Ik heb besloten om de 64 bit versie op m'n bakkie te zetten van ubuntu ivm me 8 GB werkgeheugen. Nu werkt alles naar wens op de avi videocodecs na. Hij speeld alle films we redelijk goed af, maar helaas geeft die ongeveer om de 20 seconden heel kort allemaal zwarte blokjes in het scherm wat dus best hinderlijk is. Ik heb precies dezelfde installingen als de 32bit ubuntu op mijn notebook en hier speeld die alles prima op af.
Ik zit dus best te balen, maargoed er zal vast wel iemand hier zijn die een mogelijke goede oplossing weet hiervoor. Ik zal eventjes opschrijven welke packages ik heb geinstalleerd:
GStreamer ffmpeg video plugin
GStreamer extra plugins
Ubuntu restricted extras
MPlayer Movie Player
VLC media player
Daarnaast heb ik de codecs ook proberen te vervangen met degene die op de mplayer site staan. Die heb ik gewijzigd in de volgende mappen:
/usr/local/lib/codecs
/usr/lib64/codecs
/usr/lib/codecs
En dan geeft die precies hetzelfde probleem, ook het draaien van alle nieuwe updates heeft me helaas niet geholpen
Iemand een andere suggestie om dit probleem te kunnen verhelpen?
Nog ff snel een update voor ik het vergeet:
Ik heb trouwens een NVidia Geforce 260 met de 177 versie drivers.
Ik zit dus best te balen, maargoed er zal vast wel iemand hier zijn die een mogelijke goede oplossing weet hiervoor. Ik zal eventjes opschrijven welke packages ik heb geinstalleerd:
GStreamer ffmpeg video plugin
GStreamer extra plugins
Ubuntu restricted extras
MPlayer Movie Player
VLC media player
Daarnaast heb ik de codecs ook proberen te vervangen met degene die op de mplayer site staan. Die heb ik gewijzigd in de volgende mappen:
/usr/local/lib/codecs
/usr/lib64/codecs
/usr/lib/codecs
En dan geeft die precies hetzelfde probleem, ook het draaien van alle nieuwe updates heeft me helaas niet geholpen
Iemand een andere suggestie om dit probleem te kunnen verhelpen?
Nog ff snel een update voor ik het vergeet:
Ik heb trouwens een NVidia Geforce 260 met de 177 versie drivers.
[ Voor 4% gewijzigd door CaVeFiSh op 19-01-2009 13:48 ]
http://eu.battle.net/d3/en/profile/cavefish-2679/