Leuk idee voor een PC-game?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amanoo
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 27-08 23:03

Amanoo

Cᴀᴛs ᴀʀᴇ ɴɪᴄᴇ.

Topicstarter
Hoi. Na mijn Wiimote aan de praat te hebben gekregen op mijn pc en flink hebben lopen spelen (vooral moeilijk om niet verslaafd te raken aan Pure van Disney) begin ik me een beetje te vervelen.
Ik heb natuurlijk al lang al Need for Speed gespeeld en ik ben allang al bezig met shooters (zeker wel), en er bestaat ook nog een of andere monkeyball-achtig spel (Neverball), maar helaas is de camera nogal crappy.

Dus:
Weet iemand een leuke PC-game die ook geweldig zou zijn op de Wii?

Hoeft dus niet per se uit te zijn voor de Wii, als ik het maar op mijn PC kan spelen. Ik begin een beetje te lekken en steeds minder leuke ideeën te krijgen, dus heb ik nu even hulp van buiten nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Samopsa
  • Laatst online: 25-08 22:12
House of the Dead! :+ Supervet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amanoo

Amanoo

Cᴀᴛs ᴀʀᴇ ɴɪᴄᴇ.

Topicstarter
Ik zie op Wikipedia dat House of the Dead met een lightgun hoort te worden gespeeld.
Ik kan die traditie natuurlijk niet breken omdat ik net een PC-gamer ben.
Zal hem eens uitproberen.

Ik sta natuurlijk nog steeds open voor suggesties. Altijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mutatie
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 02:50
Pong!! Oldskool rules :+
Heel mischien werkt Beyond Good & Evil er goed mee? Lijkt me wel een Wii type game.

[ Voor 64% gewijzigd door Mutatie op 21-01-2009 06:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07-10 16:34
Voel je er wat voor toe te lichten hoe je je Wiimote op je pc werkend hebt?

Ik gok athans dat je het (bluetooth) signaal van de bewegingssensor en de knoppen weet af te vangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 02:20
frickY schreef op woensdag 21 januari 2009 @ 08:15:
Voel je er wat voor toe te lichten hoe je je Wiimote op je pc werkend hebt?

Ik gok athans dat je het (bluetooth) signaal van de bewegingssensor en de knoppen weet af te vangen?
Staan een hoop tutorials op internet hoe dat moet. Het gaat idd met een bluetooth-adapter en voor de betere werking heb je een infarood-balke nodig of een zelf in elkaar geknutseld pvcbuisje met ledjes.
Zoek maar eens naar wii-mote en Pc op youtube.
Je kan hem ook leuk als afstandbediening voor een mediacenter gebruiken en zo zijn er meerdere toepassingen zoals bij een presentatie om aan te wijzen.
Zelf uiteindelijk maar niet aan begonnen omdat ik er te bedonderd voor ben :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amanoo

Amanoo

Cᴀᴛs ᴀʀᴇ ɴɪᴄᴇ.

Topicstarter
Poosje niet meer gekeken.
Als je een Bluetooth adapter wil kan ik je de Trust 2100p aanraden.
Op Bol.com kan je hem wel kopen.
Kost een tientje en werkt perfect. Niet alle adapters schijnen te werken.
Wel de Toshiba-stack die erbij zit installeren.
Verder moet je GlovePIE downloaden en dat is het eigenlijk wel zo een beetje.
En als je het leuk vind kan je nog een paar IR-ledjes aan elkaar solderen.
Waxinelichtjes schijnen al een goede sensorbar te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killingdjef
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 04-10 23:16
Offtopic wellicht.. maar met een IR-led kan je ook een "whiteboard" maken van je scherm. Zo heb ik al in Paint met een ir-led een paar tekeningetjes gemaakt.

Het enige nadeel bij mij was, vond ik, dat het aantal graden waarin de led schijnt te groot is. Zijn er misschien ook leds die een kleinere "schijn"hoek heeft? (Mijn led had, las ik op internet, ~120-160 graden. zou er ook iets zijn met 5 graden?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrekDude101
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 25-08-2024
killingdjef schreef op maandag 26 januari 2009 @ 18:21:
Offtopic wellicht.. maar met een IR-led kan je ook een "whiteboard" maken van je scherm. Zo heb ik al in Paint met een ir-led een paar tekeningetjes gemaakt.

Het enige nadeel bij mij was, vond ik, dat het aantal graden waarin de led schijnt te groot is. Zijn er misschien ook leds die een kleinere "schijn"hoek heeft? (Mijn led had, las ik op internet, ~120-160 graden. zou er ook iets zijn met 5 graden?)
Misschien kun je de zijkanten aftapen oid? ik weet niet zo bijster veel van led's helaas :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasieP
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06-10 22:29

questie van lensje ervoor toch? (focussen)

This message was sent on 100% recyclable electrons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ga weer even ontopic dan :P. Ik zag bij een vriend van mij, het spelletje lego batman.

Wij spelen vaak samen FPS games, en hij speelt zelf ook Farcry 2 en Crysis enzo. Hij was er erg verslaafd aan en speelde het vaak met z'n vriendin. Ik vond het er ook héél vet uitzien.

Misschien is dat een leuke tip?

Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amanoo

Amanoo

Cᴀᴛs ᴀʀᴇ ɴɪᴄᴇ.

Topicstarter

Wel al over gelezen, maar eigenlijk nog niet uitgeprobeerd. Zal het nog eens doen.
Als je LEDjes zoveel graden zijn en dat is te veel moet je ze idd wel focussen.
Aftapen zou misschien ook wel werken, maar dan bouw je gewoon een hele buis waar alleen nog lichtbundels onder zoveel graden doorheen kunnen, en de LEDjes zullendus een deel van hun energie gebruiken aan nutteloosheid, want een deel van het IR schijnt op de buis. Met een lens richt je al die stralen die te ver zijn wat meer naar het midden toe, zodat er meer lichtstralen wat rechter vooruit gaan.
Ik weet ook niet of het werkt, als ik het goed heb moet je een IR pen bouwen, en ik weet niet of de IR-LED echt tegen het beeldscherm aan moet of dat er ook een buis tussen mag zitten.

Crysis heb ik wel al geprobeerd, maar de Wiisis mod wilde om een of andere vage reden niet werken.
Toen crashte mijn pc flink.
Crysis meteen van de HD weg dus ik zal hem er een keer van de week opnieuw op installeren.
Misschien was de vorige de installatie niet helemaal perfect gegaan.

[ Voor 27% gewijzigd door Amanoo op 27-01-2009 14:59 ]

Pagina: 1