netwerk via stopcontact

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 251684

Topicstarter
Is even een vraagje.

Ik heb mijn router op de begaande grond voor draadloos naar de laptop.
Op zolder heb ik een vaste pc en een netwerk printer staan.
Nu wil ik deze 2 natuurlijk op een netwerk hebben. Kan ik dan bijvoorbeeld Devolo techniek gebruiken voor internet via het stopcontact binnen je huis, en dan deze op zolder op een switch aanlsuiten, samen met de pc en printer? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 05-04 16:33
Ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 264896

Ik denk wel dat dit mogelijk is. Heb ook zo 2 powerline adapters aangeschaft. Was insteken en ik kon surfen dus ja. Denk niet dat het gemakkelijker kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 287595

Ja dat kan zeker :) Werkt bij ons thuis ook prima.
Dat is een zeer goede oplossing voor uw probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beany
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:19

beany

Meeheheheheh

Ik had een soort gelijk probleem -> router beneden in de meterkast en de computers op de 1e etage met geen mogelijkheid om netjes weggewerkt kabels naar boven te krijgen.

Ik was nogal sceptisch over het 'netwerk over stopcontact' idee. Na veel twijfelen een relatief goedkoop setje gekocht. De Sweex Powerline Adapter 200mbps.

Tot mijn verbazing werkt het echt perfect. Ik heb nog niet echt snelheids testjes gedaan, maar tot op heden nog geen enkel probleem gehad. Ook de ping tijden met gamen zijn erg goed, geen verschil met een test-20m-kabel-over-de-trap-naar-boven-gedoe :P

Meerdere PC's middels een switch over 1 adapter gaat ook prima.

Dagelijkse stats bronnen: https://x.com/GeneralStaffUA en https://www.facebook.com/GeneralStaff.ua

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 22-07 23:41
Goed om ervaringen te horen, ik wil nu Netgear spul gaan kopen.

Volgens mij is het wel noodzakelijk dat de stopcontacten in dezelfde groep staan. En het beste is zo min mogelijk stekkerdozen er tussen, maar met kan ook wel.

Ampera-e (60kWh) -> (66kWh)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 09-06 23:17

Wiethoofd

Broadcast TOM

Nog een handige FAQ met meer info over dLAN: http://www.devolo.be/be_NL/service/dLANFAQ.html

Volg me op Twitter/X & Bluesky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 01:48

remco_k

een cassettebandje was genoeg

GreenSky schreef op maandag 19 januari 2009 @ 14:38:
Volgens mij is het wel noodzakelijk dat de stopcontacten in dezelfde groep staan. En het beste is zo min mogelijk stekkerdozen er tussen, maar met kan ook wel.
Hier zit een kern van waarheid in en geldt alleen als de betreffende woning een meer-fase spannings aanvoer heeft.
Vooral oudere huizen willen nog weleens 3-fasen aansluitingen hebben en daarbij is het dus van belang dat je groepen neemt die op dezelfde fase 'hangen'.
Tegenwoordig komt er maar 1 fase een huis in, en dan maakt het niet meer uit op welke groep je die dingen aansluit.

Alles kan stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:51

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Let wel op dat de "200Mbps" uit de reclame al in theorie onhaalbaar is - de NICs in de adapters zijn 100Mbit NICs waarbij ze erg flauw (en IMHO onterecht) de twee kanten van full duplex bij elkaar optellen (100 heen + 100 weer = 200 totaal. En dat is nog maar de theorie. In praktijk mag je blij zijn als je 50Mbit/s haalt. Dit is kortom een alternatief voor brakke WiFi, maar als je >=100Mbit/s performance nodig hebt is het geen optie, dan wil je gewoon Cat5E of Cat6 hebben.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

@ remko_k, neem de FAQ eens door in m'n post boven je ;)
Vraag: In mijn huis liggen drie gescheiden fasen. Kan dLAN ook van één fase naar een andere een verbinding opbouwen?
Antwoord:
Ja. Deze zogenaamde fasekoppeling functioneert bij dLAN-toestellen ook zonder bijkomende inbouw van een fasekoppelaar. Dat betekent dat u ook via twee of drie fasen netwerkverbindingen kunt opbouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 251684

Topicstarter
Super voor de antwoorden.
Ik ga maar eens kijken voor een setje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remco_k

remco_k

Wiethoofd schreef op maandag 19 januari 2009 @ 14:43:
@ remko_k, neem de FAQ eens door in m'n post boven je ;)

[...]
Kan ik even doen, maar jij quote het al, dat was makkelijker. :)
Ik vraag me dan serieus af hoe zo'n ding bij gebrek aan elektrisch contact tussen de 3 fasen kan communiceren over de andere fases. Niet dat ik het niet geloof... Ik vraag het me af.
Of, wordt de nul gebruikt?

[ Voor 39% gewijzigd door remco_k op 19-01-2009 14:49 ]

Alles kan stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

remco_k schreef op maandag 19 januari 2009 @ 14:47:
Kan ik even doen, maar jij quote het al, dat was makkelijker. :)
:+
Ik vraag me dan serieus af hoe zo'n ding bij gebrek aan elektrisch contact tussen de 3 fasen kan communiceren over de andere fases. Niet dat ik het niet geloof... Ik vraag het me af.
Of, wordt de nul gebruikt?
Daar is ook een antwoord op in diezelfde FAQ:
Vraag: Ik woon in een heel oud huis met oude stroomleidingen (gedeeltelijk zonder afzonderlijke aarddraad). Moet ik er rekening mee houden dat dLAN bij mij niet zal functioneren?
Antwoord:
dLAN zal ook hier perfect functioneren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 22-07 23:41
dion_b schreef op maandag 19 januari 2009 @ 14:42:
Let wel op dat de "200Mbps" uit de reclame al in theorie onhaalbaar is - de NICs in de adapters zijn 100Mbit NICs waarbij ze erg flauw (en IMHO onterecht) de twee kanten van full duplex bij elkaar optellen (100 heen + 100 weer = 200 totaal. En dat is nog maar de theorie. In praktijk mag je blij zijn als je 50Mbit/s haalt. Dit is kortom een alternatief voor brakke WiFi, maar als je >=100Mbit/s performance nodig hebt is het geen optie, dan wil je gewoon Cat5E of Cat6 hebben.
Ja dit had ik al geconstateerd. Ik dacht al, daar zitten vast geen Gigabit NIC's in. Maar het is logisch, je hebt gewoon veel overhead en verlies, waarbij ze onderling vast 200mbps over het net verzenden maar effectief natuurlijk gewoon onder de 100mbit zit.
Dit vind ik niet erg, ik heb nu wireless N spul staan, maar dat werkt ook niet zo goed in de uithoek van m'n huis. Het is wel een verbetering op G, maar effectief haal je nog steeds niet erg veel en het valt soms nog wel eens uit.
Valt nog prima mee te werken hoor, maar ik wil gewoon beter. En voor m'n PS3 wil ik het ook, dan kan er beter gestreamd worden etc.

Dan koop ik gewoon zo'n set van 2, en nog 1 erbij. Zit ik richting de 150 euro volgens mij.

Ampera-e (60kWh) -> (66kWh)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remco_k

remco_k

Wiethoofd schreef op maandag 19 januari 2009 @ 14:55:
[...]

:+

[...]

Daar is ook een antwoord op in diezelfde FAQ:

[...]
Aarde draad != nul ...

Alles kan stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edgarz
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 20-06 08:37

Edgarz

Tweako-active since1986

remco_k schreef op maandag 19 januari 2009 @ 14:41:
[...]

Hier zit een kern van waarheid in en geldt alleen als de betreffende woning een meer-fase spannings aanvoer heeft.
Vooral oudere huizen willen nog weleens 3-fasen aansluitingen hebben en daarbij is het dus van belang dat je groepen neemt die op dezelfde fase 'hangen'.
Tegenwoordig komt er maar 1 fase een huis in, en dan maakt het niet meer uit op welke groep je die dingen aansluit.
Dan mag je mij uitleggen waarom mijn adapters het in het hele (nieuwbouw 2005-) huis prima doen, behalve in de woonkamer die op een andere groep zit. De keuken (ook een andere groep) naast de woonkamer werkt weer prima. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

remco_k schreef op maandag 19 januari 2009 @ 14:41:
Wat heeft tegenwoordig met het wel of niet aanwezig zijn van 3 fasen te maken? Heb jij wel een representatief beeld van "een huis"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

remco_k schreef op maandag 19 januari 2009 @ 14:47:
Zal wel komen omdat de 3 fasen gekoppeld zijn in de meter.
Pagina: 1