Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mathizsias
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 24-07 11:16
Betreft hier een iets oudere business laptop die ik heb weggeven aan een kennis van me, echter loopt hij tegen het probleem aan dat tijdens het booten, de laptop onverschillig vast loopt bij de splashscreen van HP. De laptop zit dan vervolgens muurvast, de enige optie is F10 drukken voor het binnen gaan van de BIOS, echter werkt dit niet als de laptop hangt.

Als de laptop wel door boot (wat telkens minder wordt) werkt de machine prima, na wat stresstesten is de laptop dan ook gewoon stabiel.

Vreemd genoeg, heb ik een exact zelfde probleem op een andere NC6120 die ik zelf nog heb. Zelfde trucs uitgehaald, echter ook zonder succes.

Wat heb ik al gedaan:
- Nieuw setje geheugen, memtest86 op andere machine gedaan, geen probleem.
- Geboot zonder randapparatuur, hd, geheugen (enkele geteste module), batterij (accu).

Beetje getroubleshoot op de HP site, echter niet concreet een antwoord, zie: http://h20000.www2.hp.com...21957&supportTaskId=22855

Mijn vermoedens:
- BIOS batterij gaar?
- Moederbord gaar?

Iemand nog ideeën? Thanks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _fm
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

_fm

geheel op eigen risico zou je kunnen overwegen onderstaande te proberen:
Wat werkte op een oude hp laptop die hetzelfde probleem vertoonde: kracht uitoefenen op het apparaat: duwen midden en rechts net onder het toetsenbord. Of de laptop ondersteboven houden (alleen vasthouden onderzijde toetsenbord gedeelte).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mathizsias
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 24-07 11:16
Heb op mijn laptop het even geprobeerd, hoorde wel een krakend geluid, de laptop startte hierna wel gewoon door vreemd genoeg... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

De NC6160 staat erom bekend twee grote problemen te hebben:

- scherm valt na 1/2 jaar zomaar uit of heeft andere beeldschermproblemen
- moederbord begeeft het na 1/2/3 jaar

Grote kans dat het bij jouw laptop de tweede optie is, lijkt er heel erg op in ieder geval. Vaak genoeg gezien bij die dingen.

- Klopt wat _fm zegt : volgens mij lag het aan brakke printplaten/banen die weer contact maken door er druk op uit te oefenen.

[ Voor 17% gewijzigd door Exorcist op 20-01-2009 09:56 ]