Na heel wat topics te hebben doorgelezen heb ik nog geen eenduidig antwoord kunnen krijgen op een vraag wat betrekking heeft tot mijn situatie, vandaar dit topic, naast de vele andere License topics.
Gelezen:
[Server 2003] CAL Licenses
Microsoft Server 2003 OEM CALs combineren?
[Licenties] Win2K3 + Win2k8
en meer...
Server: Windows Server 2008 standard
Users: 24
Ik heb een co-located server waarop users inloggen via rdp. Zie afbeelding.

De gebruikers maken verbinding met de server via remote desktop. De gebruikers zijn nooit allen tegelijkertijd ingelogd en zitten overal in het land verspreid. Maximaal aantal ingelogde gebruikers zijn 20 tegelijkertijd.
Wat ik heb aangeschaft zijn 3 x Client Access Licenses (5 user), in de veronderstelling dat dit TS CALs waren. Maar dit is blijkbaar niet zo. Ook hebben deze CALs enkel een tracking id ipv een licentie nr. Mijn softwareleverancier kan me niet vertellen hoe dat ik deze installeer en ook Microsoft activationlijn ook niet, daar werd ik doorverwezen naar de technische afdeling. Deze vertelde mij dat ik dus en CALs en TS CALs nodig heb. Ik had geen zin om de situatie nogmaals uit te leggen om te kijken of we elkaar 100% hadden begrepen. Daarom vraag ik jullie om raad.
Moet ik nu 24 x CALs hebben plus 20 x TS CALs, of is 20 x TS CALs voldoende?
Gelezen:
[Server 2003] CAL Licenses
Microsoft Server 2003 OEM CALs combineren?
[Licenties] Win2K3 + Win2k8
en meer...
Server: Windows Server 2008 standard
Users: 24
Ik heb een co-located server waarop users inloggen via rdp. Zie afbeelding.

De gebruikers maken verbinding met de server via remote desktop. De gebruikers zijn nooit allen tegelijkertijd ingelogd en zitten overal in het land verspreid. Maximaal aantal ingelogde gebruikers zijn 20 tegelijkertijd.
Wat ik heb aangeschaft zijn 3 x Client Access Licenses (5 user), in de veronderstelling dat dit TS CALs waren. Maar dit is blijkbaar niet zo. Ook hebben deze CALs enkel een tracking id ipv een licentie nr. Mijn softwareleverancier kan me niet vertellen hoe dat ik deze installeer en ook Microsoft activationlijn ook niet, daar werd ik doorverwezen naar de technische afdeling. Deze vertelde mij dat ik dus en CALs en TS CALs nodig heb. Ik had geen zin om de situatie nogmaals uit te leggen om te kijken of we elkaar 100% hadden begrepen. Daarom vraag ik jullie om raad.
Moet ik nu 24 x CALs hebben plus 20 x TS CALs, of is 20 x TS CALs voldoende?