Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• T_E_O
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 03-10 11:32
Voor mijn pa ben ik op zoek naar een erg eenvoudige GSM. Nu is mijn pa niet bijster handig en ben ik dus op zoek naar een GSM zonder SMS-mogelijkheden en zelfs zonder schermpje. Ik dacht geslaagd te zijn toen ik de Easy5 tegenkwam, maar ik ben een beetje bang geworden van de reviews die ik erover lees. Herrie op de lijn en fikse echo's lijken niet ongebruikelijk te zijn en daar heb ik geen trek in.

Ook las ik dat lang ingedrukt houden van de bel-toets een verbinding met 112 opbouwt en dat lang ingedrukt houden van de rode toets het toestel uitschakelt. Voor dat laatste ben ik nog niet zo bang, maar ik vrees wel dat hij na een maandje gebruik van dit toestel een bekende is bij de alarmcentrale en dat is niet helemaal de bedoeling.

Zijn er toestellen die dezelfde eenvoud kennen, maar die niet dezelfde tekortkomingen hebben ? Ik kom zelf alleen modellen tegen met een schermpje en dan wordt het al snel te lastig.

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20:56
Nokia 3310 van Marktplaats / kennis die er 1 in een vergeten laatje heeft liggen?

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Wikipedia: Motorola FONE F3?

Telefoons zonder scherm kom je niet echt meer tegen, maar dit komt in de buurt..

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:11

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Bij Belcompany hebben ze de Fysic FM-9000. Is speciaal ontwikkeld voor senioren. Heb hem wel eens zien staan in de winkel, is niet eens zo duur geloof ik :)
Plaatje:
Afbeeldingslocatie: http://belcompany.nl/shop/artikelen/groot/170074.jpg

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Tazzios
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:04

Tazzios

..

is zonder schermpje dan altijd duidelijker?
m`n ouders snappen de all in one printer juist dankzij het schermpje. wat aangeeft op welke toets je moet drukken i.p.v. allerlei toetsen combinaties te moeten onthouden.

ik zou dus niet helemaal blind gaan op eentje zonder schermpje.

• T_E_O
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 03-10 11:32
ThinkPadd schreef op maandag 19 januari 2009 @ 16:37:
Nokia 3310 van Marktplaats / kennis die er 1 in een vergeten laatje heeft liggen?
Bedankt voor het meedenken, maar een 3310 heeft een menu. En een adresboek. En een SMS-schrijf-toets. En dan moet je op C drukken om daaruit te komen, anders kan je niet bellen. En je hebt eigenlijk toetsblokkering nodig omdat hij anders een broekzak-beller wordt, maar ik zie 'm dat niet aan- en uitzetten.
CyBeR schreef op maandag 19 januari 2009 @ 16:39:
Wikipedia: Motorola FONE F3?

Telefoons zonder scherm kom je niet echt meer tegen, maar dit komt in de buurt..
Die heeft mijn opa van 91 in gebruik. En dat gaat best redelijk moet ik zeggen. Hij heeft wel de neiging om op de opstaande randjes te drukken die tussen de toetsen in zitten, maar verder gaat het heel aardig. Het probleem is alleen dat mijn opa ook e-mailt en dagelijks even nu.nl doorleest en dergelijke. En het klinkt misschien wat vervelend, maar mijn pa vraagt me regelmatig hoe hij de TV harder en zachter zet, terwijl we het ding al tien jaar hebben.

@Tazzios op een bepaald niveau is zonder schermpje inderdaad handiger dan met schermpje. Als je namelijk een schermpje hebt dat aangeeft welke toetsen je moet indrukken, dan betekent dat dat zo'n toets niet in iedere situatie hetzelfde doet. Bij de Easy5 die ik in de OP noemde, zal de 1 er altijd voor zorgen dat hij naar huis belt en zal de 2 ervoor zorgen dat hij zijn zus belt. Het kan daarbij niet zo zijn dat hij in een menu zit waardoor de 2 een menu-optie selecteert. Of dat hij een SMS aan het typen is, waardoor de 2 een letter invoert.
The Eagle schreef op maandag 19 januari 2009 @ 16:46:
Bij Belcompany hebben ze de Fysic FM-9000. Is speciaal ontwikkeld voor senioren. Heb hem wel eens zien staan in de winkel, is niet eens zo duur geloof ik :)
Plaatje:
[afbeelding]
Thanks, maar ik denk dat dezelfde problemen gelden als bij een nokia 3310. De toetsen zijn wat groter en het scherm is wellicht leesbaarder, maar er zitten 'complicaties' in het gebruik doordat er menu's zijn en sms'jes gestuurd kunnen worden.

Als ik erover nadenk hoe hij het DECT-toestel hier gebruikt, dan zou het misschien al helpen als het ding dezelfde grote toetsen heeft als bijvoorbeeld die FM-9000, maar dan ook een klep heeft om over de toetsen te gaan. Met de thuistelefoon verdwaalt hij tenslotte ook niet in de menu's, omdat hij daarbij nooit per ongeluk een toets indrukt, terwijl dat bij een GSM veel makkelijker gebeurt. Een klep zou al een boel helpen om dat te voorkomen. Ik ga daar eens naar kijken.

[ Voor 23% gewijzigd door T_E_O op 19-01-2009 17:31 ]

• Jeffrey88
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 11-11 13:35
Een telefoon die niet kan smsen ? Zeker dat je geen water bij de wijn moet doen ? Ik kan me geen telefoon bedenken die dat niet kan. (Of je moet zo een koelkast nemen) De 2 onderste lijken in mijn ogen zeer basis maar als ik jouw verhaal lees dan ben ik bang dat zelfs deze telefoons te ingewikkeld zijn voor je vader

De Nokia 1209 ?
[url="Nokia 1110 ?"] http://regmedia.co.uk/2006/06/19/nokia_1110i_1.jpg[/url]

[ Voor 87% gewijzigd door Jeffrey88 op 20-01-2009 20:39 ]

• Ginz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 00:06

Ginz

Trek Superfly 5 powered

Hey T_E_O,

Jij, en alleen jij (met je vader) zal een beslissing moeten maken. Hier krijg je van iedereen een verschillende tip. De één zegt "Neem de Nokia xxxx, want Nokia is het makkelijkste" en de andere zegt "Neem absoluut géén Nokia, want Samsung is beter dan SonyEricsson". En daar heb je niets aan, want dat zijn allemaal persoonlijk meningen en geen feiten. De enigste feit is je smaak.

Mijn advies: Ga met je vader naar een winkel toe. Daar kan je vader namelijk telefoontjes vast houden en (afhankelijk van de winkel) ook misschien uitproberen.

Lees ook even in ons beleid waarom wij zulke topic niet toestaan: GSM's Beleid

[ Voor 9% gewijzigd door Ginz op 23-01-2009 11:13 ]

"It's nice to be important, but it's more important to be nice"
-
"You like it now, but you'll learn to love it later"

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.