes. Dit was aan de hand van het gewicht ook wel te verwachten. Voor het geld lijkt het dus een prima ding, maar vergelijk het niet met een Denon/Marantz/Onkyo, etc.
p.s. Duitse cijfers gaan van hoog naar laag, dus een 1 is zeg maar een Nederlandse 10.
[ Voor 40% gewijzigd door mac1987 op 19-01-2009 20:50 ]
Of het een beetje goed geluid geeft.
Ik ben een leek op het geluid gebied. Deze heeft een voorkeur omdat ik onlangs een samsung plasma heb aangeschaft en kan via de tv-afstandbediening de receiver bedienen. Verder heeft ie wat ik op de samsung website las ook een paar leuke opties zoals:
Future format Dolby Digital +, True HD, DTS- HD can be played through HDMI when BDP send uncompressed PCM signal.
HDMI-CEC: Using Anynet+, BDP and TV can be power on/off automatically.
AV- R720 offers 7Ch x100W plus an active sub-woofer x150W (total 850W).
AV-R720 is designed to match current SAMSUNG Blu-ray players, and is the perfect partner supporting the latest HD audio formats.
maar geeft het ook goed geluid...ik zag behalve dan die ene duitse review verder weinig reviews, dus hoopte dat iemand hier wat meer ervaring mee had.
Een 2.5 uit totaal van 10 dus een 7,5....niet slecht nietwaar. Weet iemand of deze ergens te beluisteren is? Hoop eigenlijk dat een audiofiel deze ooit heeft beluisterd (zal wel niet) en ben benieuwd naar zijn mening.mac1987 schreef op maandag 19 januari 2009 @ 20:22:
Heb hem zelf niet gehoord, maar heb 1 Duitse review voor je:
Deze receiver zou in de woonkamer komen van ongeveer 50m2. Ik hoef het niet heel hard geluid, maar wel zuiver.
De enige reden dat ik hier heb geantwoord, was omdat je TS een beetje gebrekkig was</subtiel>
Ander puntje: moet die audiofiel er naar luisteren of ben jij van plan dat te doen? In het laatste geval: dan is het toch belangrijk dat _jij_ vindt dat hij goed klinkt en niet die audiofiel?
Ander puntje: moet die audiofiel er naar luisteren of ben jij van plan dat te doen? In het laatste geval: dan is het toch belangrijk dat _jij_ vindt dat hij goed klinkt en niet die audiofiel?
tuurlijk moet ik er naar gaan luisteren, maar advies van een expert kan geen kwaad toch?Mei schreef op maandag 19 januari 2009 @ 22:47:
De enige reden dat ik hier heb geantwoord, was omdat je TS een beetje gebrekkig was</subtiel>
En je hebt gelijk, de TS was inderdaad gebrekkig, had het op me werk ingetikt, toen ik het wilde uitbreiden, liep me pc vast
Wat ik er nog bij wilde zetten was, dat ik het voornamelijk wil inzetten om films te bekijken. Muziek luister ik af en toe, maar films zal en goede series zullen toch wel de hoofdrol spelen.
alvast bedankt voor jullie reactie en tips (mei, ben nog niet zo een forumganger
Ik denk dat je voor films een prima receiver eraan hebt, maar zoals ik al zei is hij minder geschikt voor grote kamers en dan vooral in combinatie met grotere speakers die wat vermogen vragen. Voor de prijs is het een prima ding, maar voor de afstandsbediening zou ik het niet doen. De afstandsbedieningen die bij concurrerende receivers zitten kunnen meestal ook je tv wel bedienen.
Een 2,5 is inderdaad best goed, maar om het in perspectief te plaatsen:
Een alles-in-een setje haalt meestal zo'n 4 tot 3 voor geluidskwaliteit, maar de Denon haalt op dezelfde site een 1,9 en de Panasonic een 2,1. Die zijn dus nog ietsje beter.
Qua design past de Samsung echter waarschijnlijk beter bij je tv, maar hoe belangrijk dat voor jou is zul je zelf moeten bepalen.
Een 2,5 is inderdaad best goed, maar om het in perspectief te plaatsen:
Een alles-in-een setje haalt meestal zo'n 4 tot 3 voor geluidskwaliteit, maar de Denon haalt op dezelfde site een 1,9 en de Panasonic een 2,1. Die zijn dus nog ietsje beter.
Qua design past de Samsung echter waarschijnlijk beter bij je tv, maar hoe belangrijk dat voor jou is zul je zelf moeten bepalen.
Pagina: 1