[Ubuntu 8.10 64bit] Codec problemen

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaVeFiSh
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 27-03 14:26
Ik heb besloten om de 64 bit versie op m'n bakkie te zetten van ubuntu ivm me 8 GB werkgeheugen. Nu werkt alles naar wens op de avi videocodecs na. Hij speeld alle films we redelijk goed af, maar helaas geeft die ongeveer om de 20 seconden heel kort allemaal zwarte blokjes in het scherm wat dus best hinderlijk is. Ik heb precies dezelfde installingen als de 32bit ubuntu op mijn notebook en hier speeld die alles prima op af.

Ik zit dus best te balen, maargoed er zal vast wel iemand hier zijn die een mogelijke goede oplossing weet hiervoor. Ik zal eventjes opschrijven welke packages ik heb geinstalleerd:

GStreamer ffmpeg video plugin
GStreamer extra plugins
Ubuntu restricted extras
MPlayer Movie Player
VLC media player

Daarnaast heb ik de codecs ook proberen te vervangen met degene die op de mplayer site staan. Die heb ik gewijzigd in de volgende mappen:

/usr/local/lib/codecs
/usr/lib64/codecs
/usr/lib/codecs

En dan geeft die precies hetzelfde probleem, ook het draaien van alle nieuwe updates heeft me helaas niet geholpen :(

Iemand een andere suggestie om dit probleem te kunnen verhelpen?

Nog ff snel een update voor ik het vergeet:
Ik heb trouwens een NVidia Geforce 260 met de 177 versie drivers.

[ Voor 4% gewijzigd door CaVeFiSh op 19-01-2009 13:48 ]

http://eu.battle.net/d3/en/profile/cavefish-2679/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gertvdijk
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 09-09 10:57
CaVeFiSh schreef op maandag 19 januari 2009 @ 13:43:
Ik heb besloten om de 64 bit versie op m'n bakkie te zetten van ubuntu ivm me 8 GB werkgeheugen. Nu werkt alles naar wens op de avi videocodecs na. Hij speeld alle films we redelijk goed af, maar helaas geeft die ongeveer om de 20 seconden heel kort allemaal zwarte blokjes in het scherm wat dus best hinderlijk is. Ik heb precies dezelfde installingen als de 32bit ubuntu op mijn notebook en hier speeld die alles prima op af.
Kijk eens naar de load en disk I/O. Ik krijg hetzelfde wanneer mijn DVD speler hapert, de internetstream hapert of mijn CPU het niet aankan. Gaat het wel om hetzelfde filmpje als die je probeert in 32-bit Ubuntu?
VLC heeft ingebakken codecs en zal dan ook niks doen met GStreamer plugins. Als je dus al problemen krijgt in VLC met die filmpjes dan ligt het niet aan het ontbreken van een codec.
Je kan in VLC ook van de Access Module 'File' de hoeveelheid vooruit te lezen data instellen. Een paar seconden (3000ms bijv) is geen overbodige luxe bij wat hogere bitrates.
CaVeFiSh schreef op maandag 19 januari 2009 @ 13:43:
Iemand een andere suggestie om dit probleem te kunnen verhelpen?

Nog ff snel een update voor ik het vergeet:
Ik heb trouwens een NVidia Geforce 260 met de 177 versie drivers.
Volgens mij is dat best een nieuwe kaart en kan je eens proberen de 180.x driver te installeren uit intrepid-backports (even aanvinken in Software Sources).

[ Voor 5% gewijzigd door gertvdijk op 19-01-2009 14:29 ]

Kia e-Niro 2021 64 kWh DynamicPlusLine. See my GitHub and my blog for articles on security and other stuff.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaVeFiSh
Oke, ik heb net de hele meuk aan codecs en players er af gehaald en simpels Xine geinstalleerd met de daarbij behorende codecs. Weer eventjes een stuk of 5 verschillende films getest en allemaal weer hetzelfde probleem. Ik denk dat ik dus maar eventjes die videokaart driver idd ga updaten en kijken wat die dan doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaVeFiSh
Oke heel appart... ik heb nu de 180.xxx driver geinstalleerd en alles werkt weer gewoon naar behoren!

Thanks gozer voor de tip!