Samsung Syncmaster 2443NW of T220P

Pagina: 1
Acties:
  • 448 views

• Melons
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 10-12-2025
Hey allemaal.
Ik dacht eraan om eens een nieuwe monitor te kopen en als ik dan toch bezig ben, waarom niet direct een mooie grote.

Overal worden er samsungs aangeraden dus ben ik hun assortiment eens doorgegaan. De Samsung Syncmaster 2443NW en de Samsung Syncmaster T220P leken mij wel intressant, maar wat me dan opviel was het kleine prijsverschil, terwijl de ene toch 2" groter is. Zelfde resolutie, zelfde responstijd. Alleen het dynamisch contrast verschilt, is dat dan zo belangrijk?

Welke raden jullie me aan voor privé-gebruik? Af en toe een filmpje, regelmatig een spelletje. Als het echt moet een beetje programmeren voor school.

Of is er misschien een betere monitor op de markt? Ik zou graag minstens 22" hebben, en de prijs onder de €250 houden.

Dank bij voorbaat :>

• MuSeLive
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Heeft denk ik meer te maken met het feit dat de 24" geen dvi heeft en de 22" wel.

• Melons
Maakt dat iets uit dan? Analoge RGB of DVI, zelfde kwaliteit signaal op korte afstand me dunkt?

• MuSeLive
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Melons schreef op maandag 19 januari 2009 @ 17:02:
Maakt dat iets uit dan? Analoge RGB of DVI, zelfde kwaliteit signaal op korte afstand me dunkt?
verschil zal marginaal zijn. Speel je pc games of wil je er een console op aan sluiten want dan is het wél belangrijk.

• DarknessAwaits
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 28-01-2025
Naar mijn mening maakt het wel degelijk uit of de monitor via een DVI kabel is aangesloten of met een standaard VGA kabel.

Vooral op de hogere resoluties ga je het goed zien en al helemaal als je een direct vergelijk kunt houden tussen VGA en DVI. Het VGA signaal is gewoon minder scherp en ziet er wat geblurred uit in vergelijking.

• Melons
Dus volgens jullie is de 22" de betere aankoop?

• Flitzer
  • Registratie: Augustus 2007
  • Niet online
De 2443BW heeft wel DVI en is nauwelijks duurder.

• Melons
Goed punt, dan gaat het nu tussen de T220P en de 2443BW. Bedankt!

Nog iemand iets toe te voegen, of is het nu gewoon persoonlijke voorkeur tussen 22" en 24" voor een beetje meer geld?

Verwijderd

ik wou ook eerst de T220p, maar duurde mij veeeeel te lang. hij is echt zo slecht leverbaar....
dus heb ik nu de T240. t scherm ziet er echt superstrak uit.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02:12

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

GoT is er voor de vragen waar je met eigen inzet niet uitkomt, niet een helpdesk om gelijk zonder zelf op zoek te gaan dingen te zoeken :o

Hier begin je met een merk en ga je daar vervolgens schermen bij zoeken. Geen wonder dat je dan de bomen voor het bos niet ziet...

Begin eens met je eisen voor jezelf duidelijk te krijgen. Welke schermgrootte wil je? Welke aansluitingen wil je hebben? Wat voor paneeltype zoek je (misschien nog meest belangrijke keuze...)? Wil je een spiegelende of matte coating?

Als je die zaken helder hebt (zoek evt per geval op wat het betekent als je niet snapt wat ik bedoel), maak een shortlist van schermen van alle merken die daaraan voldoen. Kijk dan naar je budget en schrap alles wat te duur is. Als je dat gedaan hebt Hou je allicht een paar over. Zoek daar dan gericht reviews van en/of ga naar een winkel en kijk hoe ze er in levende lijve uitzien. Beslis dan zelf.

Hou je na de eerste twee stappen niets over? Laat je eisen dan licht vieren. Nog steeds niets voor je budget? Sparen en even wachten dus.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.